וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תרחיש האימים הופך מציאותי": לאחר חיסול שני הבכירים, במרכז מתכוננים לאיום האיראני

עודכן לאחרונה: 2.8.2024 / 9:29

בעוד פיקוד העורף לא עדכן את ההנחיות לציבור עקב חיסולם של הנייה ופואד שוכר, עיריות באזור המרכז פתחו בימים האחרונים מקלטים ובדקו את תקינותם, טיסות בוטלו, ורבים מהצעירים בחרו לשנות את הרגלי הבילוי שלהם. "מפחד ממלחמה כוללת שתביא למותם של אלפים", מסר אחד מהם

תיעוד של איזור הנפילה של הכטב"מ בתל אביב 19 ביולי 2024/אביחי חיים

האיום בירי לישראל בעקבות חיסולי הבכירים בחיזבאללה וחמאס הפך את סוף השבוע למתוח מהרגיל. עיריות באזור המרכז פתחו בימים האחרונים מקלטים ובדקו את תקינותם, טיסות בוטלו - ואזור הבילויים בתל אביב לא התמלא כתמיד.

על אף שבדיווחים האחרונים נטען כי התגובה להתנקשות בראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה על אדמת איראן וברמטכ"ל חיזבאללה יכוונו לבסיסים צבאיים, העיריות לא המתינו לשינוי בהנחיות פיקוד העורף ולקחו צעדי מנע. בראש העין נפתחו היום המקלטים הציבוריים ומחסומים יוצבו בשעות הלילה באחת הכניסות, בהרצליה עשו זאת עוד ביום שלישי, בקריית אונו פתחו שוב את המקלטים בבתי הספר וברמת גן פתחו לאורך השבוע האחרון מקלטים שהיו סגורים.

כוחות משטרה ופיקוד העורף בזירת נפילת רקטה ברחובות במהלך מלחמת חרבות ברזל

13 באוקטובר 2023. יוסי אלוני, פלאש 90
"מבין המטחים הגדולים האלו יש כמה נפילות בודדות. אתה תלוי במזל". כוח פיקוד העורף בעיר/פלאש 90, יוסי אלוני

"אני מפחד שתהיה מלחמה כוללת במזרח התיכון, שבסופה ייהרגו כאן עשרות אם לא מאות אלפי אנשים והמדינה לא תחזור להיות אותו הדבר", אמר אופיר, שיצא בכל זאת לבלות בבר בתל אביב. "אני מפחד למות ושאנשים סביבי ימותו. זה אמנם תרחיש אימים, אבל הוא נראה יותר מציאותי מיום ליום". חברו הוסיף: "גם לי יש פחד. אני לא מבין איך אנחנו הולכים להגן על עצמנו מכל כך הרבה חזיתות, מקווה שצה"ל נערך להגן עלינו טוב".

אחרים בחרו לשנות תוכניות. "יש מחר אירוע שהכי רציתי את ללכת אליו בעולם, קצת לשמוח קצת בתוך החרא הזה. ואז הורגים בכיר ואתה בלחץ מה תהיה הנקמה. עכשיו אני אלך משם מוקדם ממה שרציתי כדי להגיע להורים של בת הזוג, שיש להם ממ"ד. אני לא רוצה לבלות לילה במקלט ציבורי. לקחתי גם חומרים מהעבודה, למקרה שאעבוד מהבית כמה ימים", הודה תושב תל אביב.

"באמת כל הכבוד לכיפת ברזל ולחיל האוויר, כי מבין המטחים הגדולים האלו יש כמה נפילות בודדות. אתה תלוי במזל", הוסיף. "גם אין על מי לסמוך שישמור עליך. אם תיהיה מלחמה בצפון או עם איראן כי נתניהו מת לחסל אנשים זה פסיכי. אני לא חושב שאני אמות אבל כן הרגשתי שאני חייב יותר ביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully