וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את הנייה היה אפשר לחסל בקטאר. היתה סיבה טובה לעשות זאת דווקא בטהראן

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 12:23

הפגיעה בראש הלשכה המדינית של חמאס משיגה רווח כפול: הן בעצם הזזתו מהדרך, והן בהצבת איראן במוקד תשומת הלב העולמית כמי שמממנת טרור, מכוונת אותו ומעניקה לו מקלט. גורמים במערכת הביטחון: "מדוע חיכו לטבח של 12 ילדים ישראלים כדי להתחיל בחיסולים?"

הנייה מקבל את הידיעה על חיסול בניו ולשלשה מנכדיו/מערכת וואלה!

על רקע חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה, גורמים במערכת הביטחון מסבירים כי הבחירה לבצע את החיסול דווקא בלב טהראן, כשהנייה נמצא תחת אחריות אבטחה איראנית, מציבה איראן בלב הפוקוס העולמי כמארחת, מכווינה וממנת של טרור.

מי שרצה, היה יכול לחסל את הנייה בקטאר, אבל בחר לעשות זאת בטהראן מתוך אינטרס כפול: לפגוע בראש חמאס אבל בעיקר להציב את איראן על מוקד הדילמה להמשך: לאיזו עוצמות היא תעלה את גובה הלהבות במזרח התיכון ואיך תגיב.

אסמאעיל הנייה. רויטרס
חוסל בלב טהראן, תחת אבטחה איראנית. ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה/רויטרס

לפי גורמי ביטחון, זה כבר תקופה שאיראן נמצאת בתחושה כי היא עלולה לאבד את "השלוחים" שלה במזרח התיכון. לראייה, ישראל לא היססה לתקוף גם בתימן ובביירות, ולפי פרסומים זרים גם בעיראק וביעדים נוספים.

הסיכול הממוקד המוצלח והמדויק הוכיח כי ישראל, בשונה מאיראן וזרועותיה, לא פוגעת באזרחים לא מעורבים אלא מכה באויביה בדיוק רב. בהתאם לכך, בכירים איראנים מבינים את התהליך שמתפתח ברחבי המזרח התיכון, ומתחילים לחשוש גם לגורלם שלהם. לכן, יש גורמים במערכת הביטחון שחושבים כי הסיפור האמיתי שוב הוא לא סיכול ממוקד בלב ביירות אלא מה שקרה בטהראן.

בהתאם לכך, העריכו גורמים במערכת הביטחון שחיזבאללה רוצה שחמאס יסיים את המלחמה עם ישראל ויגיע לעסקה לשחרור החטופים. הסיכול הממוקד מאתמול הוכיח כי גם במקרה של הפסקת אש עם חמאס, ישראל לא תמהר להגיע הפסקת אש עם חיזבאללה בכל מחיר, ותתעקש על התנאים המתאימים לה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הלווית הילדים הדרוזים שנהרגו מפגיעת טיל במגרש כדורגל, מג'דל שמס, 28 ביולי 2024. דוד כהן, פלאש 90
בניגוד לאויביה, ישראל לא פוגעת באזרחים לא מעורבים אלא מכה באויביה בדיוק רב. אבל בישוב מג'דל שמס לאחר הירצחם של 12 ילדים/פלאש 90, דוד כהן

גורמי ביטחון לוואלה מסרו לוואלה כי "הימים הבאים יהיו מאוד מתוחים, ולשם כך מתנהלים הערכות מצב רציפות. במקרה בו יחול שינוי פיקוד העורף יודיע על כך לאזרחים. צה"ל שומר על רמת דריכות וכוננות מול כל הזירות".

בד בבד, נשמעת ביקורת במערכת הביטחון על התמהמהות לכאורה בביצוע החיסול בלבנון. גורמים ביטחוניים שואלים מדוע רק עכשיו התקבלה החלטה לחסל בכיר בחיזבאללה בלב ביירות? למה המתינו לטבח של 12 ילדים ישראלים? ניתן היה לחסל בכירים או לתקוף בלב ביירות עוד הרבה לפני אם רק רצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully