וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג איראן מאיים: "ישראל תיענש בחומרה"

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 12:54

בעקבות חיסול הנייה הלילה, באיראן נערך כנס חירום. מנהיגי העולם הערבי הגיבו בביקורת נוקבת ומאיימת נגד החיסול. חמינאי איים: כי "חובה יהיה לנקום את דמו", אבן מאזן גינה את החיסול כ"מעשה פחדני והתפתחות מסוכנת". בכירים בחמאס אמרו כי המהלך "לא יעבור בשתיקה"

הנייה מקבל את הידיעה על חיסול בניו ולשלשה מנכדיו/מערכת וואלה!

איראן ערכה הבוקר (רביעי) כינוס חירום של המועצה העליונה לביטחון לאומי אחרי החיסול של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הניה - כך אמרו שני גורמים איראניים לניו יורק טיימס. בכינוס, הנערך במעונו של המנהיג העליון, השתתף גם מפקד כוח קודס, אסמאעיל קאאני. נשיא איראן מסעוד פזשכיאן הזהיר שטהראן תגרום לישראל "להתחרט על מעשיה הפחדניים". מנהיג איראן חמינאי איים: ישראל תיענש בחומרה על ההתנקשות בהנייה בשטחנו. לדבריו, "זו חובתנו הקדושה לנקום את דמו".

נשיא טורקיה ארדואן הגיב גם הוא הבוקר ותקף: החיסול של הנייה נועד לשבור את רוחם של הפלסטינים, אבל "הברבריות הציונית" לא תשיג את מטרותיה. ברוסיה מכנים את החיסול כ"התנקשות פוליטית". מצרים גינתה את "מדיניות ההסלמה המסוכנת" של ישראל ומזהירה מהשלכות מדיניות החיסולים והפרת הריבונות של מדינות.

מנהיג אירן עלי חמינאי מארח את ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, 12 בפברואר 2012. הטוויטר הרשמי של עלי חמינאי, ספק 500
עם המנהיג העליון של חמאס - עלי חמינאי/ספק 500, הטוויטר הרשמי של עלי חמינאי
איסמעיל הנייה בטהרן. ללא, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הנייה עם חמינאי ונשיא איראן הנכנס - מסעוד פזשכיאן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, ללא

מקורות איראניים אמרו לרויטרס כי המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן תחליט על אסטרטגיית התגובה, וכי כי ההתנקשות בהנייה היא חצייה של הקווים האדומים, וישראל תשלם מחיר כבד. גורם איראני אמר לערוץ אל-מיאדין הלבנוני שהנייה חוסל באמצעות טיל ששוגר ממדינה אחרת, ולא מתוך איראן. לדבריו, העובדה שהתגובה נעשתה מחוץ לשטח איראן דורשת תגובה בלתי-נמנעת.

קטאר, שבה התגורר הנייה, גינתה את חיסולו ואמרה שזו "הסלמה מסוכנת", וראש ממשלת קטאר, שמוביל את מאמצי התיווך מטעם הנסיכות, אמר על חיסול הנייה: "איך התיווך יכול להצליח כשצד אחד מתנקש בנושא ונותן בצד השני?".

מוסא אבו מרזוק, בכיר בלשכה המדינית של חמאס, הזהיר שהחיסול של הנייה "לא יעבור בשתיקה". יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה את ההתנקשות בהנייה כ"מעשה פחדני והתפתחות מסוכנת". הארגונים הפלסטיניים קוראים לשביתה כללית בעקבות החיסול.

איסמעיל הנייה אתמול באיראן. רויטרס
איסמעיל הנייה אתמול באיראן/רויטרס

הפעולה מעמידה בדילמה לא רק את בכירי חיזבאללה וחמאס כיצד לנהוג אלא גם את משטר האייתולות שמרגיש כעת חשוף בפני עצמו לתקיפות מהסוג הזה. יש לכך השפעה משמעותית על תחושת הביטחון של הבכירים. חשוב להבין כי עדיין על אדמת איראן נמצאים מבוקשים בכירים נוספים, דבר המגביר את הלחץ על האיראנים שיחששו מסיכול ממוקד נוסף.

בשלב זה, הוחלט על סגירת המרחב האווירי מקו חדרה וצפונה. גורם צבאי: רשות שדה התעופה הוציאו הנחייה מטעמם בנושא. בפיקוד העורף מקיימים הערכות מצב על רקע הדיווחים. אין שינויים במדיניות ההתגוננות בעורף. בשעה זו צה"ל מקיים הערכת מצב, במידה ויוחלט על שינוי כלשהו, נעדכן את הציבור באופן מיידי בפלטפורמות של צה"ל ופיקוד העורף. יש להישאר מעודכנים ולפעול על פי הנחיות פיקוד העורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully