וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרדף הושלם: 298 ימים לאחר סרטון "תפילת ההודיה", נסגר החשבון עם הנייה

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 8:18

7 באוקטובר, זמן קצר אחרי תחילתה של מתקפת הפתע של חמאס, ערכו מנהיגיו בחו"ל תפילת הודיה מצולמת היטב בטורקיה. את התפילה הוביל ראש הלשכה המדינית של הארגון אסמאעיל הנייה, יחד עם סגנו סאלח אל-עארורי. כעת, המעגל נסגר ושניהם חוסלו בהפרש של כמעט 7 חודשים

בווידאו: בכירי חמאס בתפילת הודיה על הניצחון/מערכת וואלה!

7 באוקטובר, זמן קצר אחרי תחילתה של מתקפת הפתע של חמאס, ערכו מנהיגיו בחו"ל תפילת הודיה מצולמת היטב. את התפילה הוביל ראש הלשכה המדינית של הארגון אסמאעיל הנייה יחד עם סגנו סאלח אל-עארורי. היום, 298 ימים לאחר אותו סרטון - המרדף הושלם כשהנייה חוסל בטהראן. עארורי חוסל בתקיפה בביירות בינואר.

חמאס הודיע כי ראש הלשכה המדינית איסמעיל הניה חוסל בהפצצה ישראלית בטהראן, שם ביקר כדי להשתתף בטקס ההשבעה של נשיא איראן הנכנס. לפי הודעת משמרות המהפכה שצוטטה בסוכנות הידיעות האיראנית, הבית בו שהה הנייה הותקף. משמרות המהפכה הודיעו כי נפתחה חקירה, ודווח כי גם אחד משומריו של הנייה מת בתקיפה.

מוסא אבו מרזוק, בכיר בלשכה המדינית של חמאס, הזהיר שהחיסול של הנייה "לא יעבור בשתיקה". יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה את ההתנקשות בנייה כ"מעשה פחדני והתפתחות מסוכנת". הארגונים הפלסטיניים קוראים לשביתה כללית בעקבות החיסול.

בכירי חמאס בתפילת הודיה על הניצחון 07.10.23. ללא, מערכת וואלה
המרדף הושלם. בכירי חמאס בסרטון "תפילת הודיה" על טבח 7 באוקטובר/מערכת וואלה, ללא

הנייה, בן למשפחה שנמלטה מכפר ליד אשקלון במהלך מלחמת העצמאות, נולד במחנה הפליטים שאטי ברצועת עזה. הוא למד באוניברסיטה האסלאמית של עזה בשנות ה-80, והצטרף לחמאס עם פרוץ האינתיפאדה הראשונה בסוף העשור.

אותן שנים היו ההכרות הראשונה של ישראל עמו, והוא ריצה עונש מאסר בכלא קציעות עד שגורש ללבנון ב-1992 במסגרת גירוש המוני של מאות מאנשי חמאס. הם חזרו לרצועה כעבור שנה, וב-1997 מונה הנייה לראש לשכתו של שייח אחמד יאסין, מייסד חמאס.

על אף שנחשב לגורם מתון יותר בהשוואה למחליפו בהנהגת חמאס בעזה - יחיא סינוואר - הנייה סומן על ידי ישראל אחרי טבח 7 באוקטובר, אף שמידת מעורבותו הישירה בתכנון המתקפה ובידיעה עליה מוטלת בספק רב. הוא תועד בבוקר אותו יום מתפלל תפילת הודיה יחד עם בכירים אחרים בחמאס, ששהו אז בטורקיה.

הנייה, שכמה מבניו ובני משפחתו נהרגו במהלך המלחמה של צה"ל בעזה, הגיע כמה פעמים לאיראן מאז 7 באוקטובר, והוא אף ניסה לשכנעה להיכנס ישירות למלחמה, ללא הצלחה. הוא נכח בטהראן אתמול לרגל השבעתו של הנשיא החדש מסעוד פזשכיאן, ונפגש עם המנהיג העליון עלי חמינאי ועם בכירים אחרים בארגוני הטרור באזור הנתמכים על ידי טהראן. גם מנהיג הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחאלה, נמצא באיראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully