וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: נחקור את הפריצות לשדה תימן ולבית ליד - ואת העיכובים בהגעת המשטרה

עודכן לאחרונה: 30.7.2024 / 19:26

בצבא אומרים כי ייפתח תחקיר לבדיקת פרטי שני האירועים. בתחקיר ייבדק, בין השאר, מי העביר הודעה למשטרה לפני הפריצות לבסיסים ומתי היא הגיעה לשני המוקדים. כן צפויה פעולה משמעתית נגד חיילי מילואים שהשתתפו בהפגנות מול בסיס בית ליד

כוחות משטרה מחוץ לבסיס שדה תימן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יממה אחרי הפריצה לבסיסי צה"ל בשדה תימן ובבית ליד, בצבא אומרים כי ייפתח תחקיר לבדיקת פרטי שני האירועים. בתחקיר ייבדק, בין השאר, מי העביר הודעה למשטרה לפני הפריצות לבסיסים ומתי היא הגיעה לשני המוקדים. עוד אמרו כי תינקט פעולה משמעותית נגד חיילי מילואים שהשתתפו בהפגנות מול בית ליד.

שדה תימן בבוקר שאחרי הפריצה לבסיס, 30 ביולי 2024. יניר יגנה
שדה תימן בבוקר שאחרי הפריצה לבסיס/יניר יגנה

אמש, המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) פשטה על בסיס שדה תימן ועצרה חיילי מילואים בחשד להתעללות מינית במחבל נוחבה. אזרחים וחברי הכנסת עמיחי אליהו, ניסים ואוטרי וצבי סוכות הגיעו לבסיס והפגינו בדרישה לשחרר אותם, וכעבור זמן קצר פרצו לבסיס. חבר הכנסת אלמוג כהן גם הגיע לאזור, אך לא פרץ פנימה.

בעת המעצר, חיילי המילואים התעמתו עם השוטרים שהגיעו לבסיס, ואחד החיילים שתועד בסרטון צעק לעברם כי "אנחנו נעשה פה יד אחת נגד הדבר הזה שצה"ל נלחם בחיילים שלו. זהו. זה נגמר". מילואימניק אחר הוסיף ש"כואב לי להרים את האף על צה"ל".

"המשטרה צבאית באה לעצור אותנו כי אנחנו אחראים על המחבלים של הנוחבה", צעק מילואומניק נוסף. "אני מבקש מעם ישראל, צאו בשבילנו לרחוב. אני לא מוכן שיעצרו אותי, נתתי את החיים שלי למען עם ישראל, צאו להילחם בשבילנו. רוצים לעצור אותנו כי אולי עשו משהו לאנשי הנוחבה", הוסיף. אחד הנוכחים עודד את חבריו למילואים וצעק כי "תעלו על ציוד, בוא נחלץ אותם, מי יעצור אותנו? מי יכול לעצור אותנו?".

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
בית ליד : המפגינים פרצו לבניין בית הדין הצבאי. שלומי גבאי, צילום מסך
"תתפטר, המקום שלך בכלא במקום החיילים". הפגנות פרועות בבית ליד/צילום מסך, שלומי גבאי

בהמשך, הפגנות פרועות פרצו מול מבנה הפרקליטות בבית ליד. המפגינים פרצו למבנה סמוך לבית הדין הצבאי במקום, ועשרות בני אדם צבאו על שער הקריה המשפטית, כשהם הלמו עליו עם מקלות וצועקים "לשחרר, לשחרר!". בכלא כרזו לכלל הכוחות הנמצאים להגיע לאזור השער, והגיעה גם משטרה כחולה לתגבר. חלק מהמפגינים צעקו לרמטכ"ל "תתפטר, המקום שלך בכלא במקום החיילים".

במהלך ההתפרעות פרצו עימותים אלימים בין חיילים ושוטרים למפגינים במקום. המשטרה הצבאית התיזה גז מדמיע אל עבר חלק מהמפגינים מבעד לשער, וכמה מהם סבלו מצריבות בעיניים. לאחר שהמפגינים הצליחו לפרוץ שער הכניסה לקריה המשפטית, אנשי האבטחה של הבסיס אבטחו את השער עם אזיקי רגליים בכמה נקודות.

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, הגיע למקום וקיים הערכת מצב בעקבות נסיונות הפריצה לבסיס עם ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור, קצין המשטרה הצבאית הראשי, תת-אלוף אביחי מיבר ומפקדים נוספים, ומסר כי "צה"ל מגבה את הלוחמים שלו בסדיר ובמילואים. הגענו לבית ליד כי כאן נמצאים החיילים שלנו, ובכדי לוודא שלא יקרה דבר חמור עוד יותר. הגעה של מתפרעים וניסיונות פריצה לבסיסים הם התנהגות חמורה בניגוד לחוק, על גבול האנרכיה, פוגעים בצה"ל, בביטחון המדינה ובמאמץ המלחמתי".

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully