וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה היו השוטרים? שב"כ הזהיר את המשטרה לפני הפריצה לבסיס בית ליד

עודכן לאחרונה: 30.7.2024 / 18:45

שעתיים לפני שהמוני המפגינים הגיעו לפרוץ לבסיס הפרקליטות הצבאית בבית ליד, שב"כ התריעה ועדכן את המשטרה והצבא בכוונת ההמונים. זהו היום השני שמתנהלות הפגנות ומחאות מחוץ לפרקליטות בשל דיון הארכת מעצרם של החשודים. במשטרה טוענים כי תגברו כוחות עוד טרם ההתראה

הארכת מעצר בבית ליד למילואימניקים שחשודים בהתעללות המחבל/שלומי גבאי

פרשת שדה תימן מסתבכת: לוואלה נודע כי שב"כ העביר אתמול (ראשון) התראה מודיעינית למשטרת ישראל לקראת השעה 18:00 על הכוונה של אזרחים ישראלים לפרוץ לבסיס בית ליד. המידע נחשף על רקע מעצר החשודים בהתעללות במחבל נוחבה, שהובילה לפריצה של המוני מפגינים לשני הבסיסים.

במשטרה טוענים כי תגברו כוחות סביב בית ליד קודם לקבלת ההתראה מהשב"כ. בפועל, עשרות מוחים נכנסו באין מפריע למתקן הצה"לי ושהו בו דקות ארוכות.

על פי דוברות המשטרה, בארגון נערכו בכוחות מתוגברים טרם קבלת ההתראה על בסיס האירוע בשדה תימן. הלכה למעשה, מרגע תחילת ההפגנה בשעה 17:00 ועד קבלת ההתראה (18:28) מנעו שוטרי משטרת ישראל מספר ניסיונות פריצה דרך השער הראשי למתחם כשעה טרם הפצת ההתראה. יודגש כי הפריצה לבסיס אירעה מנקודה אחרת במתחם שלא עלתה בתדרוכים מטעם הצבא ו/ או כל גורם אחר.

הארכת מעצר למילואימניקים החשודים בהתעללות באסיר פלסטיני בשדה תימן, בית ליד, 30 ביולי 2024. שלומי גבאי
קיבלו התראה שעתיים לפני הפריצה/שלומי גבאי

המפגינים הגיעו אתמול לבסיס שדה תימן, לאחר שחיילי המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) הגיעו רעולי פנים ועצרו כמה חיילי מילואים בחשד להתעללות מינית במחבל נוחבה. למקום הגיעו אזרחים אזרחים רבים וחברי הכנסת עמיחי אליהו, ניסים ואוטרי וצבי סוכות הגיעו לבסיס ופרצו פנימה.

בעת המעצר, חיילי המילואים התעמתו עם השוטרים שהגיעו לבסיס, ואחד החיילים שתועד בסרטון צעק לעברם כי "אנחנו נעשה פה יד אחת נגד הדבר הזה שצה"ל נלחם בחיילים שלו. זהו. זה נגמר". מילואימניק אחר הוסיף ש"כואב לי להרים את האף על צה"ל".

הילה, אישתו של אחד הלוחמים שנעצרו תקפה את התנהלות הפרקליטות הצבאית: "בעלי יצא ב-7 באוקטובר להגן על כולנו. הוא עזב את הבית, המשפחה, העבודה, עצר את החיים. בעלי הוא בן שכול, אביו נרצח בפיגוע לפני 22 שנה. בעלי יצא למילואים מתוך תחושת שליחות עצומה ואהבת הארץ, יצא להגן על כולנו, עכשיו אנחנו מרגישים כאחרוני העבריינים, מתייחסים אלינו כאילו אנחנו פושעים. "הפצ"רית וכל הפרקליטים לא היו עומדים דקה אחת במה שהוא וחבריו התמודדו איתו. בעלי עשה את תפקידו על הצד הטוב ביותר, בתנאים קשים, במציאות קשה, עם הרוצחים והאנסים, המחבלים הכי אכזריים בתולדות המדינה. בעלי עשה את תפקידו במקצועיות, במסירות נפש, הוא פטריוט ישראל שצריך לקבל צל"ש ולא למצוא עצמו בתא מעצר", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully