וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום שני של הפגנות בבית ליד: "במקום מעצר, צריך לתת להם צל"ש"

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 1:20

על רקע הארכת מעצר החשודים בהתעללות במחבל נוחבה, עשרות הפגינו בקריה המשפטית בבית ליד: "חייל, שוטר, לעזה מתקשר". "כל הפרקליטים לא היו עומדים דקה במה שהוא וחבריו התמודדו איתו". פעיל הליכוד איציק זרקא בהפגנה: "יכולים לעשות מהפכה". שניים מהחשודים שוחררו עד כה

הארכת מעצר בבית ליד למילואימניקים שחשודים בהתעללות המחבל/שלומי גבאי

עשרות בני אדם הגיעו גם היום (שלישי) להפגין מחוץ לבניין הקריה המשפטית בגין מעצרם של לוחמים מבסיס שדה תימן, החשודים בהתעללות במחבל נוחבה כלוא. למרות שביחס לאתמול היו פחות מפגינים, המשטרה הציבה גדרות לחץ לאורך קו החזית של הבניין, ואנשי אחזקה ממגנים את המחנה. בשעות הערב שוחרר למעצר בית החשוד המרכזי בפרשה. על דבר שחרורו אמר לוואלה פרקליטו, עורך הדין אפרים דמרי. בתוך כך, נמסר כי שניים מהחשודים שוחררו עד כה.

מפגינים במקום צעקו "חייל, שוטר, לעזה מתקשר". זאת, לאחר שמוקדם יותר היום נחשף כי אנשי הפרקליטות הצבאית יצרו קשר, באופן יזום, עם מחבלי נוחבה ששוחררו לעזה בניסיון לבדוק אם עברו התעללות במהלך כליאתם.

הילה, אישתו של אחד הלוחמים שנעצרו אתמול תקפה את התנהלות הפרקליטות הצבאית: "בעלי יצא ב-7 באוקטובר להגן על כולנו. הוא עזב את הבית, המשפחה, העבודה, עצר את החיים. בעלי הוא בן שכול, אביו נרצח בפיגוע לפני 22 שנה. בעלי יצא למילואים מתוך תחושת שליחות עצומה ואהבת הארץ, יצא להגן על כולנו, עכשיו אנחנו מרגישים כאחרוני העבריינים, מתייחסים אלינו כאילו אנחנו הפושעים".

פעיל הליכוד איציק זרקא, שנכח בהפגנה בבית ליד, עודד מפגינים נוספים להגיע ואמר כי "20 אוטובוסים נמצאים בדרך לפה". לדבריו, "אנחנו, העם, יכולים לעשות פה מהפכה, אבל לא יכול להיות שכותבים לנו במקלדת 'אנחנו בדרך' ואיש לא מגיע. מחר זה אנחנו, חבר'ה. צריכים להתעורר. אנחנו לא זזים מפה".

הארכת מעצר בבית ליד למילואימניקים שחשודים בהתעללות המחבל/שלומי גבאי
הארכת מעצר למילואימניקים החשודים בהתעללות באסיר פלסטיני בשדה תימן, בית ליד, 30 ביולי 2024. שלומי גבאי
חוששים מהסלמה: במשטרה תגברו את הכוחות בכניסה לבסיס/שלומי גבאי
אליהו יוסיאן הגיע לתמוך בהפגנה נגד הארכת מעצר למילואימניקים החשודים בהתעללות באסיר פלסטיני בשדה תימן, בית ליד, 30 ביולי 2024. שלומי גבאי
בין המפגינים מול בית הדין בבית ליד: אליהו יוסיאן/שלומי גבאי
פעיל הליכוד איציק זרקא בהפגנה בבית ליד/שלומי גבאי

"הפצ"רית וכל הפרקליטים לא היו עומדים דקה אחת במה שהוא וחבריו התמודדו איתו. בעלי עשה את תפקידו על הצד הטוב ביותר, בתנאים קשים, במציאות קשה, עם הרוצחים והאנסים, המחבלים הכי אכזריים בתולדות המדינה. בעלי עשה את תפקידו במקצועיות, במסירות נפש, הוא פטריוט ישראל שצריך לקבל צל"ש ולא למצוא עצמו בתא מעצר", הוסיפה.

עו"ד נתי רום, שמייצג את הלוחמים יחד עם עו"ד עדי קידר, מסר: "אנו מקווים כי הפרקליטות תתעשת ותרד מהעץ אליו טיפסה. חומר הראיות הוא דל מאוד, החשודים מכחישים מכל וכל את טענות נגדם. זהו מקרה עצב בו לוחמים שמחרפים נפשם חודשים ארוכים, תוך סבל גדול של משפחיותיהם בתפקיד שאף אחד לא יעשה במקומם, לא מצ"ח ולא הפרקליטות שלא היו מחזיקים מעמד בתפקיד אפילו יום אחד ובוודאי לא שבוע. אנו מקווים כי חפותם תתברר בהקדם והם ישוחררו ושתמצא הדרך לנקות את הכתם אליהם ועל מדינת ישראל, שיהיה מי שישלם על הטעויות האלה.

"היום שמעו הודאה כי המעצר של הלוחמים כאשר חוקרי מצ"ח רעולי פנים היה טעות, אנו שומעים כי נעשות פעולות יזומות בהן מתקשרים למחבלי נוח'בה ששוחרו לעזה לשאול אותם אם יש להם תלונות כלפי הלוחמים ששמרו עליהם. הדבר הזה הוא הזיה, הקונספציה לא נגמרה וחשוב לתקן את הדבר הזה בהקדם כי אנחנו במלחמת קיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully