וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מתקשר למחבלים משוחררים בעזה לבדוק אם התעללו בהם

עודכן לאחרונה: 30.7.2024 / 13:34

התובע הצבאי הראשי הודה כי בצה"ל יזמו שיחות למחבלים ששוחררו בעזה, כדי לברר איתם תלונות על התעללות במעצר, וציין כי רובם לא שיתפו פעולה. הפניות היזומות, לדבריו, הם לא רק כשישנה חקירה, אלא גם כשהתקבלו פניות או תלונות מגורמים שונים. חברי כנסת זעמו: "השתגענו?"

אלימות בין חיילים למפגינים בבית ליד/27א'

התובע הצבאי הראשי, אל"ם מתן סולומש, הודה היום (שלישי) במהלך דיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כי בצה"ל יזמו שיחות למחבלים בעזה ששוחררו קודם, כדי לברר איתם תלונות על התעללות במעצר. את הדברים חשף אתמול יו"ר הציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ', וחברי כנסת שאלו את אל"ם סולומש על כך והוא כאמור אישר את הדברים.

אל"ם סולומש הסביר כי כשיש חקירה וחשדות לפלילים במחבלים, יפנו למחבל כדי לבדוק איתו את החשדות. הוא ציין כי רוב המחבלים לא שיתפו פעולה. הפניות היזומות, לדבריו, הם לא רק כשישנה חקירה אלא גם כשהתקבלו פניות או תלונות מגורמים שונים.

אחרי שפונו משדה תימן, המפגינים הגיעו לבסיס שבו מוחזקים העצורים, 29 ביולי 2024. שלומי גבאי
ההפגנה בבסיס שדה תימן, אתמול/שלומי גבאי

יו"ר הציונות הדתית, השר בצלאל סמוטריץ', שחשף אתמול את הפרטים לראשונה כתב: "‏התובע הראשי בפרקליטות הצבאית מאשר את מה שחשפתי ומודה בדיון בוועדת חוץ וביטחון שאכן הם יזמו שיחות למחבלים בעזה ששוחררו ממעצר כדי להוציא מהם תלונות על התעללות במעצר. ‏אני מודה שכשקיבלתי את המידע נדהמתי ולא האמנתי שדבר כזה יכול לקרות. רק לאחר שווידאתי את כל העובדות, פרסמתי זאת. ‏מדובר ברעידת אדמה שמצטרפת למעצר הברוטאלי של רעולי הפנים אמש ומחייבת קבלת החלטה. ‏אני קורא לשר הביטחון ולרמטכ"ל להדיח באופן מיידי את האחראים ולהפסיק מיד את ההתעללות בגיבורי צה"ל".

‏השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לדברים: "הפרקליטות הצבאית יוזמת פניות למחבלים בעזה כדי לקבל תלונות על 'התעללויות חיילי צה"ל', ואז מצ"ח פורצת רעולת פנים לבסיס צה"ל ועוצרת לוחמים. השתגענו לחלוטין? הבלבול המוסרי הזה בצמרת צה"ל חייב טיפול שורש. וגלנט חייב לעוף ראשון, עכשיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
בצלאל סמוטריץ'. חיים גולדברג, פלאש 90
"להדיח באופן מיידי את האחראים". סמוטריץ'/פלאש 90, חיים גולדברג
איתמר בן גביר. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
"השתגענו לחלוטין?". בן גביר/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן: "שיפסיקו לקשקש על שלטון החוק ועל זה שכאילו 'יש מידע וחייבים לחקור ברצינות תלונות'. ‏התובע הראשי בפרקליטות הצבאית הודה בדיון היום בוועדת חוץ וביטחון שהפרקליטות הצבאית יזמה שיחות למחבלים בעזה ששוחררו ממעצר כדי לחלוב מהם מידע נגד החיילים שלנו. ‏ועל הטרלול הזה גלנט מגן???".

ח"כ אלמוג כהן: "קיבלתי בתדהמה את העובדה כי מתקיימות שיחות טלפון למחבלים בתוך עזה, בזמן בו חיילינו הקדושים נלחמים במלחמה הצודקת בהיסטוריה. זוהי פשיטת רגל מוסרית של מפקדי הצבא, ובראשם הפצ"רית אשר מחפשים קורבנות מקרב בנינו ובנותינו המצוינים שנשלחו לקרב. לא זכור לי כי הצבא האמריקאי התקשר לנאצים ששוחררו בכדי לברר על התעללות כלשהי, יש להפסיק במיידי את הנוהל המגונה והזה, אשר פוגע במאמץ המלחמתי של מדינת-ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully