וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו, הזמן לעזוב הגיע

30.7.2024 / 18:56

13 נרצחים בצפון בשלושה ימים, והתגובה הישראלית היא דממה מחרישת אוזניים. זו תוצאה ישירה של מנהיגות כושלת, מנהיגותו של בנימין נתניהו, שאיבד את האומץ הנדרש להוביל מדינה במלחמה. כמה ישראלים ימותו עד שיחליט לפעול? הגיע הזמן שיכיר במציאות ויפנה את מקומו

גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית הגליל העליון, בעקבות הארוע בהגושרים/המועצה האזורית הגליל העליון

ביום שבת האחרון מג'דל שמס נצבעה בדם. 12 ילדים ונערים נקטפו באכזריות בפגיעת רקטה של חיזבאללה. השמחה והצחוק במגרש הכדורגל הפכו לזעקות כאב ואבל. והתגובה הישראלית? דממה מחרישת אוזניים.

כאילו הטרגדיה הזו לא מספיקה, היום נפל קורבן נוסף בקיבוץ גושרים. עוד משפחה שבורה, עוד קהילה המומה. ושוב, התגובה הישראלית נעדרת.

זה לא מקרי. זו תוצאה ישירה של מנהיגות כושלת, מנהיגות שאיבדה את הדרך. בראש המנהיגות הזו עומד בנימין נתניהו.

נתניהו, שפעם היה סמל לביטחון ולעוצמה, הפך לסמל של היסוס וחולשה. הוא מדבר על ניצחון מוחלט, אבל כל יום שעובר מוכיח שהמילים שלו ריקות מתוכן.

הצפון בוער, ונתניהו שותק. אלפי משפחות איבדו את הבית, וכל מה שיש לו להציע זה עוד הבטחות ריקות. חיזבאללה יורה ללא הפסקה, ונתניהו מסתפק בהצהרות נבובות על אותו ניצחון מוחלט.

שריפות במרחב הגליל העליון בעקבות מטח לעבר הגליל העליון, 30 ביולי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הצפון חוטף, והתגובה הישראלית: שתיקה רועמת. שריפות בגליל העליון לאחר המטח היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הרוג בעקבות המטח לגליל העליון, 30 ביולי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עוד משפחה שבורה, עוד קהילה המומה. הרס בקיבוץ הגושרים בעקבות המטח הקטלני/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אבל מתי בדיוק יגיע העיתוי המתאים הזה? כמה עוד ישראלים צריכים למות עד שנתניהו יחליט שהגיע הזמן לפעול? הבעיה היא שנתניהו כבר מזמן איבד את היכולת לקבל החלטות קשות. הוא שבוי בקונספציה שהזמן פועל לטובתו, בעוד בפועל הוא לא פועל לטובתנו, הישראלים. כל יום של אי-תגובה רק מחליש אותנו ומחזק את אויבינו.

נתניהו שכח את הכלל הבסיסי ביותר בניהול סכסוך: הרתעה נבנית על ידי פעולה, לא על ידי דיבורים. כל יום שעובר ללא תגובה ישראלית הולמת הוא יום שבו חיזבאללה לומד שהוא יכול להמשיך לפגוע בנו ללא מחיר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בספר האורחים, בחדר רוזוולט, בבית הלבן, 25 ביולי 2024. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בספר האורחים, בחדר רוזוולט, בבית הלבן, 25 ביולי 2024/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

אזרחי ישראל ראויים למנהיג שיעמוד על זכותם לחיות בביטחון. הם ראויים למנהיג שיגיב בעוצמה לכל פגיעה בהם. הם ראויים למנהיג שיחזיר את ההרתעה ויבטיח את עתידם.

נתניהו הוכיח שהוא כבר לא המנהיג הזה. הוא איבד את הרעב, את הנחישות, את האומץ הנדרש להוביל מדינה בזמן מלחמה. זה לא הביבי שהכרתי.

לטובת ישראל, לטובת ביטחוננו, לטובת עתידנו - הגיע הזמן שנתניהו יכיר במציאות ויפנה את מקומו. ישראל זקוקה למנהיגות חדשה, רעננה ונחושה. נתניהו, הגיע הזמן לעזוב. למען ישראל, למעננו ולמען הדורות הבאים.

הכותב הוא העורך הראשי של וואלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully