וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגישה הסודית של ברק חירם עם חברי כיתת הכוננות של קיבוץ בארי

עודכן לאחרונה: 30.7.2024 / 9:32

הקצין הבכיר, שאמור להתמנות בקרוב למפקד אוגדת עזה ותפקודו ב-7 באוקטובר עמד במוקד התחקיר שהתפרסם על הקרב בקיבוץ, נפגש בשבוע שעבר לשיחה ראשונה עם חברי כיתת הכוננות של הקיבוץ. חירם צפוי להיפגש היום עם מספר משפחות שקרוביהם נרצחו בביתה של פסי כהן

מחדירת המחבלים ועד הגעת הלוחמים: הקרב בקיבוץ בארי/דובר צה"ל

תת אלוף ברק חירם, שתפקודו בבוקר השבת השחורה עמד במוקד התחקיר שהתפרסם על הקרב בקיבוץ בארי, נפגש בשבוע שעבר לשיחה ראשונה עם חברי כיתת הכוננות של הקיבוץ. חירם צפוי להיפגש היום (שלישי) עם מספר משפחות שקרוביהם נרצחו בבית של פסי כהן במהלך הקרבות ב-7 באוקטובר. חירם אמור להתמנות בקרוב למפקד אוגדת עזה, מינוי שבקיבוץ בארי לא כל החברים קיבלו בהבנה.

ממצאי התחקיר גילו שתא"ל חירם היה הקצין הבכיר ששינה את פני הקרב בקיבוץ לחיוב, לאחר שארגן את הכוחות בשטח, יצר תמונת מצב וחילק אחריות לכוחות ברחבי הקיבוץ. לפי התחקיר, תא"ל חירם נכח 20 דקות מול הבית של פסי כהן ומי שניהל בפועל את המשא ומתן, ירי הפגזים והפריצה לבית היו כוחות ימ"מ ושב"כ, בהתייעצות מרחוק של מפקד הימ"מ. לאחר מכן, עזב תא"ל חירם את המקום כדי לבנות תמונת מצב עדכנית של מיקום הכוחות הגדולים בקיבוץ, ושל מיקום המחבלים שרובם הסתתרו במבנים.

ברק חירם. דובר צה"ל
אמור להתמנות בקרוב למפקד אוגדת עזה. תת אלוף ברק חירם/דובר צה"ל

אלוף (מיל') מיקי אדלשטיין, שהופקד על ביצוע התחקיר, ציין כי הפגז הראשון שנורה לעבר הבית היה בשעה 17:56. אולם, מתברר כי תא"ל חירם, שקיבל את האחריות על הגזרה כמה שעות קודם לכן ובתוכה כמה קיבוצים, הגיע לזירה בשעה 18:00, ואמר לכוחות הימ"מ ושב"כ כי יש להם 20 דקות להפעיל טנק בגלל החשיכה המתקרבת. הכוחות ביקשו עוד 20 דקות וקיבלו על כך אישור.

לאחר מכן, עזב תא"ל חירם את המקום כדי לבנות תמונת מצב עדכנית של מיקום הכוחות הגדולים בקיבוץ, ושל מיקום המחבלים שרובם הסתתרו במבנים. מאוחר יותר, שוגרו לעבר המבנה עוד שלושה פגזים מסוג חלולן - הפגז השני נורה ב-18:27, השלישי ב-18:34 והרביעי ב-19:52 - על מנת להרתיע את המחבלים ולהפעיל לחץ.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
ביתה של פסי כהן בקיבוץ בארי, 11 באוקטובר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
ביתה של פסי כהן בקיבוץ בארי, 11 באוקטובר 2023/פלאש 90, חיים גולדברג
קיבוץ בארי לאחר טבח שבעה באוקטובר. דוברות בארי, אתר רשמי
קיבוץ בארי לאחר טבח 7 באוקטובר/אתר רשמי, דוברות בארי

יש לציין כי ב-18:26 עדכן שב"כ כי יורטה שיחה בין המחבלים שהתבצרו בבית לבין מפקדם בעזה, בו פקד עליהם להביא את החטופים לרצועת עזה. כמה שעות קודם לכן, דרס אל"מ ניסים חזן באמצעות טנק את הטנדרים של המחבלים ובכך מנע מהם לחמוק מהקיבוץ.

סמוך ל-18:32 דיווח שב"כ על יירוט שיחה נוספת בה נשמעו המחבלים מודיעים למפקדם על כוונתם להתאבד במבנה. ב-19:52 לוחמי הימ"מ פרצו לבית תוך שנורה ירי פגז ונשמע צרור ארוך במבנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully