וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סינוואר היה אומר לנו - 'יום יבוא ואני אחקור אתכם'"

עודכן לאחרונה: 23.7.2024 / 12:19

תת גונדר בדימוס יעקב עמנואל, מפקד בתי כלא ביטחוניים לשעבר, התייחס למצוקת הכליאה בראיון ל-104.5fm: "אנחנו חלמאים. איבדנו כל קנה מידה ורציונליזם בכלל בהתנהלות שלנו". על רצח הסוהר יוחאי אבני: "האסיר התגנב בלילה ורצח אותו, יש לזה אפקטים מצברים של פחד וחשש"

״הם חיסלו את דף! אינשאללה יחסלו גם את סינוואר״; כך נשמעים תושבי עזה ברקע הדיווחים על חיסול הבכירים/דובר צה"ל

מפקד בתי כלא ביטחוניים לשעבר, תת גונדר בדימוס יעקב עמנואל, שוחח היום (שלישי) עם גדי נס ב-104.5fm, והתייחס לפרסום אתמול בוואלה לגבי מצוקת הכליאה שהולכת ומחריפה בשירות בתי הסוהר. "הם הגיעו למצב שנפח האיומים עולה בכל קנה מצידם, כי יש מי שיתמרץ אותם", אמר עמנואל. "אנחנו רואים את העתירות שהם מגישים לבית המשפט כן ירקות כן פירות - הם תופסים ביטחון. אנחנו חלמאים. איבדנו כל קנה מידה ורציונליזם בכלל בהתנהלות שלנו".

תת-גונדר עמנואל נשאל לגבי פרשת רצח איש השב"ס יוחאי אבני והשיב: "הסוהר רואה את חברו נרצח, ואסיר שאומר לו 'חכה אני עוד ארצח אותך' - כמו שסינוואר היה אומר לנו - 'יום יבוא ואני אחקור אתכם'", הוסיף: "אסיר כזה משתחרר, אין עליו פיקוח, והוא התגנב בלילה ורצח את הבחור הזה, יש לזה אפקטים מצברים של פחד וחשש, אם זה היה פחות צפוף אפשר היה לכלוא אותם יותר בבידוד". עוד הוסיף: "צריך לבנות עוד מתקני כליאה. אני הייתי בונה את המתקן בצפון".

יחיא סינוואר עם הציוד שנלקח מכוח צה"ל בתקרית בעזה - 16 נובמבר 2018. ללא, עיבוד תמונה
מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר/עיבוד תמונה, ללא

לפי הפרסום בוואלה, מצוקת הכליאה בשב"ס ממשיכה להחריף, ונכון ל-15 ביולי, מצבת הכלואים בשב"ס עומדת על 22,133 כלואים, מתוכם, 9,700 אסירים ביטחוניים, כאשר מצבת הביטחוניים צפויה עוד להמשיך ולעלות. בעוד מספר האסירים הביטחוניים הולך ומתקרב לעשרת אלפים, בשב"כ מתריעים שוב מפני הסלמה.

הנציב יעקובי קבע בחוות דעת מהימים האחרונים כי הוא צופה עתיד מאתגר לארגון. "נעים לכיוון התרחיש ביותר של אירועי קיצון בתוך מתקני הכליאה או נגד מטרות שב"ס מחוץ לכותלי הכלא", אמר "השאלה לגבי אירוע מתפרץ שלילי מצד האסירים הביטחוניים היא אינה שאלה של האם - אלא שאלה של מתי ואיפה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

האיומים כלפי סגל שב"ס פורסמו בשבוע שעבר ברשתות הערביות ובהם קריאות לפגיעה בסגל שב"ס, שדגש על סוהרים מהעדה הדרוזית, על רקע הרעת תנאי מעצר של אסירים ביטחוניים. נציב שב"ס אף פרסם הודעת תמיכה במשרתי הארגון והצהיר כי הסתה מטופלת.

בתחילת השבוע נערך דיון בוועדת החוקה, חוק ומשפט בהארכה נוספת של חוק קיום דיונים בהיוועדות חזותית של עצורים, אסירים וכלואים ביטחוניים, שעיקרה מניעת זימונם הפיזי של אסירים ביטחוניים לדיון בהארכת מעצרם לבית משפט. בחוות דעת של נציב שב"ס, קובי יעקובי, נקבע כאמור כי קיימת מסוכנות בהוצאת האסירים הביטחוניים מבתי הכלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully