וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד ברצח הסוהר יוחאי אבני: עצור בטחוני לשעבר המשוייך לחמאס

עודכן לאחרונה: 22.7.2024 / 14:05

נציב בתי הסוהר רב גונדר קובי יעקובי חשף כי החשוד ברצח אבני, הוא עציר ביטחוני המוכר היטב לשב"ס "ביצע את הרצח באכזריות המאפיינת את הבזויים באויבנו". יעקובי קבע שהרצח נעשה ממניע לאומני, ולכן נחשב לפיגוע טרור, "אין קשר לעבודתו של המנוח כלוחם כליאה"

תיעוד מרגע מעצר החשוד ברצח הסוהר יוחאי אבני/דוברות משטרת ישראל

התפתחות דרמטית בפרשת רצח הסוהר יוחאי אבני: נציב בתי הסוהר רב גונדר קובי יעקובי חשף היום (שני) כי החשוד ברצח אבני הוא אבראהים מנצור, עציר ביטחוני לשעבר המשויך לחמאס. "אני מברך את משטרת ישראל ושירות הבטחון הכללי על פעילות מקצועית, נחושה ומהירה שהביאה למעצרו של החשוד ברצח. שוחחתי עם בני משפחתו של לוחם הכליאה, ויחד עם גורמי משטרת ישראל עידכנו אותם בפרטי האירוע ובדבר מעצרו של החשוד. אותו עציר ביטחוני לשעבר ביצע את הרצח באכזריות המאפיינת את הבזויים באויבנו".

"הגם שמאפייני האירוע מלמדים כי אין קשר לעבודתו של המנוח כלוחם כליאה", המשיך רב גונדר יעקובי, "לראייתי המדובר בפעולת טרור ואיבה חמורה וקשה שבוצעה בידי מחבל ואני קורא למצות עמו את הדין במלוא החומרה". מנצור נעצר לפני כשבוע וחצי על ידי לוחמי יחידת הגדעונים של משטרת ישראל עם יחידה מבצעית של שב"כ ובסיוע כוחות צה"ל. לאחר מעצרו הועבר החשוד לחקירה משותפת בשב"כ ובימ"ר ירושלים. מעצרו הוארך עד ליום שני הבא, וחקירתו נמשכת.

החשוד ברצח פעל לבדו. כאשר היתה לו היכרות מוקדמת עם הישוב גבעון החדשה. האירוע התחיל כאירוע פריצה אך החשד לרצח על רקע לאומני עדיין נבדק. בידי המשטרה כלי הרצח - סכין. לצד הרקע הביטחוני של החשוד ברצח גם עבר פלילי בתחום עבירות רכוש. יובא להארכת מעצר נוסף ב-29.7 בבית משפט הצבאי עופר. עוד עולה מפרטי החקירה, כי בין השניים כאמור לא הייתה מוקדמת, שכן החשוד ברצח לא נכלא בכלא עופר או במתקן אחר בו שירת יוחאי.

יוחאי אבני. באדיבות המשפחה
יוחאי אבני, איש שב"ס שנמצא מת בביתו בגבעון החדשה/באדיבות המשפחה
יוחאי אבני. באדיבות המשפחה
יוחאי אבני/באדיבות המשפחה

משפחתו של איש שב"ס יוחאי אבני הגיבה לחשיפה ומסרה: "בשיתוף פעולה עילאי של כלל הצוותים הבכירים נמצא הרוצח הנתעב. מדובר במחבל פלסטיני שמתגורר בשטחים, תומך ומזוהה עם חמאס ודאעש. למחבל יש עבר ביטחוני ונעצר בעבר על רקע פעולות טרור. בליל 7 ביולי, הרוצח השפל נכנס לדירתו של יוחאי יקרינו והחל ברצח אכזרי וזדוני, דקר את יוחאי בסכין עשרות פעמים בכל גופו, שרף את הגופה ואת הדירה ולאחר מכן נעל אותה. הרוצח בן בליעל ביצע את מעשיו הנוראים על רקע לאומני. אנחנו מבקשים למצות את הדין עם הרוצח הנתעב ולהגיע לחקר האמת מאחורי המניע של הרצח".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: "מברך את המשטרה והשב"כ על מעצר המחבל החשוד ברצח של לוחם הכליאה יוחאי אבני בפעולת טרור מחרידה. אנו מחבקים את משפחת אבני ברגעיה הקשים, ונעשה הכל כדי שימוצה הדין עם הרוצח המתועב".

משפחתו של יוחאי שרגא אבני ז"ל. שלומי גבאי
משפחתו של יוחאי שרגא אבני בהלוויתו/שלומי גבאי

אבני, איש שירות בתי הסוהר, נמצא דקור ומחוסר הכרה בביתו בגבעון החדשה שבבנימין. לוחמי כיבוי והצלה חילצו אותו מהבית שעלה באש, וצוותי מד"א שהגיעו לזירה קבעו את מותו במקום. היישוב שבו גר יוחאי, גבעון החדשה, ממוקדם בפאתי גבעת זאב בתוך מובלעת כפרים פלסטיניים עוינים.

בהלווייתו, שנערכה בבית העלמין מבואות חרמון, אמו אורלי ספדה לו: "יוחאי בן יקר, עזבת אותנו בטרם עת בלי אפשרות להיפרד. לפני כשבוע נפגשנו בכלא עופר. יודעים שהדבר האחרון שרצית בחייך זה להיות בכותרות. כל כך צנוע היית. האושר היה בכל מקום שהיית בו. אהבת להתענג מהרגע, בעיקר לצלם את הטבע, לא חיפשת את האושר במקומות אחרים. אתה מותיר לנו מורשת של נתינה. מלאך היית ומלאך תהיה במקומות נסתרים".

  • עוד באותו נושא:
  • שב"ס
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully