וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלאך היית ומלאך תהיה": לוחם השב"ס יוחאי אבני הובא למנוחות

עודכן לאחרונה: 10.7.2024 / 21:21

אבני נמצא דקור ומחוסר הכרה בביתו שעלה באש בגבעון החדשה. אמו ספדה לו: "עזבת אותנו בטרם עת בלי אפשרות להיפרד". בן גביר: "לדעתי, מגיע עונש מוות למי שעשה את זה". נציב שב"ס: "איש בליעל נכנס לביתו, יוחאי השיב מלחמה עד שכרע ונפל"

הלוויתו של יוחאי שרגא אבני, במועצה אזורית מבואות החרמון/שלומי גבאי

לוחם שב"ס יוחאי אבני, שנמצא שלשום דקור ומחוסר הכרה בביתו שעלה באש בגבעון החדשה שבבנימין, הובא היום (רביעי) למנוחות בבית העלמין במבואות חרמון. מוקדם יותר היום נרשמה התפתחות דרמטית בחקירת הרצח של יוחאי, שהותיר אחריו הורים ושלוש אחיות. על פרטי חקירות מותו הוטל צו איסור ומעורבים בה משטרה ושב"כ. בין המשתתפים בהלוויה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לצד נציב שב"ס קובי יעקובי וקצינים בכירים בארגון.

האם אורלי נפרדה מבנה: "יוחאי בן יקר, עזבת אותנו בטרם עת בלי אפשרות להיפרד. לפני כשבוע נפגשנו בכלא עופר. יודעים שהדבר האחרון שרצית בחייך זה להיות בכותרות. כל כך צנוע היית. האושר היה בכל מקום שהיית בו. אהבת להתענג מהרגע, בעיקר לצלם את הטבע, לא חיפשת את האושר במקומות אחרים. אתה מותיר לנו מורשת של נתינה. מלאך היית ומלאך תהיה במקומות נסתרים".

יוחאי אבני, איש שב"ס שנמצא מת בביתו בגבעון החדשה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יוחאי אבני/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אמו של יוחאי שרגא אבני ז"ל. שלומי גבאי
"אתה מותיר לנו מורשת של נתינה". אורלי, אמו של יוחאי/שלומי גבאי
אחותו של יוחאי שרגא אבני ז"ל. שלומי גבאי
האחיות של יוחאי סופדות לו/שלומי גבאי

גם האחיות ספדו ליוחאי: "אח גדול איך הלכת לנו משום מקום. ילד יפה שנתן תמיד הכל לכולם. היה לך לב גדול. תשמור עלינו מלמעלה. היית טוב מדי. בעולם שכולם רוצים עוד ועוד אתה שמרת על צניעות. היית הדוד המשולם לאחיינים".

"יוחאי היקר רבים דיברו עליך ועל מי שהיית. בכולם נגעת בזכות הקסם האישי שלך. נתינה זה ערך העליון שלך. נתת תמיד באדיבות ובשמחה. ידעת הכל והיית איש שיחה. היית טוב מדי. הערכים על פיהם גדלת השתרשו בך והפכת לעץ שורדי מחובר לאדמה, לטבע, נהנת לעבוד בחקלאות והיית עץ שיש בו הכל. תמימות ונתינה. יצירתיות ואהבה. האהבה שלך לבעלי חיים והכלב שכל כך אהבת אותו. הטיולים בטבע, חצית את דביל ישראל באופנוע. אהבת את ארץ ישראל. ומעל הכל היית אדם שכולו טוב. מצטערת שהרע ביותר פגש אותך. הרוע האנושי. מצטערת שלא יכולנו להציל אותך".

שחר, חברו של יוחאי, ספד לו: "יוחאי, יוח בשביל, חברי הכי טוב שאפשר לבקש. על אהבתך לחיים, לטיולים. יוח, איך אפשר לדבר עליך בזמן עבר. מאיפה מתחילים, חברים מעל 20 שנים, אמנם הכרתי אותך בגיל 18 כשעברתי מירושלים לצפון. זכיתי להכיר את האדם הכי חברותי ומזמין שיצא לי להכיר. נכנסת לי ללב והפכת את ההתאקלמות שלי לקלה יותר".

"יוח, תמיד היית שם בשבילי. בחתונות, כשהילדים שלי נולדו", הוסיף שחר, "ואיזה טוב היית. תמים ורגיש ומצחיק. נשארת ילד במובן החיובי של המילה. יש לי המון שאלות ואני כל כך מצטער. ההודעה האחרונה, ההקלטה, אתה מזמין אותי לשאר ישוב. אני מתגעגע לתמימות שלך. אתה האמנת רק בטוב. רק בטוב. אתה גדלת ילד שכולו טוב. יפתח ואורלי תהיו גאים בו, כמה אהב אתכם. תשארו חזקים בשבילו. תמיד תשאר בשבילנו חזק ויפה תואר".

השר איתמר בן גביר בהלווייתו של יוחאי אבני. 10.07.2024. שלומי גבאי
השר איתמר בן גביר בהלווייתו של יוחאי אבני. 10.07.2024/שלומי גבאי
נציב  שב"ס קובי יעקובי  בלוויה של יוחאי שרגא אבני. שלומי גבאי
נציב שב"ס קובי יעקבי בהלוויה/שלומי גבאי
הלוויה של יוחאי שרגא אבני ז"ל. שלומי גבאי
הלווייתו של יוחאי אבני/שלומי גבאי

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "יוחאי היקר לנו מכל. מלווים אותך היום בדרכך האחרונה. שמעתי אודותך. על נועם ההליכות שלך, על האהבה והמסירות. על האדם המיוחד והנפלא שהיית. על התרומה האדירה שלך לגיבוש לוחמי הכליאה. מאחותך ניצן שמענו על אהבתך לטבע ושמחת החיים שאפיינה אותך ועל רצונך להקים בית בישראל. לצערנו העמוק יוחאי נגדע בימי ימיו. הצער הוא עצום. מותו של יוחאי הוא אסון לכל מדינת ישראל. הבטחתי לכם שלא נשקוט עד שנשים את ידינו על מי שעומד מאחורי הרצח השפל הזה. לדעתי, מגיע עונש מוות למי שעשה את זה. כל עוד אני בתפקיד, אנחנו נעשה הכל כדי שבתי הכלא שלנו יתפקדו בתי כלא אמיתיים ואותם רוצחים נאלחים בני עוולה יבינו שבתי כלא זה לא משחק ילדים. לעד יוחאי יהיה נצור בליבנו".

נציב שב"ס קובי יעקובי: "האסון ירד בחטף ואנחנו ניצבים כולנו המומים מעצמת הכאב ניתק פתיל חייו של יוחאי. יוחאי כרך את חייו בשירות בתי הסוהר לפני 17 שנים. נאמן לערכי הציונות. פעל להבטיח את שלום הציבור. בבית הכלא האחרון בו שירת בית כלא עופר. בכלל תפקידיו פעל במסירות ובמקצועיות. יוחאי היה איש אדמה ואהב את המדינה דרך רגביה. מהצילום של הטבע. בעל חיבור עמוק למשפחתו ולעמו. והנה איש בליעל אשר לאדם יארוב נכנס לביתו, למבצרו של יוחאי תאב החיים. יוחאי השיב מלחמה עד שכרע ונפל".

השר איתמר בן גבירו בני בן מובחר ראש המועצה האיזורית מבואות חרמון בלוויה של יוחאי שרגא אבני ז"ל. שלומי גבאי
השר בן גביר בהלווייתו של יוחאי אבני/שלומי גבאי
גנ"מ ודים גולדשטיין מפקד כלא עופר בלוויה של יוחאי שרגא אבני ז"ל. שלומי גבאי
"לרגע לא נחת". גנ"מ ודים גולדשטיין בהלווייתו של יוחאי אבני/שלומי גבאי
הלוויה של יוחאי שרגא אבני ז"ל. שלומי גבאי
הלוויה של יוחאי שרגא אבני/שלומי גבאי

גנ"מ ודים גולדשטיין מפקד כלא עופר: "יוחאי, אדם על לב זהב. חבר יקר. איש מלא טוב ונתינה. בעולם של ציניות היית כולך אמת. ביום שני עדכנו אותי חבריך למשמרת שאתה לא מגיע לעבודה. שאתה לא עונה לטלפונים. ביקשתי להתקשר דחוף למשפחה, יפתח אחיך לא ידע דבר. הגענו לבית שלך וכל העולם התהפך לנו. גילינו את גודל הזוועה. יוחאי, לרגע לא נחת, קאלו, הכלב שקיבלת מצ'כיה וליוות במשך שנתיים, חבריך סיפרו שקאלו אותת שמשהו לא טוב קרה. משפחת אבני, תמיד נהיה לצידכם, אוהבים אותך אח יקר, חבר לנצח".

היישוב שבו גר יוחאי, גבעון החדשה, ממוקדם בפאתי גבעת זאב בתוך מובלעת כפרים פלסטיניים עוינים. בהמשך אנשי שב"כ הגיעו לזירת האירוע כדי לבחון האם מדובר ברצח על רקע לאומני. בהערכת מצב שקיים ממ"ז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, הוטלה החקירה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים. כמו כן, הורה ממ"ז ירושלים על השלמת פעולות מהירות וסריקות במעגלים קרובים ורחוקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully