וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוקת הכליאה הולכת ומחריפה, ובשב"ס מתריעים: אירוע ביטחוני מתפרץ זה עניין של זמן

עודכן לאחרונה: 22.7.2024 / 22:07

שב"ס, שכבר מחזיק בכעשרת אלפים אסירים ביטחוניים, יקלוט השבוע מאות נוספים שהוחזקו עד כה בשדה תימן. ברקע, אנשי שב"ס סופגים איומים וקריאות לפגוע בהם ברשתות הערביות. נציב שב"ס מזהיר מתרחישי קיצון, "אירוע ביוזמת האסירים זה רק שאלה של מתי ואיפה"

איום של בכיר בג'יהאד האיסלמי ותגובתו של נציב שב"ס רב גונדר קובי יעקובי/דוברות שב"ס

בהמשך לבג"ץ שדה תימן, בשב"ס החלו אתמול (ראשון) בקליטתם של מחבלים שהוחזקו עד כה בשדה תימן ובקליטתם במתקני כליאה אחרים. מדובר בקליטה של מאות מחבלים בפרק זמן של כשבוע ימים.

במקביל מצוקת הכליאה בשב"ס ממשיכה להחריף; נכון ל-15 ביולי, מצבת הכלואים בשב"ס עומדת על 22,133 כלואים, מתוכם, 9,700 אסירים ביטחוניים, כאשר מצבת הביטחוניים צפויה עוד להמשיך ולעלות. בעוד מספר האסירים הביטחוניים הולך ומתקרב לעשרת אלפים, בשב"כ מתריעים שוב מפני הסלמה.

הנציב יעקובי קבע בחוות דעת מהימים האחרונים כי הוא צופה עתיד מאתגר לארגון. "נעים לכיוון התרחיש ביותר של אירועי קיצון בתוך מתקני הכליאה או נגד מטרות שב"ס מחוץ לכותלי הכלא", אמר "השאלה לגבי אירוע מתפרץ שלילי מצד האסירים הביטחוניים היא אינה שאלה של האם - אלא שאלה של מתי ואיפה".

קליטת מחבלי נוחבה של חמאס בבתי הכלא בישראל. דוברות שב"ס
עיקר האיומים כלפי אנשי שב"ס מכוונים כלפי בני העדה הדרוזית. קליטת מחבלי נוח'בה על ידי שב"ס/דוברות שב"ס

האיומים כלפי סגל שב"ס פורסמו בשבוע שעבר ברשתות הערביות ובהם קריאות לפגיעה בסגל שב"ס, שדגש על סוהרים מהעדה הדרוזית, על רקע הרעת תנאי מעצר של אסירים ביטחוניים. נציב שב"ס אף פרסם הודעת תמיכה במשרתי הארגון והצהיר כי הסתה מטופלת.

בתחילת השבוע נערך דיון בועדת החוקה, חוק ומשפט בהארכה נוספת של חוק קיום דיונים בהיוועדות חזותית של עצורים, אסירים וכלואים ביטחוניים, שעיקרה מניעת זימונם הפיזי של אסירים ביטחוניים לדיון בהארכת מעצרם לבית משפט. בחוות דעת של נציב שב"ס, קובי יעקובי, נקבע כאמור כי קיימת מסוכנות בהוצאת האסירים הביטחוניים מבתי הכלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully