וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה הארכת כהונת גונדר קובי יעקובי כמ"מ נציב שב"ס עד תחילת יוני

עודכן לאחרונה: 22.4.2024 / 0:41

הארכת המינוי אושרה על ידי הממשלה במשאל טלפוני, ואולם לא ניתן לאשר מינוי קבע לראש שב"ס מאחר שלא אויישה עדיין הוועדה למינויי בכירים. השר לבט"ל בן גביר אמר שהוא מעוניין להעניק ליעקובי את מינוי הקבע, לאור "השבחים האדירים שלהם הוא זוכה מכל עבר"

בווידאו: סוהרים פורצים לתאי האסירים שהתבצרו בכלא ניצן/לפי סעיף 27א לזכויות יוצרים

הממשלה אישרה לפני זמן קצר במשאל טלפוני את הארכת כהונתו של גונדר קובי יעקובי, כמ"מ נציב שב"ס עד לתאריך 1.6.24. עוד נמסר כי בכוונת השר בן גביר להביא להצבעה את מינויו כמינוי קבע והעלאתו לדרגת רב-גונדר עד תום הארכת כהונתו כמ"מ נציב שירות בתי הסוהר.

יעקבי מונה כמ"מ בסוף ינואר ובעוד שלושה ימים תפוג כהונתו הזמנית. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מעונין למנות את יעקבי במינוי קבע אך מאחר שהממשלה לא איישה את תפקיד יו"ר הוועדה המייעצת למינויים בכירים לא ניתן להשלים את המינוי ועל כן הממשלה אישרה הארכת כהונתו הזמנית בחודש וחצי. בן גביר אמר כי הוא מתכוון לפעול למנות את יעקובי באופן קבוע לתפקיד לאור "השבחים האדירים שלהם זוכה גונדר יעקובי מכל עבר, והשינויים המשמעותיים שמבצע בפעילות שב"ס במהלך כהונתו עד כה".

גונדר יעקב יעקובי ממלא מקום נציב שירות בתי הסוהר, 24 בינואר 2024. דוברות שב"ס
עוד שלושה ימים תפוג כהונתו הזמנית. גונדר קובי יעקובי/דוברות שב"ס

בחוות הדעת המשפטית המצורפת להצעת המחליטים נכתב כי מינוי של ממלאי מקום לתפקידים בכירים, בפרט כאשר מדובר בתפקיד בעל סמכויות אכיפה, כדוגמת נציב בתי הסוהר, מעורר קשיים משפטיים, כי הוא עשוי לפגוע בעצמאותו, אך מאחר שטרם מונה יו"ר לוועדה למינויים בכירים שיאפשר את מינוי הקבע, נדרש להאריך את כהונתו של ממלא המקום.

בחוות הדעת של הייעוץ המשפטי למשרד לביטחון לאומי נכתב: "בנסיבות אלה, ובכדי למנוע פגיעה אפשרית ברצף הפיקוד ובאופן תפקוד שירות בתי הסוהר, עד למינוי של נציב בתי סוהר קבוע ע"י הממשלה וזאת במיוחד בעת הזו בעיצומה של מלחמת "חרבות ברזל", אשר מחייבת רציפות ניהולית-פיקודית של שירות בתי הסוהר, אין מנוס מהמשך מילוי תפקיד נציב בתי הסוהר על ידי ממלא מקום, על אף הקשיים הכרוכים בכך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. יונתן זינדל, פלאש 90
מעוניין במינוי קבע של יעקובי. השר בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

בהחלטה נכתב כי מזכיר הממשלה מסר כי מינוי יו"ר הוועדה למינויים בכירים יובא לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה - שצפויה להיערך בעוד כשבועיים אחרי חג הפסח.

הוועדה למינויים בכירים היא הוועדה שבוחנת מועמדים לשבעה תפקידים בכירים בהיבטי נקיון כפיים וטוהר המידות: הרמטכ"ל, מפכ"ל המשטרה, ראש המוסד, ראש שב"כ, נציב שב"ס, נגיד בנק ישראל והמשנה לנגיד. היא מונה ארבעה חברים, ובראשה עומד נשיא בית המשפט העליון בדימוס, ומלבדו גם נציב שירות המדינה ושני נציגי ציבור.

מאז אוגוסט 2022, אין לוועדה יו"ר קבוע. השופט אליקים רובינשטיין כיהן כיו"ר זמני בעקבות פטירתו של היו"ר השופט בדימוס אליעזר גולדברג - אך הממשלה לא מינתה יו"ר קבוע במקומו. בחודש שעבר היה אמור לעלות לאישור הממשלה מינויו של השופט בדימוס אורי שהם, אך בעקבות התנגדות של גורמי ימין בקואליציה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הסיר את המינוי.

  • עוד באותו נושא:
  • שב"ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully