וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל נעצר בחשד להתעללות בעצורים בשדה תימן

עודכן לאחרונה: 8.7.2024 / 23:48

צה"ל הודיע כי בעקבות דיווח של מפקדים על התעללות בנסיבות מחמירות נגד עצורים, נפתחה חקירת מצ"ח נגד החייל. "הנאשם קשר עצמו לאירוע וכן לאירועים נוספים, ועל כן מתקיימות עילות מעצר המצדיקות את מעצרו", נמסר. מעצרו הוארך עד יום חמישי הקרוב

אב שכול במחאה על אשפוז עציר ביטחוני שנטען כי הוא מחבל נוחבה: "הוא רוצח, תתביישו"/הרצל חג'אג'

צה"ל הודיע היום (שני) כי נפתחה חקירה נגד חייל על חשד לפגיעה בעצורים. לפי ההודעה, החשוד נעצר בעקבות דיווח של מפקדים על התעללות בנסיבות מחמירות נגד עצורים ששהו בשדה תימן. הנאשם קשר את עצמו לאירוע, ומעצרו הוארך עד ליום חמישי הקרוב.

"בעקבות דיווח מפקדים על חשד לפגיעה בעצורים, נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת נגד החשוד ונוספים בחשד להתעללות בנסיבות מחמירות בעצורים שהיו באחריותם במהלך הובלתם למתקן הכליאה בשדה תימן", נמסר מצה"ל.

"בית הדין הצבאי האריך את מעצרו של החשוד מעת לעת לצורכי חקירה", המשיכו בצה"ל. "היום הוארך מעצרו של החשוד פעם נוספת לצורך ביצוע פעולות חקירה נוספות, עד ליום ה', ה-11 ביולי לאחר שנמצא כי הנאשם קשר עצמו לאירוע וכן למספר אירועים נוספים, ועל כן מתקיימות עילות מעצר המצדיקות את מעצרו".

מחנה שדה תימן 23 באוקטובר 2022. אמיר בוחבוט
מחנה שדה תימן/אמיר בוחבוט

בחודש שעבר שר הביטחון יואב גלנט הודיע לבג"ץ כי במתקן הכליאה שדה תימן, בו כלואים מחבלי הנוח'בה, ישארו 200 כלואים בלבד. עמדתו של גלנט נכתבה בתגובה לבג"ץ שהגישה האגודה לזכויות האזרח נגד מה שהיא רואה כפגיעה בזכויות הכלואים.

מתקן הכליאה נפתח בן לילה מיד לאחר פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר. הדיון בנושא זה יערך היום, ולכן היום הודיעה הפרקליטות לבג"ץ כי אתמול "החלה העברה של כלואים ממתקן הכליאה במחנה עופר לבית הסוהר בקציעות, כאשר אל המקומות שיתפנו במחנה עופר יועברו 500 כלואים ממתקן הכליאה בשדה תימן. העברה זו מתבצעת באופן הדרגתי, כך שההעברה תושלם בתוך כ-10 ימי עבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully