וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "גיוס לצה"ל הוא לא תוכנית כבקשתך, זה צורך בטחוני קיומי"

עודכן לאחרונה: 22.7.2024 / 12:47

בישיבת סיעת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד 'חגג' את תחילת תהליך גיוס החרדים לצה"ל, "בהתחלה הם יצעקו, וישבעו שלא יבואו, ואז יגלו שאין להם דרכון ותקציבים". יאיר גולן הודה לנשיא ביידן, "לא היה נשיא ציוני כמוהו שזכה לייחס גס, בוטה וחסר אחריות מצד ממשלת ישראל"

הרמטכ״ל על גיוס חרדים: ״זה צורך מובהק״/דובר צה"ל

בפתח סיעת יש עתיד, יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד התייחס לתהליך גיוס חרדים שהחל אמש (ראשון). "אלף צעירים חרדים קיבלו אתמול את ההודעה הבאה: מלש"ב יקר, הנך מוזמן להשלמת הליכי צו ראשון בלשכת גיוס תל השומר. זה מתחיל. זה מתחיל עקום, זה מתחיל בקטן מדי, אבל זה מתחיל, ומרגע שזה מתחיל אי אפשר יהיה לעצור את זה. הניסיון מלמד שבהתחלה יצעקו, וישבעו שלא יבואו, ואז יגלו שאין להם דרכון, ואין להם תקציבים, ואז כן יבואו".

"הגיוס לצה"ל הוא לא תוכנית כבקשתך, זה החוק" אמר לפיד. "זה גם צורך בטחוני קיומי. המדינה צריכה להתנהג כמו מדינה. לראשונה מזה שנים היא עושה את זה. זה מתחיל, ואנחנו נוודא שזה יימשך. צריך יהיה לגייס לפחות עשרת אלפים צעירים חרדים, וצריך לגייס אותם מהר, כבר השנה. אנחנו נפעל דרך הוועדה, מול משרד הבטחון, נוודא שישלחו מספיק צווים כדי שיהיו מספיק חיילים".

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 1 ביולי 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
"המדינה צריכה להתנהג כמו מדינה. לראשונה מזה שנים היא עושה את זה". יו"ר יש עתיד יאיר לפיד/פלאש 90, יונתן זינדל
יו״ר מפלגת העבודה, יאיר גולן, בעצרת מול הכנסת, 17 ביוני 2024. יוסי זמיר, אתר רשמי
"כל עוד החטופים נמקים בעזה, רה"מ צריך להיות כאן". יו"ר הדמוקרטים יאיר גולן/אתר רשמי, יוסי זמיר

אלוף במיל' יאיר גולן, יו"ר מפלגת הדמוקרטיים, התייחס בפתח ישיבת הסיעה לפרישתו של נשיא ארה"ב ביידן מהמירוץ לנשיאות. "אני רוצה להודות לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן על התמיכה המוחלטת בישראל לאורך כל כהונתו, ובמיוחד מאז 7 באוקטובר. הנשיא, בתגובתו המהירה וההחלטית, מנע התרחבות המלחמה לזירות נוספות, הגן על ישראל בזירה המדינית העולמית, אפשר את אורך הנשימה של צה"ל, והגן פיזית על ישראל מהתקפות ח'ותיות ואיראניות", טען גולן. "לא היה נשיא ציוני כביידן, ולא היה נשיא אמריקני, שזכה לייחס גס, בוטה וחסר אחריות מצד ממשלת ישראל והעומד בראשה, כמו הנשיא ביידן - ייחס שהוא מופת של כפיות טובה, אפס הבנה מדינית, וחוסר אחריות לאומית".

"גם אחרי 7 באוקטובר, ממשלת ישראל הוכיחה עצמה כחבורה שלומיאלית, חסרת אחריות וחסרת יכולת, הגורמת נזקים מתמשכים לביטחון ישראל. מסע נתניהו לוושינגטון הוא לא יותר ממסע ראווה ריק מתוכן, נעדר מטרות ממשיות, שכל כולו מיוחד לצורכי פנים", הוא המשיך ודיבר על נסיעתו של ראש הממשלה נתניהו לקונגרס האמריקני. "החל מכנף ציון הנושא את הבושה מעבר לאטלנטי, ועד אחרונת הפגישות המתוכננות לראש הממשלה, הכל הוא מסע יחסי ציבור מיותר, בזבזני, ראוותני, ומושחת. כל עוד החטופים נמקים בעזה, כל עוד אין מענה לתושבי הצפון, כל עוד ישראל חשופה להתקפות חוזרות ונשנות מכל עבר, וכל עוד הלחימה בעזה היא התבוססות חסרת תוחלת בחול עזתי סמיך וטובעני, ראש הממשלה צריך להיות כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully