וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכל שבת יש מוצאי שבת: צווי גיוס ראשונים נשלחו לחרדים

עודכן לאחרונה: 21.7.2024 / 9:22

בצה"ל הדגישו כי יטפלו בסרבני הגיוס החרדים באותם כלים בהם מטפלים בסרבנים מכלל המגזרים, אך שיקפידו לבצע פעולות הסברה, ולהתאים את תהליך הגיוס למגזר החרדי. בתום תהליך גיוס של אלפי חרדים, בצה"ל מקווים להקים חטיבה חרדית לוחמת שתקל את הנטל על משרתי המילואים

הרמטכ״ל על גיוס חרדים: ״זה צורך מובהק״/דובר צה"ל

יחידת מיטב של אגף כוח האדם בצה"ל שלחה היום (ראשון) אלף זימוני 'צו ראשון' לחרדים. הצווים נשלחו משלוש לשכות גיוס עיקריות - ירושלים, טבריה ותל השומר, בעוד 50% מהצווים נשלחו לחרדים בני 21 או יותר.

תחילה, התכוונו במשרד הביטחון לשלוח צווי גיוס ל-3,000 מבין 60,000 חרדים חייבי גיוס. אך בשל התבטאויות של כמה רבנים ופוליטיקאים, הוחלט לחלק את גיוס החרדים לשלוש פעימות: אלף צווים שנשלחו היום, פעימה שנייה בעוד שבועיים ופעימה שלישית בעוד כחודש. בין הפעימות, ינסו באכ"א ובמשרד הביטחון להפיק לקחים כדי למנוע ביורוקרטיה, לא להרתיע מתגייסים ובני משפחה ולבצע את תהליך הגיוס תוך שמירה על תנאים המתאימים לעולם החרדי.

חרדים בלשכת הגיוס תל השומר 31 במרץ 2024. ראובן קסטרו
מה שהיה אמור להיות פעימת גיוס אחת, חולק לשלוש פעימות בלחץ פוליטיקאים ורבנים. חרדים בלשכת גיוס תל השומר/ראובן קסטרו

לפי גורמי צבא, במקרה שבו תהיה היענות ורוב החרדים ישתפו פעולה עם הצווים, פעימת הגיוס השנייה תצא לפועל בעוד שבועיים. אך במקרה שבו תתעורר התנגדות לצווים, בצה"ל יקיימו הערכת מצב וינסו לבחון דרכי פעולה אחרות.

בצה"ל הבהירו כי יטפלו בסרבני הגיוס החרדים באותם כלים בהם מטפלים בסרבני גיוס מכלל המגזרים, אך מתכוונים גם לשלב פעולות הסברה ממוקדת. באכ"א מתכננים לפתוח מוקד ואתר שישמשו את המגזר החרדי לשאלות ממוקדות על הגיוס ובכלל על השירות הצבאי כדי להפחית את מידת החשדנות כלפי הצבא.

גורמי ביטחון מתחו ביקורת על הפוליטיקאים מכל רחבי המפה הפוליטית שהתבטאו באופן שיצר סערה תקשורתית, הלהיט את הרוחות, והרתיע רבנים מלשתף פעולה עם צה"ל.

עוד בוואלה!

עם חבילת הסלולר של וואלה תשלמו פחות! בואו לחסוך

לכתבה המלאה
לשכת הגיוס תל השומר 29 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
יפתחו עבורם מסלולים בכל הזרועות, האגפים והחילות. חרדים בלשכת גיוס תל השומר/ראובן קסטרו

יצוין, כי הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי הנחה את אכ"א להקים גם בסיס קליטה ומיון לחרדים בלבד. עוד הוחלט לפתוח מסלולי חרדים בכל הזרועות, האגפים והחילות, כולל במערך דובר צה"ל, במטרה להרחיב את האפשרויות לשירות חרדים. בצה"ל הבהירו כי אחת ממטרות העל של גיוס אלפי החרדים הוא הקמת גדוד לוחם שיוכל להחליף יותר מעשרה גדודי מילואים, ובהמשך ובתום תהליך ארוך, להקדים גם חטיבה חרדית לוחמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully