וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגל גברי ומבחנים מותאמים: כך צה"ל יקלוט את המתגייסים החרדים

עודכן לאחרונה: 17.7.2024 / 19:45

החל מהשבוע הבא ישלחו צווי גיוס לכ-3,000 חרדים, ובצה"ל נערכים לעשות התאמות להליך הקליטה. ראש אכ"א הנחה על פתיחת מוקד מותאם להליך, שבו בין היתר יוצבו רופאים גברים בלבד בשרשרת הקליטה ויוכשרו מאבחנים מותאמים. בתוך כך, טרם הוחלט על מתווה לעריקים | פרסום ראשון

הרמטכ"ל: "למה שלא יהיו כאן קצינים חרדים? נדע לקבל אותם"/דובר צה"ל

ביום ראשון הקרוב יצאו צווי גיוס ראשונים לכ-3,000 חרדים. ישנם כמה קרטריונים שבהם יצטרכו לעמוד המלש"בים, בהם: כל מי שעובד במשרה מלאה, מי שלא נכח בביקורות בישיבות (2 ביקורות של משרד החינוך), מי שלא הסדיר את מעמדו כבחור ישיבה בשנתיים האחרונות מול אכ"א ולא הוציא פטור משירות בצה"ל ובני גילאים 18 עד 23.

חרדי בכניסה למדור בני ישיבות, לשכת גיוס תל השומר, 11 בפברואר 2024. ניב אהרונסון
ביום ראשון הקרוב יצאו צווי גיוס ראשונים לכ-3,000 חרדים. לשכת הגיוס בתל השומר/ניב אהרונסון

מה החשש בצה"ל?

בתחילה היתה כוונה לשלוח צווים ל-4,800 חרדים. אך לאחר קיום הערכות מצב ומאמץ למנוע מבוכה גם בצד של צה"ל מנתון גיוס נמוך ומצד שני לא לעורר התנגדות בקרב החרדים ולייצר מהומות, והפגנות, החליטו "ללכת על בטוח" ולשלוח צווים לאלו שהסיכויים שלהם להתגייס גבוהים.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה

מדוע לא מגייסים עשרות אלפים בכפוף להחלטת בג"ץ?

ראשית צה"ל לא ערוך לזה, מעדיף לגייס במדורג ובנוסף לכך מעדיפים בצבא לפעול בשיטתיות שתביא לכך שהגיוס הראשון יסייע בעידוד לחרדים אחרים, שמתלבטים על רקע החשש מפגיעה בצביון החרדי.

תלמידי ישיבות הסדר חרדיות. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
"הצבא פועל בשיטתיות שתביא לכך שהגיוס הראשון יסייע בעידוד לחרדים אחרים". תלמידי ישיבה/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

כיצד יפעלו במידה ויהיו סירובים ?

לפי גורמי ביטחון, בשלבים הראשונים יפעילו מפקדי צה"ל "השתדלות יתר" וניסיונות לדבר עם ראשי קהילות, חצרות ורבנים ולרתום אותם למשימה. בצה"ל לא הוחלט איך לנהוג בנפקדים ולאחר מכן בעריקים.

ההתאמות באכ"א

המטרה המרכזית שהציב הרמטכ"ל הלוי לאכ"א היא לשלב חרדים בהצלחה על פי צורכי הצבא, בדגש על תפקידי לוחמה. אתמול, סיכם ראש אכ"א, האלוף יניב עשור, כי ייפתח מוקד במיטב לגיוס חרדי, יוצב סגל מותאם לקליטת חיילים חרדים ויוכשרו מאבחנים מותאמים לחרדים. בתוך כך, הוחלט גם על שילובם של רופאים גברים בלבד בשרשרת הקליטה, ובחינת המתגייסים החרדים במבחני דפֿ"ר מותאמים לכך שאינם למדו לימודי ליבה. עוד התאמות ייעשו גם במיוני יום המא"ה ובשאלות של המראיינים הפסיכוטכניים לציבור זה.

מה היעד המרכזי בגיוס החרדים?

בצה"ל רוצים לייצר מסגרות ייעודיות להם באופן כלל בכל צה"ל בין היתר בתחום הסייבר, אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, להק מודיעין של חיל האוויר, אך מעל לכל: מערכי הלחימה השונים. להתחיל מפלוגות חרדים, לצבור מספק כוח אדם לגדוד ובשאיפה להגיע בשנים הקרובות לחטיבה חרדית לוחמת שתשתתף בלחימה ובפעילות ביטחון שוטף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully