וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני הצווים הראשונים, מעריכים בצה"ל: "גדוד חרדי יוכל לחסוך גיוס של 10 גדודי מילואים בשנה"

18.7.2024 / 17:30

בצבא החליטו לפצל לשלוש פעימות את שליחת הצווים: ראשונה ביום ראשון הקרוב, והאחרות בשבועיים שלאחר מכן. כפי שנחשף בוואלה, סגל שיורכב מגברים בלבד יטפל בקליטה. מי יהיו המתגייסים הראשונים - ואיך מתכוון הצבא לפעול נגד מי שיסרב להתייצב?

צה"ל לא ענה כמה צווי גיוס יישלחו לחרדים, הח"כים תקפו: "על מי אתם עובדים?"/ערוץ הכנסת

בתום הערכת מצב שהתקיימה היום (חמישי) בצה"ל הוחלט לפצל את גיוס 3,000 הצווים הראשונים לחרדים לשלוש פעימות. הראשונה תתבצע ביום ראשון הקרוב (21.7.24) , ושתי הפעימות הנוספות בהפרש של שבועיים. בצה"ל מעריכים כי אם יתגייסו מספיק חרדים להקמת גדוד חרדי לוחם, הוא יחסוך גיוס של 10 גדודי מילואים בשנה.

בהתאם להערכת מצב הוחלט, כי לאחר חלוקת הצווים בפעימה הראשונה, תתבצע למידה של התהליך כדי לראות האם יש מה לשפר, רמת מוטיבציה וכו' ובהתאם לחלק את הצווים בפעימות לאחר מכן (1,000 צווים בכל אחת). כ- 85% מהצווים מיועדים לרווקים והשאר לנשואים. בחלוקה לגילאים, כ-50% מהצווים לבני 21, 40% מהצווים לבני 22-23 ו-10% מהצווים לבני 24 ומעלה.

הפגנת חרדים נגד גיוס, כביש גהה, בני ברק, 17 ביולי 2024. ראובן קסטרו
"אם יתגייסו מספיק חרדים להקמת גדוד לוחם, הוא יחסוך גיוס של 10 גדודי מילואים בשנה". הפגנות נגד גיוס חרדים/ראובן קסטרו

הרמטכ"ל הרצי הלוי הנחה להקים לצד מוקד לחרדים באכ"א ומסלול קליטה על בסיס גברים בלבד כפי שפורסם לראשונה בוואלה, להקים גם בסיס קליטה ומיון (מיטב) לחרדים בלבד כדי למנוע אי נעימות. עוד הוחלט שכלל האגפים, החילות והזרועות יקימו מסלולים לחרדים בלבד, ביניהם : דיק תת קרקעי של מטוסי קרב בו תתבצע אחזקה על בסיס חיילים חרדים בלבד, פלוגת חרדים שתשרת ברמת הגולן צמוד לישיבה חרדית בחיספין, קורס פראמדיקים חרדים ואף קליטת חרדים בחטיבת דובר צה"ל.

מרבית החרדים שיגויסו יתרכזו בשלוש לשכות גיוס והן ירושלים, טבריה, ותל השומר. בצה"ל הבהירו כי ה- 3,000 חרדים שנבחרו מתוך פוטנציאל של כ-60,000 להתגייס ראשונים, עברו ניתוח מקדים על בסיס מאגרי מידע שאושרו כחוק ואין כוונה לשקף להם את הקריטריונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הרמטכ״ל, הרצי הלוי קיים הערכת מצב וסיור במרכז רצועת עזה. דובר צה"ל
"הנחה להקים לצד מוקד לחרדים באכ״א ומסלול קליטה על בסיס גברים בלבד". הלוי/דובר צה"ל

כמו כן, הבהירו בצה"ל כי החרדים שנבחרו לא נבדקו לפי שם הישיבה אלא לפי קריטריונים אחרים כמו : בחור ישיבה, מקום עבודה, נשואים ועם ילדים, רווקים, לומדים וכו'. כמוכן, אין קריטריונים של : מחזיקי 'טלפון חכם' חרף השמועות (מי שיש לו טלפון חכם ולא גלעט כושר יגויס ראשון). במידה והחרדים לא יענו לצוו ראשון הם יטופלו כמועמדים לשירות ביטחון רגילים ויעצרו במקרה ויוגדרו כמשתמטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully