וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהיגים החרדים שוקלים לאסור על תלמידי הישיבות כל שיתוף פעולה עם צה"ל

עודכן לאחרונה: 10.7.2024 / 17:03

בפגישות שערכו מנהיגי הזרם הליטאי נשקלה אפשרות לאסור הגעה ללשכת גיוס לטובת התייצבות בצו ראשון או קבלת פטור משירות. "ברגע שאין הסדר - למה צריך להתייצב? הממשלה הזאת נגדנו בכל דבר", אמר בפגישה הרב לנדו. למהלך צפויים להצטרף מנהיגים חרדים מפלגים מרכזיים נוספים

L:\חדשות\פליירים מוכנים\2024\יוני\25.06.24/מערכת וואלה!

המנהיגים החרדים שוקלים לפרסם בימים הקרובים מכתב שבו הם אוסרים על תלמידי ישיבות כל שיתוף פעולה עם צה"ל, כולל הגעה ללשכת גיוס לטובת התייצבות בצו ראשון או קבלת פטור משירות.

בפגישות שנערכו ביממה האחרונה בבתיהם של מנהיגי הזרם הליטאי, הרבנים דוב לנדו ומשה הלל הירש, סוכם כי אם יישלחו צווי גיוס לכמות גדולה של תלמידים חרדים - הם יורו על כך באופן מידי עד להסדרת מעמדם החוקי של תלמידי הישיבות ש"תורתם אומנותם".

"ברגע שאין הסדר והצבא במלחמה נגדנו, למה צריך להתייצב? בשביל מה? הממשלה הזאת נגדנו בכל דבר", אמר הרב לנדו במהלך הפגישה. למהלך צפויים להצטרף גם מנהיגים חרדים המזוהים עם שאר הפלגים החרדים המרכזיים.

אם ההוראה תפורסם פומבית, זאת תהיה הפעם הראשונה שבה ההנהגה החרדית המרכזית מיישרת קו עם "הפלג הירושלמי", זרם ליטאי קיצוני שדוגל בגישה דומה במשך שנים, ואוסר על תלמידיו להתייצב בלשכות גיוס אפילו לטובת דיחוי מגיוס לצה"ל בשל מעמד "תורתו אומנותו", בתקופה שבה היה חוק בתוקף.

תלמיד מתגייס לצבא. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
תלמיד מתגייס לצבא/עיבוד תמונה, דובר צה"ל

שר הביטחון, יואב גלנט, קיים אתמול דיון בנושא היערכות מערכת הביטחון לקראת גיוס בני המגזר החרדי בהשתתפות הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי ובכירים נוספים בצה"ל. בתום הדיון, גלנט אישר את המלצת צה"ל להוצאת צווים לתהליכי מיון והערכה (צו ראשון) של מלש"בים מהמגזר החרדי בחודש הקרוב.

הצווים יוצאו בהתאם ליכולות הקליטה והמיון ולאחר שיבוצע תהליך טיוב משמעותי של הנתונים הקיימים לגבי המתגייסים האפשריים. כמו כן סיכם כי במהלך החודש הקרוב יעלה לאוויר קמפיין הסברה ייעודי לאוכלוסייה החרדית המנגיש את מסלולי השירות המותאמים לחרדים בצה"ל בהתאם להמלצות "ועדת שקדי".

בנוסף, היום התבטא שר הביטחון בנושא, ואמר: "אנו לא מעוניינים בעימות ומחלוקות ויצירת שסעים. זו הפעם הראשונה שצווי גיוס נשלחים לאוכלוסייה החרדית. אני מעריך שבתקופה הקרובה נשלח אלפי צווים. לאור מצב ההיענות נפעיל את זה באופן מדורג, ובתקופה הראשונה אני מעריך שלגיוס יולי-אוגוסט אנחנו נוציא כ-3,000 צווים מתוך כוונה שיגיעו המקסימום. אנחנו רוצים נתיב מצליח לא מחפשים פעולות מתריסות, אלא הצלחה בתהליך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully