וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבטיחו? אז מה: גם בחודש הבא - סטודנטים במילואים לא יקבלו מענקים

עודכן לאחרונה: 21.7.2024 / 20:21

לנציגי הסטודנטים הובטח כי כספי המענקים יעברו לחשבונות הבנק של משרתי המילואים עד ה-1 באוגוסט, אך חלק מהם יאלצו לחכות חודש נוסף לפחות. לאלו שפנו למוקד המילואים של צה"ל נאמר כי "העומס גדול" וכי לא כל הבקשות ייבדקו בזמן. מצה"ל נמסר: "בקשות המשרתים נבחנות"

הרמטכ״ל פגש לוחמי מילואים בגבול לבנון אנחנו מכינים מתקפה בצפון/דובר צה"ל

מענקי המדינה לסטודנטים משרתי מילואים לא יועברו לחלקם גם בחודש הבא - כך נודע לוואלה. לסטודנטים שפנו למוקד המילואים של צה"ל נאמר כי "העומס גדול", לאחר ששונו תנאי הזכאות יום לפני המועד שנקבע לכניסת התשלום, ב-1 ביולי, ולא כל הבקשות ייבדקו בזמן. הדבר עומד בניגוד להבטחות שהועברו לנציגי הסטודנטים, לפיהן הכסף יעבור ב-1 באוגוסט.

מדובר צה"ל נמסר: "תהליך מתן הסיוע הכספי למשרתי המילואים הסטודנטים החל בתחילת חודש יולי והוא בעיצומו. בקשותיהם של המשרתים נבחנות ועם סיומה של כל בחינה באופן פרטני ניתנת הוראת התשלום. התשלום בפועל נעשה בראשון בכל חודש בהתאם למועד האישור ולתאריכי גזירת השכר הקבועים בצהל, כפי שהוצג באגרת המידע בנושא. עד כה התשלום אושר לאלפי בקשות והתהליך נמשך".

פתיחת שנת הלימודים באוניברסיטת תל אביב 31 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
הבטחה של צה"ל לסטודנטים הופרה. פתיחת שנת הלימודים באוניברסיטת תל אביב/ראובן קסטרו

לפני כשלושה שבועות, סטודנטים ששירתו במילואים זעמו לאחר שגילו כי המענק שהובטח להם לא נכנס לחשבון הבנק - למרות התחייבות משרד הביטחון וצה"ל. סך המענקים לסטודנטים במילואים עומד על 400 מיליון שקלים.

ב-9 בינואר התקבלה הודעה על כך כי סטודנטים ששירתו מעל 60 יום במלחמת חרבות ברזל יזכו למענק משתנה, תלוי שירות במערך הלוחם או תומך לחימה.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
חיילי מילואים בצפון. מיכאל גלעדי, פלאש 90
הסטודנטים גילו שהמענק שהובטח להם לא נכנס. משרתי מילואים בגבול הצפון/פלאש 90, מיכאל גלעדי

משרד הביטחון וצה"ל התחייבו בפני הסטודנטים שהכסף יעבור באופן אוטומטי ישירות לחשבון הבנק ב-1 ליולי. עוד טענו בהתאם למסמך שנמצא בידי מערכת וואלה, כי המענק יעבור ללא הגשת בקשה וללא טפסים נוספים. התנאי היחידי היה רישום כסטודנט באתר מופ"ת, כשקצינות המילואים גם דאגו לוודא שכולם רשומים.

ערב ה-1 ליולי קיבלו הסטודנטים הודעה מצה"ל וממשרד הביטחון לפיה הם צריכים להגיש בקשה לקבלת המענק, לשם בדיקת הזכאות. לשם כך הוחלט שהסטודנטים במילואים צריכים טפסים מהמוסדות לימוד, מה מסרבל את התהליך. לטענתם, הבקשה הנוספת ברגע האחרון מייצרת משבר אמון וזלזול במשרתים כשברקע מספרים לסטודנטים שהכסף לא עבר מהממשלה.

"כשמעבירים מיליארדי שקלים למשרדים מומצאים ולתפירת ג'ובים לעסקנים, למי לא נשאר?", כתב יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בחשבון ה-X שלו. "זה סדר העדיפויות של הממשלה הזו, משתמטים ראשונים, ומשרתים ומשלמי מיסים אחרונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully