וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מענקים חודשיים ודחיית תשלומים: פרטי תוכנית הסיוע לחיילי מילואים

עודכן לאחרונה: 26.12.2023 / 20:13

שר הביטחון גלנט ושר האוצר סמוטריץ' הודיעו על מתווה הסיוע למשרתי המילואים. בין היתר יכלול המתווה מענקים חודשיים בשווי 1,400 שקלים ללוחמים ו-800 למשרתים, מענק נוסף למשרתים בשנת 2024, מענק חודשי של עוד 2,500 שקלים להורים, וסיוע לעצמאיים ומעסיקים

בווידאו: שר הביטחון גלנט: אנחנו במלחמה רב זירתית, מתחילתה הותקפנו מ-7 זירות, פעלנו כבר ב-6 מהן/תקשורת שר הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיעו היום (שלישי) על תכנית הסיוע למשרתי המילואים במלחמת חרבות ברזל. תוכנית הסיוע מתחלקת לארבעה חלקים: תגמולים ומענקים, מענה לעצמאיים ומעסיקים, מעטפת משפחתית וכלכלית ומעטפת משלימה.

גלנט וסמוטריץ מכריזים על תוכנית סיוע למשרתי המילואים. 26 בדצמבר 2023. ינון שלום יתח, מערכת וואלה!
גלנט וסמוטריץ בהצגת התכנית/מערכת וואלה!, ינון שלום יתח

ארבעת חלקי תכנית המענקים:

  • תגמולים ומענקים - לכל תקופת משך צו ה-8 מתחילת נובמבר, יוענק מענק חודשי בשווי 1,400 שקלים ללוחמים ו -800 שקלים למשרתים. בנוסף למענק זה, ימשיך התגמול המיוחד. מענק נוסף בשווי 4,500 שקבלים יקבלו מי שעושה תעסוקה מבצעית ב-2024. מענק כלכלת בית יינתן ללוחמים מעל 45 ימים בשווי 2,500 שקלים.
  • מענה לעצמאיים ומעסיקים - יכלול הרחבת קרן הסיוע והפיצויים למשרתי המילואים ובני זוגם. בנוסף, עצמאים משרתי מילואים יקבלו מסלול מיוחד לפיצויים (כמו מסלול אדום בעוטף עזה) - המילואימניק יוכל להגיש בקשה עד חצי שנה מסוף שירות המילואים. תיפתח קרן הלוואות לעצמאיים בערבות המדינה בהיקף של כמיליארד שקלים. כמו כן, יהיה מתן עדיפות במכרזי מדינה לעצמאים משרתי מילואים ולעסקים המעסיקים משרתי מילואים.
  • מעטפת משפחתית - יכלול מענק חודשי להורים (עד גיל 14) של 2,500 שקלים לחודש ללוחם, כמו ם ימי התארגנות והתאוששות. יינתן שובר לחופשה של עד 4,500 שקלים ללוחם. עוד יננתנו מענה חליפי לדמי אבטחה. בנוסף תהיה הארכת דמי חופשת הלידה ב-2,000שקלים. עוד תכלול המעטפת סבסוד קרקע לפיתוח בפריפריה ומענק להורים עם צרכים מיוחדים. לבסוף, יסובסד גם שכר הלימוד לשנת תשפ"ד. 100% סבסוד ללוחמים, ו-30% ליתר המשרתים, עבור משרתים מעל 60 יום.
  • מעטפת משלימה - מימון טיפול, ליווי רגשי, מענק להורים עם צרכים מיוחדים , הרחבת ההטבות בהצדעה, סבסוד שכר לימוד בתשפ"ד.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
סמוטריץ וגלנט מכריזים על תכנית הסיוע לחיילי המילואים. משרד הביטחון
תכנית הסיוע לחיילי המילואים - גמולים ומענקים/משרד הביטחון
סמוטריץ וגלנט מכריזים על תכנית הסיוע לחיילי המילואים. משרד הביטחון
תכנית הסיוע לחיילי המילואים - עצמאיים ומעסיקים/משרד הביטחון

"בשבעה באוקטובר שמחת תורה, 300 אלף משפחות נקראו לדגל, אנשי המילואים עזבו בית ומשפחה", מסר שר הביטחון גלנט בפתיחת דבריו "הם התייצבו לדגל והגיעו לחזות בטרם נקראו. כדי לבלום את המתקפה הרצחנית של חמאס",

השר המשיך את דבריו ומסר כי "ב-81 הימים האחרונים, הם נלחמים כתף אל כתף בכל החזיתות. הם ממחישים כל יום את מה שידענו שנים ארוכות. מערך המילואים הוא נכס ייחודי למדינה". עוד הוסיף גלנט והתייחס להפגנות נגד המהפכה המשפטית, "אנשי המילואים מספקים תשובה לכל מי שפקפק בהם. לכל מי שאמר אפשר להסתדר בלעדיהם".

סמוטריץ וגלנט מכריזים על תכנית הסיוע לחיילי המילואים. משרד הביטחון
מעטפת משפחתית וכלכלית/משרד הביטחון

שר הביטחון המשיך והדגיש שכפי שאנשי המילואים התייצבו בלי להציב תנאים, על המדינה יש מחוייבות לדאוג לצרכיהם. וכי על כן, בנתה הממשלה תוכנית בהיקף של תשעה מיליארד שקלים. "איש המילואים זקוק לשלושה דברים: משימות ברורות, משאבים צבאיים, ויחס ותגמול הולם לו ולמשפחתו", הדגיש שר הביטחון גלנט, "למילואימניקים מגיע כבוד וגם תגמול. התוכנית היא יחס ותגמול הולם, היא מייצרת רשת ביטחון כלכלית, לכל משך קריאת החירום - ומענק ייחודי למילואים".

סמוטריץ וגלנט מכריזים על תכנית הסיוע לחיילי המילואים. משרד הביטחון
מעטפת משלימה/משרד הביטחון

אחרי דיבר שר האוצר בצלאל סמוטריץ. השר פתח את דבריו במסירת תנחומים למשפחות הנופלים במלחמה. "זה כואב, מפלח את הלב ומחייב אותו לעשות הכל כדי להיות ראויים להם". לאחר מכן, שיבח סמוטריץ את אנשי המילואים, "בתוך כל הקושי נגלה לעינינו אור גדול בדמות מאות אלפי אזרחים ואזרחיות שהתייצבו לשירות מילואים והתנדבו להגן על הבית. יחד, כתף אל כתף, מכל העדות וכל הגוונים, ברעות שרק שדה הקרב יודע לייצר".

סמוטריץ' ציין כי לצד כל אותם אנשי ונשות מילואים, יש בנות זוג ובני זוג, ילדים, הורים, משפחות שלמות שתומכות בהם, תמיכה מנטלית, כלכלית, רגשית וטכנית. "לוחמי המילואים, אני מסתכל לכם ולבני המשפחות שלכם בעיניים ואומר לכם בצורה ברורה ופשוטה: מדינת ישראל חייבת לעשות הכל כדי שאתם תקבלו את המעטפת המרחיבה ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully