וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יריקה בפרצוף": סטודנטים ששירתו במילואים לא קיבלו את המענק שהובטח להם

עודכן לאחרונה: 1.7.2024 / 11:59

המילואימניקים זועמים לאחר שגילו שהסיוע שהובטח להם לא נכנס לחשבון הבנק - למרות התחייבות משרד הביטחון. "אין לי ציפיות מהממשלה", אמר אחד הסטודנטים. "מצפה מצה"ל, שבו אני משרת מעל 200 ימים, שיתנהל איתי בשקיפות". סך המענקים עמד על 400 מיליון שקלים

הרמטכ״ל הרצי הלוי יחד עם לוחמי מילואים, ח׳רבת אח׳זעה, עזה. 31 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

סטודנטים ששירתו במילואים זועמים לאחר שגילו הבוקר (שני) כי המענק שהובטח להם לא נכנס לחשבון הבנק - למרות התחייבות משרד הביטחון וצה"ל. סך המענקים לסטודנטים במילואים עומד על 400 מיליון שקלים.

ב-9 בינואר התקבלה הודעה על כך כי סטודנטים ששירתו מעל 60 יום במלחמת חרבות ברזל יזכו למענק משתנה, תלוי שירות במערך הלוחם או תומך לחימה.

משרד הביטחון וצה"ל התחייב בפני הסטודנטים שהכסף יעבור באופן אוטומטי ישירות לחשבון הבנק ב-1 ליולי. עוד טענו בהתאם למסמך שנמצא בידי מערכת וואלה, כי המענק יעבור ללא הגשת בקשה וללא טפסים נוספים. התנאי היחידי היה רישום כסטודנט באתר מופ"ת, כשקצינות המילואים גם דאגו לוודא שכולם רשומים.

פירוט תנאי המלגה באתר משרד הביטחון. משרד הביטחון, אתר רשמי
"מלגה זו תשולם באופן אוטומטי ב-1/7/2024". פירוט המענק הכספי באתר משרד הביטחון/אתר רשמי, משרד הביטחון

ערב ה-1 ליולי קיבלו הסטודנטים הודעה מצה"ל וממשרד הביטחון לפיה הם צריכים להגיש בקשה לקבלת המענק, לשם בדיקת הזכאות. לשם כך הוחלט שהסטודנטים במילואים צריכים טפסים מהמוסדות לימוד, מה מסרבל את התהליך. לטענתם, הבקשה הנוספת ברגע האחרון מייצרת משבר אמון וזלזול במשרתים כשברקע מספרים לסטודנטים שהכסף לא עבר מהממשלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חיילי מילואים בצפון. מיכאל גלעדי, פלאש 90
״אין לי ציפיות מהממשלה". חיילי מילואים בצפון הארץ/פלאש 90, מיכאל גלעדי

"אין לי ציפיות מהממשלה", אמר אחד הסטודנטים שהיה אמור לקבל את המענק. "אני מצפה מצה"ל בו אני משרת כבר מעל 200 ימים שיתנהל איתי בשקיפות. כמה זמן יודעים שהכסף לא זמין? לספר לנו סיפורים כאילו זה לא היה אמור להכנס אוטומטית זה עלבון למשרתי המילואים ולצה"ל".

סטודנט נוסף זעם, כשהדגיש את הבושה שהרגיש מהשערורייה. "זו יריקה בפרצוף, סוג של עלבון", אמר. "יש סטודנטים שבנו על הכסף הזה. עכשיו תחשבו מה התחושה של סטודנט שצריך עכשיו במקום להתכונן למבחנים לשבור את הראש ברגע האחרון כדי להמציא מסמכים כשהכול מופיע במערכות של משרד הביטחון ואגף כוח אדם בצה"ל".

תגובת דובר צה"ל: "כחלק מתוכנית "מגויסים למילואים", במטרה להוקיר ולסייע למשרתי המילואים, מחר (שני) תפתח האפשרות להגשת בקשה לסיוע חד פעמי למשרתי מילואים סטודנטים, זאת על מנת לאפשר לסטודנטים אשר עומדים בקריטריונים להגיש בקשה לקבלת השתתפות במסגרת שכר הלימוד בשנת תשפ"ד. הפירוט המלא אודות הסיוע הכספי למשרתי המילואים הסטודנטים ניתן באיגרת אשר הופצה היום (ראשון) למשרתי מילואים הנמצאו זכאים להגשת הבקשה.צה"ל מוקיר ומעריך את משרתי המילואים ועשייתם במלחמה, וימשיך לפעול למענם ולהוקרתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully