וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהדיווח על תקיפה עם גרזן ועד לזעזוע השוטרים בזירה: רצח הילד בהרצליה - שלב אחר שלב

עודכן לאחרונה: 17.7.2024 / 18:10

"היה הרבה דם בזירה", סיפר סנ"צ יניב וולבוביץ', מפקד תחנת גלילות בריאיון לוואלה. "אסרתי על הקצינים להיכנס כי זה לא מחזה שצריך לראות". לדבריו, היו בעבר אירועים בין בני הזוג שהצריכו כוחות משטרה. כשנשאל אם ניתן היה למנוע את הרצח, השיב: "אני בודק זאת"

אמא של ילד בן 6 הסתובבה עם גרזן בקניון הרצליה/27 א'

סגן-ניצב יניב וולבוביץ', מפקד תחנת גלילות שטיפל אתמול באירוע הרצח המזעזע בשכונת גליל ים בהרצליה - שבה לפי החשד סיגל יאנה איצקוביץ רצחה את בנה ליאם בן ה-6, סיפר בריאיון לוואלה על התחושות הקשות: "אין אדם בעולם שהיה יכול לעצור את הדמעות". לדבריו, "יש לי קרוב לשלושים שנות ותק במשטרה - הזירה הזאת הציקה לי בפן הרגשי יותר מכל הזירות שראיתי".

מפקד התחנה תיאר את השתלשלות האירועים: "בשעות הערב המוקדמות מקבלים דיווח על אישה חמושה בגרזן שמגיעה לכיוון קניון שבעת הכוכבים כשהיא מאיימת על עוברי אורח ומנסה להיכנס לקניון". בהקלטה מהדיווח הראשוני שהתקבל למד"א, ניתן לשמוע עוברת אורח מודאגת: "אנחנו באוטו, ראינו בחורה שרודפת אחרי אישה אחרת עם גרזן. היא עשתה לנו חור באוטו במכסה מנוע אני כולי רועדת, אני חושבת שאתם צריכים באמת לבוא".

סיגל יאנה איצקוביץ מהרצליה היא האם החשודה ברצח בנה ליאם בן ה-6, הרצליה, 16 ביולי 2024. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
סיגל יאנה איצקוביץ מהרצליה היא האם החשודה ברצח בנה ליאם בן ה-6, הרצליה, 16 ביולי 2024/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

קצין המשטרה המשיך: "חבלן משטרה שנמצא שם לא במשמרת מזהה את התרחיש וחותר למגע. האישה מגיעה לחבלן ולמאבטח ומתחילה מאבק עם הגרזן. לאחר בערך דקה הצטרף צוות סיור של תחנת גלילות. אנחנו מוכנים לפיגועים, התדריכים מתחילים בפח"ע ומפגע בודד עם סכין, ובעקבות ההתרעות הרבות היו מוכנים מאוד. אז כשהגיעה בחורה חמושה בגרזן אנחנו ישר חושבים לאומני, פח"עי, עוזבים את כל מה שעושים ועטים על האירוע. הם היו יכולים לירות בה ומבחינתי זה היה מוצדק. בן אדם מתחיל לתקוף עוברי אורח ומאבטח עם גרזן, אתה חייב לנטרל את האיום".

לדבריו, "המאבטח הצליח להלום בה באזור הפנים אבל נפצע ביד. כל הכוחות יחד השתלטו עליה, היא נפגעה מדקירה באזור החזה, אני מאמין כתוצאה מהמאבק. זה לא גרזן קלאסי של חוטבי עצים, שבצד אחד קהה ובצד השני חד. הוא חד בשני הצדדים. בצד אחד דוקרן ובצד השני גרזן. היום אפשר להשיג כזה בכל חנות כלי נשק".

עוד בוואלה!

"כאילו נכנס בה שד, היא שמעה קולות": הלם בשכונה שבה אירע הרצח שמזעזע מדינה שלמה

לכתבה המלאה
יניב וולבוביץ׳ מפקד תחנת משטרת גלילות בזירת הרצח של ליאם בן ה6 על ידי אימו 16 ביולי 2024. ניב אהרונסון
יניב וולבוביץ׳ מפקד תחנת משטרת גלילות בזירת הרצח של ליאם בן ה6 על ידי אימו 16 ביולי 2024/ניב אהרונסון

סנ"צ וולבוביץ' המשיך: "החלטנו לפנות אותה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים מאיר בכפר סבא. לאחר זמן קצר, התקבל אירוע נוסף על הימצאות גופה של ילד. באותו רגע שנתנו לנו את הכתובת ישר הצוותים בשטח קישרו, כי ידענו את הפרטים של הבחורה. הצוותים מגיעים מהר מאוד לזירה ומתחילים לעבוד בזירה בצורה זהירה וסטרילית".

"היו בה הרבה ממצאים פורנזיים. היה דם בהרבה מקומות בזירה והיו כמה שעות של עבודה. הייתי בפנים, ואסרתי על כל הקצינים להיכנס פנימה כי זה לא מחזה שצריך לתאר אותו או לראות אותו. אחד הכיוונים שאנחנו בודקים הוא שהרצח היה עם הגרזן עצמו, היו שם עוד כלי תקיפה. עוד לא יודעים בדיוק".

אישה שרצחה בגרזן את הילד שלה ,הרצליה 16 ביולי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אישה שרצחה בגרזן את הילד שלה ,הרצליה 16 ביולי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עו״ד בנימין מלכא. באדיבות המצולמים
עו״ד בנימין מלכא/באדיבות המצולמים

"הפציעות שראיתי על הילד היו מאוד קשות ונעשו עם מכשיר חד", סיפר קצין המשטרה ושיתף: "לכולנו יש ילדים, היה קשה להסתכל. אין אדם בעולם שהיה יכול לעצור את הדמעה או להחסיר פעימה כשרואים דבר כזה. הייתי בזירות של פיגועים, חיסולים, עבדתי מול ארגוני פשיעה, יש לי קרוב לשלושים שנות ותק במשטרה. זירה כזאת הציקה לי בפן הרגשי יותר מכל הזירות שראיתי. אבל אין לנו זמן לעצור, יש לי שוטרים שחוו את האירוע הקשה הזה וצריך להמשיך לעבוד. אנחנו כשוטרים צריכים להיות חזקים".

בהמשך הגיע גם האב של הילד: "האבא היה באותו זמן אצל משפחתו בדרום. כשהגיע לזירה טיפלנו בו בצורה הכי עדינה שיש. לא נתנו לו להיכנס". לדבריו, "היו מספר אירועים בעבר שהגיעו לבית כוחות שלנו, וטיפלו באירוע באותו מצב - והאירועים האלה נבדקים כרגע כל אירוע לגופו. כל האירועים רק בין בני הזוג, לא מול הילד".

בתשובה לשאלה אם אפשר היה למנוע את המקרה, הוא השיב: "אני באופן אישי בודק את הנושא הזה לעומקו. אין לי כרגע תשובות ברורות. אני מאמין שהטיפול היה הוגן אבל בודק את זה. ברגע שיהיו עובדות לא תהיה בעיה להוציא אותן החוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully