וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר האם החשודה ברצח בנה, השופטת אמרה בדמעות: "מזעזע וחמור"

עודכן לאחרונה: 17.7.2024 / 13:38

אימו של בן ה-6 שנרצח באכזריות בהרצליה נעדרה מהדיון בבית משפט, ונציג המשטרה אמר כי החשודה לא הובאה "עקב מצבה הרפואי". השופטת התקשתה לדבר, וציינה בסיכום הדיון כי "מדובר במקרה מזעזע וחמור. אני מאוד ממתנת את עצמי"

פרקליטה של האם החשודה ברצח בנה בן ה-6: "מצבה הנפשי ייבדק"/אורי סלע

מעצרה של האם החשודה ברצח בנה בן ה-6, כמו גם בהריגת בעל חיים ומעשה מגונה בפומבי, הוארך היום (רביעי) ב-9 ימים. "קיים חשד סביר לביצוע העבירות", סיכמה השופטת בדמעות, והתקשתה לדבר. "על פי החשד רצחה באכזריות קטין בן שש. וכן גרמה למותו של כלב. לאחר מכן הלכה לקניון שבעת הכוכבים, שם באמצעות גרזן תקפה ודקרה עוברי אורח ובהם שומר הקניון. מדובר במקרה מזעזע וחמור. אני מאוד ממתנת את עצמי. הפסיכיאטר המחוזי יבדוק את כשירות החשודה למעצר, תוך שים לב לחומר החקירה המעלה אינדיקציות למצבה הנפשי". עוד קבעה השופטת כי בהסכמת הצדדים תועבר לבדיקה פסיכיאטרית בהקדם.

בפתח הדיון בבית משפט השלום בתל אביב, נציג המשטרה אמר כי החשודה לא הובאה "עקב מצבה הרפואי. היא מאושפזת בבית חולים". השופטת רוית פלג בר-דיין דחתה את בקשת הסנגור לקיים את הדיון בדלתיים סגורות. במהלך הדיון עלה כי החשודה עברה בדיקה פסיכיאטרית ראשונית, המשטרה תבקש הסתכלות מעמיקה יותר.

המשטרה הציגה בפני השופטת תמונות מהזירות ואת סרטון ההגעה לקניון. האישה חשודה גם בניסיון לרצח המאבטח. "אלה תמונות קשות. היא נעצרה בחשד שבמהלך היום רצחה את הבן שלה והכלב שלה בדירתה בהרצליה. לאחר הרצח יצאה מביתה, הגיעה לקניון שבעת הכוכבים וניסתה לפגוע בעוברי אורח. בסוף הגיעה לאחד המאבטחים בכניסה לקניון וניסתה לרצוח אותו באמצעות כלי תקיפה מאוד מסוכן, וניסתה לרצוח גם עוברי אורח. החשודה נעצרה על ידי השוטרים והובאה לבית החולים להמשך טיפול רפואי. מאז ועד עכשיו צוות החקירה ביצע עשרות פעולות, גביית עדויות, מצלמות, תפיסת מוצגים. עקב מסוכנות שזועקת במקרה הזה מהחשודה נבקש להאריך את מעצרה ב-15 יום".

עו"ד מלכא אמר כי הוא לא חולק על העובדות, אלא על מודעותה למעשים. "עולה חשד ראשוני לכוונה אבל היא עדיין לא נחקרה", ענה נציג המשטרה, ונשאל לגבי אשפוזה. "החשודה נפצעה בעצמה במהלך האירועים ומקבלת טיפול רפואי. היא ראתה גם גורם נפשי". הצדדים הסכימו כי ברצונם לשלוח את החשודה להסתכלות, וכי תילקח ממנה דגימת דם ושתן כדי להעביר למעבדה טוקסיקולוגית. "האם יש חשד לשימוש בחומרים אסורים?", שאל מלכא, ונציג המשטרה השיב: "לא מן הנמנע".

מלכא שאל אם יש אינדיקציות מוקדמות לפשע העלול להתרחש מצדה. במשטרה השיבו כי לא היו כאלה, למעט פרטים הנמצאים בדוח שהוצג לשופטת. "האם המשטרה יכלה למנוע את האירוע?", המשיך מלכא. נציג המשטרה ענה: "לדעתי לא". לאחר הדיון אמר מלכא כי הוא שוקל להגיש ערר על ההחלטה לא לשלוח להסתכלות על מסוגלותה לעמוד לדין בשלב זה, אלא רק כשירותה למעצר.

האם החשודה ברצח בנה, הרצליה, 16 ביולי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"מתחילים ללמוד את המקרה המזעזע והנוראי, מצבה הנפשי ייבדק"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עו"ד מלכא אמר לפני הדיון: "לצערי מדובר בטרגדיה נוראית. משפחה שאיבדה את הילד שלה. ילד קטן. אנחנו רק מתחילים ללמוד את המקרה המזעזע והנוראי הזה ובעיקר את מה שקדם לו. בשלב הזה רב הנסתר על הגלוי. אנחנו בקצה של הקצה. זה לא הזמן. כולם כואבים ושבורים. כמובן שמצבה הנפשי כיוון שנבדק ורצוי שייבדק".

הילד אותר אתמול בערב על ידי סבתו בדירת המשפחה בהרצליה, כשהוא ללא סימני חיים ודקור בכל חלקי גופו. על פי החשד, הוא נרצח על ידי אימו, שלאחר הרצח תועדה בקניון שבעת הכוכבים בעיר כשהיא אוחזת בגרזן, מאיימת על המאבטח בכניסה ופוצעת אותו קל. בבית אותר גם כלב המשפחה עם סימני דקירה וללא רוח חיים.

האבא, שהגיע לזירת הרצח לאחר שקיבל את הבשורה בעת שהיה במילואים בעוטף עזה, טופל במקום על ידי אנשי מד"א, הרווחה בהרצליה והמשטרה. למרות השמועות שהתפשטו ברשת, נציין כי אין כל קשר כל האם ניצולת נובה והיא אינה מוכרת בביטוח לאומי.

אחת השכנות בבניין סיפרה כי היא מפחדת להיכנס לבניין ושנהיה לה רע. "זה לא יאומן מה שקרה פה. אומרים לנו שביתרו את הכלב ואת הילד. אולי היה לה התקף פסיכוטי, אבל פתאום הורגים ילד? קרה פה משהו מוזר. כאילו נכנס בה שד, היא שמעה קולות. אני זוכרת אותה תמיד מתוקתקת, מתלבשת יפה ואומרת מדי פעם שלום כזה. הילד חמוד כואב הלב".

"הילד היה החיים שלה", סיפרה שכנה נוספת. "הוא היה אצלי בבית. ילד ביישן ומתוק עזרתי לה בעבר גם לחפש עבודה. הם גרים כאן בשכירות כמעט 3 שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully