וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגבי כינה את 7 באוקטובר 'תקלה': "חלקו של נתניהו עוד יבחן"

עודכן לאחרונה: 15.7.2024 / 12:47

בראיון שהעניק לרפי רשף בתוכנית 'אינטימי', ראש המל"ל השתומם כשנשאל למה נתניהו לא ביקר בניר עוז. "אני לא יודע למה להתמקד דווקא בניר עוז", השיב. "הוא לא הבן אדם עם הכי פנאי בעולם". בקיבוץ דורשים התנצלות: "מצופה שיהיה לו פנאי לישוב בו אחד מ-4 נרצח או חטוף"

בווידאו: תושבי ניר עוז מגיעים לביתם הזמני בקרית גת/יותם רונן

ראש המל"ל, צחי הנגבי, התראיין אתמול (ראשון) לרפי רשף בתוכנית "אינטימי" בערוץ 12 ונשאל מדוע ראש הממשלה לא מבקר בקיבוץ ניר עוז. "אני לא יודע למה אתה מתמקד דווקא בניר עוז" הנגבי השיב. "ראש הממשלה הוא לא אדם שיש לו הכי פנאי בעולם לכל הדברים בעולם הוא נפגש עם חטופים, נפגש עם האנשים שעזבו את בתיהם, נלחם כדי שלא תחזור הסיטואציה של 7 באוקטובר. אני חושב שזה הדבר המהותי".

יותר מתשעה חודשים חלפו מאסון ה-7 באוקטובר, וראש הממשלה לא ביקר בניר עוז ולא נפגש עם אף אחד מהיישובים והקיבוצים שנטבחו בעוטף עזה - למעט פגישה עם תושבי היישוב שלומית בחודש נובמבר 2023.

בעקבות דבריו, בקיבוץ ניר עוז תקפו את הנגבי: "צחי הנגבי התראיינת אתמול לתוכנית 'אינטימי' עם רפי רשף, ונשאלת על קיבוץ ניר עוז, הקיבוץ שלא ביקרת בו מאז 7 באוקטובר, אולי לא ביקרת בו מעולם. המראיין 'מתמקד דווקא בניר עוז' , כך לדבריך, בגלל שאתה וראש הממשלה לא מתמקדים בנו. לא מתמקדים בחטופינו, לא מתמקדים בנרצחנו, לא מתמקדים בשורדינו".

רה"מ בנימין נתניהו, צחי הנגבי, יוסי פוקס בועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני), בלשכת רה"מ בירושלים, 28 במרץ 2024. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"עוד תיבחן השאלה מה חלקו של נתניהו ב'תקלה' של 7 באקטובר". בנימין נתניהו וצחי הנגבי/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בחלק אחר בראיון, הנגבי הגדיר את טבח 7 באוקטובר כ"תקלה": "נתניהו יירשם בהיסטוריה כאדם שהצליח לחזק את מדינת ישראל, להפוך אותה למעצמה, להביא אותה לקדמת הבמה באינספור נושאים. תמיד יש תקלות, עוד תיבחן השאלה מה חלקו בתקלה של 7 באוקטובר. מי האיש שאני רוצה שיחליט על עתידם של הבנים והנכדים שלי? נתניהו. אין מישהו שמתקרב ליכולות שלו", אמר הנגבי.

בניר עוז הוסיפו: "לדבריך 'לראש הממשלה אין פנאי לכל הדברים בעולם', אבל היינו מצפים, שיהיה לו, ולך, את תחושת החובה המוסרית למצוא 'פנאי' לקיבוץ שבו נרצחו או נחטפו אחד מכל ארבעה. אנחנו לא 'עזבנו את בתינו', אין לנו בתים לחזור אליהם. הם שרופים, מחוללים, מוכיחים את עוצמת ההפקרה שהייתה ונמשכת. הבחירה במילים האלה מקוממת, ואנחנו דורשים הסברים והתנצלות".

"ראש המל"ל, אנחנו מזמינים גם אותך לביקור בניר עוז. אולי אחרי שתפגוש אותנו, שתראה את הבתים שלנו, שתשמע את הסיפורים שלנו - תבין שחייבים להתמקד בניר עוז. זה סמל ההפקרה, אבל יכול להיות גם סמל התקומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully