וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים זעמו, הנגבי הסביר: "יש להציב אלטרנטיבה לחמאס ביום שאחרי"

עודכן לאחרונה: 26.6.2024 / 7:05

ראש המל"ל טען בכנס בהרצליה כי "אי אפשר להרוג את חמאס כרעיון". כמה שרים התרגזו מאמירתו וביקשו שיוציא הבהרה בנושא, אותה העביר למזכיר המדינה יוסי פוקס: "אני מסכים עם הטענה שאי אפשר להשמיד את ארגון הטרור כאידיאולוגיה. מעבר להשמדת יכולותיו, צריך חלופה שלטונית"

תיקי נתניהו- עדותו של צחי הנגבי בתיק 4000/מערכת וואלה!

ראש המל"ל צחי הנגבי העביר אמש (שלישי) בקבוצת הווטסאפ לשרי הממשלה הבהרה בנוגע לאמירתו מכנס בהרצליה בו השתתף, לפיה טען כי "אי אפשר להעלים את חמאס כרעיון" שחוללה סערה בקרב השרים.

בהודעה שהעביר מזכיר הממשלה יוסי פוקס כתב הנגבי כי "הבנתי מדיווח תקשורתי כי שרים תהו מה בדיוק נאמר על ידי בכנס הרצליה. אני מניח שהכותרות מן האירוע, כנהוג אצלנו, היו שטחיות במקרה הטוב ושגויות במקרה הפחות טוב. הקבינט והממשלה הגדירו את מטרות המלחמה: השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס, השבת החטופים ויצירת מציאות שמבטיחה שמעזה לא נשקף איום לישראל לאורך זמן".

עדותו של צחי הנגבי בתיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 5 במרץ 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
"שטחיות במקרה הטוב ושגויות במקרה הפחות טוב". צחי הנגבי/פלאש 90, חיים גולדברג

לאחר מכן הוסיף ואמר כי "לגבי הטענה, שאני מסכים לה, כי את 'רעיון הג'יהאד' של החמאס אי אפשר להעלים בהיותו רעיון, הסברתי שאכן מעבר להשמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס יש להציב רעיון חלופי, ולכן עמדת ישראל היא שביום שאחרי, יש לוודא שאת מקומו בתחום האזרחי תמלא 'הנהגה מקומית, שמוכנה לחיות לצדה של ישראל, ולא להקדיש את כל חייה לנסות לקטול ישראלים'".

האמירה של הנגבי, אחד מאנשי אמונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בנוגע לחמאס כרעיון דומה לאמירתו של דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי בשבוע שעבר שעוררה זעם וביקורת בממשלה ובלשכת ראש הממשלה. הגרי אמר גם הוא בראיון ש"חמאס זה רעיון", ו"הענין של להשמיד את חמאס, להעלים את חמאס, זה פשוט לזרות חול בעיני הציבור". בלשכת נתניהו הוציאו תגובה זועמת לדברים לפיה "הקבינט המדיני ביטחוני בראשותי הגדיר כאחת ממטרות המלחמה את השמדת היכולות השלטוניות והצבאיות של חמאס. צה"ל כמובן מחויב לכך"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully