וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל: "השמדת חמאס? - לזרות חול בעיני הציבור"; נתניהו: "צה"ל מחויב לכך"

עודכן לאחרונה: 19.6.2024 / 20:58

תא"ל הגרי אמר את דבריו בחדשות 13 והוסיף: "אי אפשר להשמיד את חמאס כי הוא רעיון, ועל הדרג המדיני למצוא לו חלופה או שיישאר". רה"מ: "אחת מהמטרות היא להשמיד את היכולות הצבאיות והשלטוניות שלו". צה"ל: "הדברם נאמרו במפורש. כל טענה אחרת - הוצאת הדברים מהקשרם"

בווידאו: הצהרת דובר צה"ל 17.05.24/צילום: דו"צ

לשכת נתניהו הגיבה לריאיון של דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, שאמר הערב (רביעי) בחדשות 13 כי "השמדת חמאס? זריית חול בעיני הציבור". לדברי הלשכה, "הקבינט המדיני ביטחוני בראשות ראש הממשלה נתניהו הגדיר כאחת ממטרות המלחמה את השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס - צה"ל כמובן מחויב לכך".

תא"ל הגרי, אמר בנוסף במהלך הריאיון כי "חמאס הוא רעיון. אי אפשר להשמיד רעיון. על הדרג המדיני למצוא לו חלופה - או שהוא יישאר". בהתייחסות ל"מבצע ארנון" שבו שוחררו מהשבי אנדריי קוזלוב, אלמוג מאיר ג'אן, שלומי זיו ונועה ארגמני - חזר על אמירתו שלפיה "לא ניתן לחלץ את כל החטופים במבצעים צבאיים".

בתגובה, צה"ל השיב לנתניהו ואמר כי הוא "מחוייב להשגת מטרות המלחמה כפי שהוגדרו על ידי הקבינט, פועל כך לאורך כל המלחמה לילות כימים וכך ימשיך. מפקדי צה"ל ומשרתיו נלחמים בנחישות ובהתמדה להשמדת היכולות הצבאיות והתשתית השלטונית והארגונית של החמאס בעזה, מטרה צבאית מובהקת. דובר צה"ל התייחס בדבריו להשמדת חמאס כאידיאולוגיה וכרעיון, והדברים נאמרו על ידו באופן ברור ומפורש. כל טענה אחרת היא הוצאת הדברים מהקשרם".

דניאל הגרי. דובר צה"ל
"השמדת חמאס? זריית חול בעיני הציבור". תא"ל הגרי/דובר צה"ל

הוא התייחס גם לאיומים בצפון: "ערוכים לכל תרחיש מול חיזבאללה. כל מערכה מול לבנון תסתיים בהסכם. אנו מחויבים להשיב את תושבי הצפון לבתיהם בביטחון". בנוסף, ביום שאחרי פרסום התיעוד של חיזבאללה שבו נראה צילום של מפרץ חיפה - אמר תת-אלוף הגרי כי "יירוט הכטב"ם היה מהווה סכנה לתושבי חיפה".

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי, על דבריו של דובר צה"ל הגרי: "דבריו הם רק בבואה של רוח המפקד הרופסת של הרמטכ"ל ושר הבטחון. יש לנו לוחמים גיבורי על והנהגה בטחונית שלא ראויה להם. במקום לחשוב שהוא עדיין הרל"ש של גנץ ואייזנקוט ולדבר מגרונם, כדאי שדובר צה"ל יתרכז בחיזוק לוחמינו ושמפקדיו הרצי וגלנט יחתרו לניצחון! לא מסוגלים לנצח? שחררו. אל תגרמו לנו להפסיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully