וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין לו מנדט לאמירה כזו": השרים תוקפים את ראש המל"ל בקבוצת הווסטאפ של הממשלה

עודכן לאחרונה: 25.6.2024 / 18:14

לאחר שצחי הנגבי אמר בכנס הרצליה כי "אי אפשר להרוג את חמאס כרעיון", שרי הממשלה דרשו שיוציא הבהרה בנושא. השר וסרלאוף תקף והתייחס לעברו של הנגבי במפלגת 'קדימה', "מסתבר ש'קדימה' וההתנתקות זה רעיון, אי אפשר להעלים אותו גם כשאתה חוזר לליכוד"

תיקי נתניהו- עדותו של צחי הנגבי בתיק 4000/מערכת וואלה!

מתקפה נפתחה בקבוצת הוואצאפ של הממשלה על ראש המל"ל צחי הנגבי. מוקדם יותר היום, הנגבי אמר בכנס הרצליה כי אי אפשר להרוג את חמאס כרעיון. השרים משה ארבל, יצחק וסרלאוף ואורית סטרוק דרשו ממזכיר הממשלה שהנגבי יפרסם הבהרה לדברים. ארבל כתב בקבוצה: "החמאס חייב להיעלם כרעיון. בדיוק כמו דעאש ובדיוק כמו הנאציזם והעבדות והפאשיזם ורעיונות רעים אחרים. אין מנדט לראש המל"ל לאמירה כזו". וסרלאוף כתב הוסיף וכתב: "מסתבר ש'קדימה' וההתנתקות זה רעיון, אי אפשר להעלים אותו גם כשאתה חוזר לליכוד", בהתייחס לעברו של הנגבי במפלגת קדימה. סטרוק הצטרפה לבקשה וכתבה: "יש צורך בהבהרה פומבית".

צחי הנגבי,הכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) , אוניברסיטת רייכמן, 11 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
מאמין כי אי אפשר להרוג את חמאס כרעיון. ראש המ"ל צחי הנגבי/ראובן קסטרו

לפני כחודש, ראש המל"ל הנגבי קיים שיחות עם כמה נציגים של משפחות חטופים, מהם יצאו כמה ציטוטים מעוררי מחלוקת. גיל דיקמן, בן דודה של כרמל גת סיפר בראיון לגלי צה"ל שהנגבי טען כי אין לממשלה תוכנית של ממש להשבת החטופים, "הוא אמר לנו 'אתם צודקים, אין תוכנית'", אמר דיקמן. "זאת הפגישה הכי מתסכלת שהייתה לי. לא האמנתי שמישהו מדבר ככה - בטח לא ראש המל"ל שאמור להיות איש מקצוע. ככה הוא מדבר למשפחות חטופים?".

במהדורה המרכזית של חדשות 12 פורסם גם כי הנגבי אמר לקרובי החטופים במהלך הפגישה: "את שלב א' של העסקה, החלק ההומניטרי, נצליח להשיג תוך כמה חודשים קצרים. זה לא ייקח חודשים ארוכים ולא שנים. אם החטופים לא יחזרו תוך כמה שבועות או חודשים בודדים - אין לנו תוכנית מגירה. נמשיך להילחם בעזה ובצפון, ורק אז נשב להערכת מצב".

אחד המשתתפים שאל, "אז אנחנו אבודים". ראש המל"ל השיב: "נכון. אני לא מאמין שהממשלה הזו תצליח להשלים את העסקה כולה. הממשלה הזו לא תקבל החלטה על הפסקת המלחמה עבור החזרת כל החטופים. חייבים להמשיך להילחם כדי שלא יהיה עוד 7 באוקטובר באוקטובר 2027".

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
ראש המל"ל צחי הנגבי במסיבת עיתונאים. 17.11.2023. לשכת העיתונות הממשלתית
"אני לא מאמין שהממשלה הזו תצליח להשלים את העסקה כולה". ראש המל"ל צחי הנגבי/לשכת העיתונות הממשלתית

חת המשתתפות אמרה בשיחה: "במהלך מלחמה לא מקבלים כסף כדי לבנות בריכה", והנגבי השיב: "הוא (נתניהו) יכול לבנות גם 10 בריכות עם הכסף שלו. אלו דברים מתועבים. אין מה להגיד את זה בשיחות. אין לך מקום לשנוא ולכאוב ככה".

אחת המשתתפות הגיבה: "יש לי את כל המקום לכאוב ולשנוא, כי אני הייתי 15 שעות בממ"ד, ברחתי ממחבלים ודרכתי על גופות ואתה לא". הנגבי ענה: "טוב, אז יאללה, תקללי אותי". המשתתפת בשלב זה יצאה מהחדר בבכי, ומשתתפת נוספת כעסה ועשתה דרכה לדלת, וראש המל"ל התייחס לזה: "גם את הולכת לעשות דרמה ולסגור את הדלת מאחורייך?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully