וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "ההתנהלות סביב התקציב מוכיחה שהממשלה הולכת לבחירות"

עודכן לאחרונה: 10.7.2024 / 9:20

יו"ר ישראל ביתנו התייחס בראיון ל-103FM למצב הפוליטי המורכב, והעריך כי לפי התנהלות הקואליציה הכנסת תתפזר בקרוב: "בחירות זו אופציה גרועה, אבל הישארות של הממשלה הזאת הרבה יותר גרועה". על המצב בצפון: "הייתה הזדמנות למבצע שובר שוויון, נתניהו מנע את זה"

ליברמן: היועמ"שית צריכה להנחות את שר הביטחון ליישם את פסיקת בג"ץ./אוניברסיטת רייכמן

חבר הכנסת אביגדור ליברמן, יושב ראש מפלגת ישראל ביתנו ושר הביטחון לשעבר, שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב ואודי סגל ב־103fm, והביע את דעתו באשר למצב הביטחוני והפוליטי המורכב מזה 278 ימים, בצל המלחמה. ליברמן העריך כי הבחירות קרבות: "יש דברים שלא רואים. אני מסתכל על תקציב המדינה. באוגוסט הוא אמור לעלות לאישור הממשלה. ממה שאני רואה, עוד לא התחילו להכין אותו. הממשלה לא מתכוונת להביא את תקציב 2025, וזה חייב להיות תקציב חדש עם הרבה גזירות. זה לא יכול להיות תקציב המשכי. היא לא רוצה את המסמר האחרון - התקציב הנוראי שהם צריכים להעביר".

באשר למועד המדויק סירב יו"ר ישראל ביתנו להתחייב: "אני לא יודע האם הם יפזרו את הכנסת לבד ביולי או בנובמבר, אבל ההתנהלות סביב התקציב מוכיחה שראש הממשלה והצמרת שלו מתכוננים לבחירות". עוד אמר כי "הבחירות הן אופציה גרועה, אבל הרבה יותר גרועה הישארות של הממשלה הזאת".

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 27 במאי 2024. ראובן קסטרו
"בחירות הן אופציה גרועה, אבל הישארות של הממשלה הזאת הרבה יותר גרועה". ליברמן/ראובן קסטרו

"הקונספציה לא השתנתה"

לדבריו, "יש פה ממשלה שעדיין תקועה ב־6 באוקטובר. הקונספציה לא השתנתה: הכלה. הכלה. הכלה. הממשלה לא הפנימה את הלקחים של 7 באוקטובר. הייתה הזדמנות למבצע שובר שוויון. ראש הממשלה מנע את זה וזו הייתה שגיאה חמורה".

ליברמן הזכיר כי רמת הגולן מעולם לא הייתה עד עתה על מפת האיומים מצד חיזבאללה: "זה לא במקרה. בפעם הראשונה חיזבאללה הרחיב את טווח הירי שלו גם לרמת הגולן. מעולם רמת הגולן לא הייתה במשוואה. הם הרחיבו את הירי גם לגליל התחתון ולעמק החולה".

הוא טען כי איראן מנהלת מלחמת התשה נגד ישראל: "איראן מתכוונת להתיש אותנו עד שתהיה להם מטרייה גרעינית. המטרה המרכזית שלהם היא חיסול היישות הציונית. כל מי שיכול לתקוף אותנו, תוקף אותנו. אנחנו מותקפים מ-6 חזיתות שונות כרגע. השאלה היא האם אנחנו צריכים לחכות ולתת להם בעיתוי נוח לתקוף אותנו חזק יותר?"

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה

ליברמן קרא לדרג המדיני לדרוש מצה"ל תוכניות ברורות איך אנחנו מנצחים במלחמה: "אני לא מכיר תוכניות כאלה, יכול להיות שאני לא מכיר הכול". עם זאת, הוא הביע ספק ברצונו של ראש הממשלה לנקוט בצעד אגרסיבי שכזה על סמך ניסיון העבר: "כמו שראש הממשלה לא מנע שנים סיכולים של ראשי חמאס, כמו שהוא שחרר את סינוואר ויאסין, וכמו שברגע האחרון אחרי סיכום עם טראמפ, שלושה ימים לפני החיסול של קאסם סולימאני, הוא ברח מההתחייבות".

בנוסף תקף ליברמן את שר הביטחון יואב גלנט, על הכרזתו כי יפעל להוצאת צווי גיוס עבור 3,000 חרדים: "מדובר בעוד תעלול. צריך להוציא צו לכל חייבי הגיוס, להערכתי יש קרוב ל-60,000 צעירים חרדים חייבי גיוס, ואני לא מבין למה לא מוציאים להם צווים. חסרים לצה"ל 10,000 חיילים, חסר כוח במשטרה, בכיבוי אש, במד"א ובמקומות אחרים. האם אנחנו מצייתים לפסיקת בג"ץ או שאנחנו מנסים לרצות פלג מסוים? חוק הגיוס כרגע חל על כולם, כי החוק הקודם תם. או שמצייתים לחוק, או שהחוק חל רק על חלק מהאוכלוסייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully