וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקצב הזה לחרדים יהיה קשה להסביר לבוחריהם למה נתניהו "טוב ליהודים"

עודכן לאחרונה: 9.7.2024 / 16:50

תקופה ארוכה שראשי יהדות התורה וש"ס מביעים תסכול מהתנהלות הקואליציה והיעדר הניהול של נתניהו. קשה לראות את החרדים חותכים לממשלה אחרת, אבל עבור רה"מ עצם המחשבה על כך לא מבשרת טוב. הוא יודע שלו לא היינו בתקופה כה גורלית, היה משלם ריבית דריבית על האשראי שקיבל

הפגנה מול ביתו של אריה דרעי בקריאה לבחירות ושוויון בנטל, 1 באפריל 2024/לפי סעיף

"סיעת ש"ס מאוכזבת עמוקות מחוסר שליטתו של ראש הממשלה נתניהו בחברי הקואליציה". המילים האלה, שנכתבו בהודעת מפלגתו של דרעי אתמול סביב המשבר בקואליציה, נאמרו פעמים רבות בחדרים הסגורים בחודשים האחרונים מצד בכירים חרדים אך פעם ראשונה הובאו לידי ביטוי באופן פומבי ורשמי.

זאת תקופה ארוכה שראשי יהדות התורה וש"ס מביעים תסכול מההתנהלות בקואליציה ומחוסר הניהול של נתניהו. גולדקנופף, גפני ודרעי חשים שממשלת החלומות, ימין מלא מלא, ממשלת ה-64 מנדטים - לא מספקת את הסחורה, ובלשון המעטה.

חוק הגיוס, תקציבים לחינוך החרדי האשכנזי, חוק הרבנים וחוק המועצות הדתיות הם רק רשימה חלקית של הזעם המצטבר אצל החרדים על נתניהו. בן גביר אולי עומד בדרך אבל הביקורת מופנית כולה לעבר ראש הממשלה. עדות לכך ניתנה בהערה הצינית של גפני אתמול בוועדת הכספים כשאמר שהכנסת בדרך לבחירות או במפגש "החשאי" של מוטי בבצ'יק, מהאנשים החזקים ביהדות התורה, אצל יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ בשבוע שעבר.

מפלגת ש"ס. חיים גולדברג, פלאש 90
מביעים תסכול מההתנהלות בקואליציה ומחוסר הניהול של נתניהו. אריה דרעי/פלאש 90, חיים גולדברג

לחרדים אין בינתיים אלטרנטיבה שלטונית. אבל בצל הידיעה כי אם יהיו בחירות בתקופה הקרובה נתניהו לא בטוח יוכל לשחזר את ההצלחה, הם מאותתים לראש הממשלה שבקצב הזה לא לעולם חוסן ויהיה להם קשה להסביר לבוחריהם למה נתניהו "זה טוב ליהודים" יותר מאשר אחרים, כמאמר הסלוגן ב-1996.

קשה לראות את החרדים חותכים לממשלה בראשות גנץ עם לפיד וליברמן אבל עבור נתניהו עצם המחשבה והרמזים שמפזרים החרדים על כך היא כבר בשורה קשה. האיום הכי גדול מבחינתו בתקופה הנוכחית היא פירוק הגוש בראשותו או עצם העיסוק בכך באופן תיאורטי.

לעתים נראה שהתסכול החרדי מגיע מתוך ניתוק מוחלט למתרחש בישראל. הרי אנחנו במלחמה בעזה. חיזבאללה מהווה איום ממשי על צפון הארץ. 120 חטופים עדיין בשבי חמאס ועשרות אלפי משפחות מפונות מבתיהם. במובן הזה הביקורת על החרדים צודקת. הם חיים קצת בבועה משלהם אבל גם נתניהו יודע שלו לא היינו בתקופה כה גורלית, הוא היה משלם ריבית דריבית על האשראי שנתנו לו החרדים והעסק כבר מזמן היה מתפרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully