וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן קורא לתקיפה גרעינית באיראן? "להשתמש בכל היכולות העומדות לרשותנו"

עודכן לאחרונה: 8.7.2024 / 9:10

שר הביטחון לשעבר מתח ביקורת חריפה על ההתנהלות הממשלה נגד איראן, וטען כי ישראל צריכה להפסיק להתמודד מול השלוחות (חמאס, חיזבאללה) ולהתמקד לדבריו במקור הבעיה. "חייבים להכריע את תוכנית הגרעין שלהם. ארה"ב התחילה מלחמת עולם שנייה מול יפן, אף אחד לא שאל מי ניצח"

ליברמן: היועמ"שית צריכה להנחות את שר הביטחון ליישם את פסיקת בג"ץ./אוניברסיטת רייכמן

יו"ר ישראל ביתנו ושר הביטחון לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן, התראיין הבוקר (שני) לתוכנית של ספי עובדיה ויניר קוזין בגלי צה"ל, והתייחס במהלך הריאיון בעיקר נושא הגרעין האיראני ולהתעצמות של טהראן, ואף רמז כי לדעתו ישראל צריכה להשתמש להשתמש בכל היכולות העומדות לרשותה. "חייבים להכריע את תוכנית הגרעין שלהם. ארה"ב התחילה מלחמת עולם שנייה מול יפן, אף אחד לא שאל מי ניצח".

ליברמן מתח ביקורת חריפה על הממשלה סביב ניהול המלחמה: "מה שצריך להבין שיש לנו הנהגה שלא הפנימה ולא מבינה מה קרה ב-7 באוקטובר. ההנהגה תקועה במציאות של 6 באוקטובר, אין להם מושג איך לסיים את המערכה. הם הצליחו לגרור אותנו למלחמת התשה בלי תכלית. אי אפשר לנצח, לא את חמאס ולא את חיזבאללה, בלי להכריע את איראן, אנחנו חייבים להכריע את תוכנית הגרעין שלהם. ארה"ב התחילה מלחמת עולם שניה מול יפן, אף אחד לא שאל מי ניצח".

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 27 במאי 2024. ראובן קסטרו
"ההנהגה תקועה במציאות של 6 באוקטובר, אין להם מושג איך לסיים את המערכה". ליברמן/ראובן קסטרו

בנוסף טען ליברמן כי רה"מ בנימין נתניהו מושך זמן: "אין לו מושג מה לעשות. העומק של חמאס וחיזבאללה זה איראן. היינו צריכים לשים על השולחן תוכנית אב, איך מתכוונים להכריע אותם. אנחנו כמו בג'ונגל, אתה חייב להתנהג כמו בעל הבית השתגע. אני לא מחפש להתגרות. אבל העובדות הן שההנהגה שלנו לא הפנימה".

על קואליציה עם מדינות מערב אמר: "אני חשוב שדבר כזה רק יגביל אותנו. אמנם הן עזרו לנו, אבל הן לא מסוגלות לעצור שום דבר גם כשמדובר באותן מדינות מערב. תראו מה קורה בצפון קוריאה. הם רק מאפשרים לצפון קוריאה לשדרג את הגרעין שלה משנה לשנה".

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
צנטריפוגות חדשות מוצגות לנשיא איראן חסן רוחאני ביום הגרעין האיראני, 11 אפריל 2021. רויטרס
צנטריפוגות במתקן הגרעין האיראני/רויטרס
רה"מ בנימין נתניהו,דיון 40 חתימות, 24 ביוני 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
"אין לו מושג מה לעשות". רה"מ נתניהו/פלאש 90, חיים גולדברג

על הגרעין האיראני: "אני לא פרשן, אני אומר ששתיקת הכבשים מול פעילות שלהם מתפרשת כחולשה ונותנת להם עוד מוטיבציה, יש להם עודף ביטחון עצמי של מסוגלות ויש תחושת מבוכה במדינת ישראל אף אחד לא מסביר להם למה לחכות ולמה לצפות. השגיאה הכי חמורה ששלנו היא שנגררנו למלחמת התשה מול השלוחות (חמאס, חיזבאללה, חות'ים) ולא מטפלים במקור הבעיה (איראן). זו טעות חמורה. היינו צריכים לשים את זה על השולחן ולדרוש מהצבא שיביא תוכנית. חייבים לשקם את תחושת הביטחון ואת ההרתעה, שאף אחד לא ישאל מי ניצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully