וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגברת כוננות ביו"ש מחשש לפיגועים של פעילי חמאס: "רואים עלייה בניסיונות להסתנן"

עודכן לאחרונה: 10.7.2024 / 14:52

הלחץ על לוחמי גדוד המעברים בעוטף ירושלים גדל, ומפקדים מעבים את הסיורים בשטח. בממוצע נתפסים כ-2,000 פלסטינים בחודש - זאת לעומת 500 לפני תחילת המלחמה. הערכה: בחודש הקרוב יתגברו הניסיונות לחדור לישראל מיו"ש. וגם: מה גילתה הלוחמת שעצרה נהג משאית חשוד?

תיעוד: רגעי הפיגוע הקטלני במחסום המנהרות/דובר צה"ל

גדוד המעברים ארז של המשטרה הצבאית שמהווה את חגורת הביטחון בין יהודה ושומרון לירושלים, מדווח בחודשים האחרונים על עלייה מתמדת בהיקף ניסיונות ההסתננות לישראל, הברחות אמצעי לחימה וזיוף. לדבריה של סגן מורן בוחניק, סגנית מפקד פלוגה מגדוד ארז, בממוצע בחודש יש כ-2,000 תפיסות חשודות במעברים שבגזרתה: א-זעים, חיזמה וזיתים, לעומת כ-500 לפני 7 באוקטובר. הערכה שבחודש הקרוב יתגברו הניסיונות לחדור לישראל מיו"ש.

"למרות שתשומת הלב מופנית ללחימה בצפון ובדרום, אנחנו מרגישים את הלחץ על השטח הפלסטיני", אומרת סגן בוחניק. "רואים את העלייה בניסיונות להסתנן גם באמצעות תחכום, ויש חיכוך וכעס במעברים. בכלל דפוסי התנהגות שלהם שונים ממה שראינו עד עכשיו".

סגן מורן. סמ"פ במעברים, משטרה צבאית. דובר צה"ל
"רואים את העלייה בניסיונות להסתנן". סגן מורן בוחניק/דובר צה"ל

לדבריה של סגן בוחניק, הסיבות לעלייה בנתונים ובחיכוך במעברים עם פלסטינים מיו"ש נובעת מכמה סיבות: "הם לא יכולים לעבוד בישראל. יותר קשה להם להתפרנס, יש הסתה של האוכלוסייה בשטחי הרשות הפלסטינית על רקע מה שקורה בעזה ובצפון, ויש גם כוונה של חוליות קטנות לפגע", אמרה והוסיפה כי "יש גם כאלה שרוצים לטייל".

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה
סגן מורן. סמ"פ במעברים, משטרה צבאית. דובר צה"ל
"יש הסתה של האוכלוסייה בשטחי הרשות הפלסטינית על רקע מה שקורה בעזה ובצפון". פעילות גדוד המעברים/דובר צה"ל

עד כמה השטח במעברים נפיץ?
"בנובמבר נפל לנו לוחם בפיגוע במנהרות. רב"ט אברהם פטנה (רב"ט בן 20 מחיפה). הוא נהרג בפיגוע הירי ליד מחסום כביש המנהרות בירושלים (חמאס לקח אחריות. במהלך הפיגוע 3 מחבלים חוסלו לאחר שפתחו באש). אברהם נלחם עד טיפת הדם האחרונה שלו וסיכל פיגוע שמנע טבח ענקי במרכז ירושלים. אחרי כמה חודשים אירע שוב פיגוע במחסום המנהרות. לוחמת נדקרת בפנים שלה. מחבל על אופנוע הסתער ודקר אותה. היא נפצעה בינוני וכעת בשיקום. אנחנו מונעים פיגועים. זה עולה בהערכות המצב".

רב"ט אברהם פטנה, שנפל בפיגוע בירושלים. 17 בנובמבר 2023. באדיבות המשפחה
"נלחם עד טיפת הדם האחרונה שלו". רב"ט אברהם פטנה/באדיבות המשפחה

איך נראית השגרה במעברים סביב ירושלים על רקע המתיחות הביטחונית ביו"ש והמלחמה בדרום?
"אנחנו תופסים בגיוון של שוהים בלתי חוקי, מסתננים, אמל"ח, חייבי מעצר שדרושים לחקירה בגלל פעילות חמאס. בחודש האחרון זה ניכר לעין בכל המעברים".

האם בגלל היקף ההתרעות לאחרונה תגברתם מעברים?
"בעקבות המלחמה הגדלנו נוכחות פיקודית בשטח. 24/7. קצינים בחוץ בכל המשמרות והסיורים. הלוחמים עוברים אימוני קרב מגע ומקפידים על כושר גופני. מחזור הגיוס האחרון הראה מוטיבציה גבוהה לשרת בגדוד".

סגן מורן. סמ"פ במעברים, משטרה צבאית. דובר צה"ל
"בעקבות המלחמה הגדלנו נוכחות בשטח". גדוד המעברים/דובר צה"ל
סגן מורן. סמ"פ במעברים, משטרה צבאית. דובר צה"ל
"אנחנו מוכנים לכל תרחיש. יש דריכות גבוהה". סגן מורן בוחניק/דובר צה"ל

מה הערכה לחודשים הקרובים?
"אני שנתיים בגזרה. תמיד באוגוסט יש יותר ניסיונות לחדור בגלל עבודה או לטייל. בעקבות המלחמה והמצב הביטחוני אני בטוחה שניכנס לחודש מאתגר ועצים. אנחנו מוכנים לכל תרחיש. יש דריכות גבוהה. לאחרונה לוחמת זיהתה נהג משאית חשוד, עצרה אותו, וחשפה 41 שוהים לא חוקיים מסתתרים מאחורי ארגזים ריקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully