וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הציל את ירושלים": אבל בבית משפחתו של אברהם פטנה, החייל שנהרג בפיגוע במחסום המנהרות

עודכן לאחרונה: 17.11.2023 / 8:29

עשרות אנשים הגיעו למרכז הקהילה האתיופית בטירת הכרמל, אחזו בתמונות של אברהם ושמעו דברים עליו מפי רב הקהילה. "אני שמחה שזינק על המחבלים והציל הרבה אנשים", אמרה אמו איילנש. "אברהם הקריב את חייו למען בטחון עם ישראל", ספדה לו ח"כ תמנו שטה

הוריו של אברהם פטנה, לוחם בגדוד ארז, שנהרג בפיגוע בפיגוע במחסום המנהרות/יואב איתיאל

במרכז הקהילה האתיופית בטירת כרמל כבר נאספו עשרות ללוות את משפחתו של חלל צה"ל אברהם פטנה, שנהרג היום (חמישי) בפיגוע מחסום המנהרות בירושלים. פטנה, בן 19 בלבד, השאיר מאחוריו אחיות בנות 4 ו-6, את אמו איילנש ואת באבי זגאייה, שיחד עם האם גידל אותו. הוא נולד וגדל בטירת כרמל וסיים את לימודיו בבית הספר עירוני א' בחיפה. כשהתגייס לצה"ל שירת פטנה בגדוד ארז ביחידת המעברים של משטרה צבאית וסיים טירונות כחניך למופת. פטנה זיהה ראשון את החוליה וחתר למגע. מפקדיו סיפרו למשפחתו כי הוא "הציל את ירושלים", ומנע פיגוע גדול בעיר.

האנשים שהגיעו ללוות את המשפחה בשעתם הקשה אחזו תמונות שלו ושמעו דברים עליו מפי רב הקהילה דרסו ברו. מפקדיו של אברהם היו בין הראשונים להגיע ולמסור למשפחה את נסיבות נפילתו. ההלוויה תתקיים מחר בצהריים בבית העלמין הצבאי בחיפה.

רב"ט אברהם פטנה, שנפל בפיגוע בירושלים. 17 בנובמבר 2023. באדיבות המשפחה
רב"ט אברהם פטנה, שנפל בפיגוע בירושלים. 17 בנובמבר 2023/באדיבות המשפחה
אימו של רב"ט אברהם פטנה, שנפל בפיגוע בירושלים. 17 בנובמבר 2023. יואב איתיאל
אימו של רב"ט אברהם פטנה, שנפל בפיגוע בירושלים. 17 בנובמבר 2023/יואב איתיאל
חלל צה"ל אברהם פטנה, 16 בנובמבר 2023. באדיבות המשפחה
חלל צה"ל אברהם פטנה/באדיבות המשפחה

פטנה נולד בישראל, בן צבר למשפחה שעלתה מאתיופיה. היום היה צריך לצאת הביתה, אחרי שבועיים בבסיס. אמו איילנש כבר החלה בהכנות לבואו, כשפטנה עוד הספיק לדבר עם אחיותיו הקטנות והבטיח שיבוא, אך במקום זאת באה הבשורה המרה.

"אני שמחה שעשה מה שעשה וזינק על המחבלים והציל הרבה אנשים", אמרה האם איילנש. "הייתי שמחה אם הוא היה ניצל בסופו של דבר, חבל שלא הציל גם את עצמו. האובדן שלו קשה לי מאד, אני מאד אוהבת אותו. היה דואג לי להכול, אף פעם לא רב עם אף אחד. את השירות הצבאי הוא עשה מתוך חיבור לשליחות ועם שמחה פנימית מאד גדולה".

אמו של אברהם פטנה שנהרג במחסום המנהרות. 16 בנובמבר 2023. יואב איתיאל
איילנש, אמו של אברהם, מחזיקה את תמונת בנה/יואב איתיאל
אביו של אברהם פטנה שנהרג במחסום המנהרות. 16 בנובמבר 2023. יואב איתיאל
אנשים בבית הקהילה האתיופית בטירת הכרמל/יואב איתיאל

"אברהם היה בחור מקסים, ילד חכם שאוהב הכל ואף פעם לא מתלונן", סיפר באבי זגאייה, שיחד עם האם גידל אותו. "הוא אהב את משפחתו, אהב להיות בצבא כי רצה לשמור על ישראל ושקל להתגייס לקבע. הוא היה חזק והוא היה מחזק אותנו. הוא רצה ללמוד מחשבים".

"רב"ט אברהם פטנה ז"ל, הקריב את חייו למען בטחון עם ישראל. ה' יקום דמו", ספדה לו השרה לשעבר פנינה תמנו שטה. "אני מתפללת להחלמת החיילים והשוטרים הפצועים האחרים כולם. החוליה של הטרוריסטים מבית חמאס הנאצים שנתפסה הבוקר במנהרות ירושלים תכננה מגה פיגוע. הם תכננו לרצוח אזרחים חפים מפשע ורק אלוקים יודע אם לא יותר מזה. רק בזכות התושיה והגבורה של החיילים והשוטרים שלנו, שמנעו בגופם מהחוליה לעבור את המחסום נמנע אסון גדול".

"נתבשרנו הערב בצער רב על הירצחו של רב"ט אברהם פטנה בן העיר, מגדוד ארז של המשטרה הצבאית, בפיגוע בירושלים", מסר לוואלה! ניר שובר, חבר מועצת העיר חיפה. "הוא עוד אבידה לעיר חיפה בימים קשים אלה ובסמיכות לחג הסיגד של העדה האתיופית. תושבת העיר חגית חוגי מארגנת שיירת דגלים מפתח ביתו עד לבית העלמין. בואו בהמוניכם וניתן לו ולמשפחתו כבוד אחרון! הכתובת דרך אלנבי 174. בואו בהמוניכם וניתן כבוד אחרון לאברהם היקר ז"ל ומשפחתו. משתתף בצער המשפחה, יהי זכרו ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully