וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: המשטרה מנטרלת את המחבלים בצומת מנהרות - ומונעת טבח

עודכן לאחרונה: 19.11.2023 / 10:45

בתיעוד, שחושף את תושיית אנשי כוחות הביטחון, נראה שוטר תנועה מגיב לקולות הירי, וחובר לשוטרים נוספים ולוחמי מג"ב שיחד ניטרלו את המחבלים ומנעו פיגוע גדול בהרבה. במהלך ההיתקלות, נורה למוות רב"ט אברהם פטנה בן ה-19, שיובא היום למנוחות בחיפה

תיעוד: רגעי הפיגוע הקטלני במחסום המנהרות/דובר צה"ל

משטרת ישראל פרסמה היום (שישי) סרטון מפיגוע הירי שאירע אתמול במחסום מנהרות בירושלים, בו נרצח רב"ט אברהם פטנה בן ה-19. בתיעוד, שחושף את תושיית אנשי כוחות הביטחון שהיו במקום, נראה שוטר תנועה מגיב לקולות הירי, וחובר לשוטרים נוספים ולוחמי מג"ב, שיחד ניטרלו את המחבלים ומנעו פיגוע גדול בהרבה.

פטנה, שנורה למוות בפיגוע, יובא היום למנוחות בבית העלמין בחיפה. אתמול, עשרות הגיעו לנחם את אימו ואחיותיו של פטנה, במרכז הקהילה האתיופית בטירת כרמל, עיר מגוריו. מפקדיו סיפרו למשפחתו כי הוא "הציל את ירושלים", ומנע פיגוע גדול בעיר.

"אני שמחה שעשה מה שעשה וזינק על המחבלים והציל הרבה אנשים", אמרה האם איילנש. "הייתי שמחה אם הוא היה ניצל בסופו של דבר, חבל שלא הציל גם את עצמו. האובדן שלו קשה לי מאד, אני מאד אוהבת אותו. היה דואג לי להכול, אף פעם לא רב עם אף אחד. את השירות הצבאי הוא עשה מתוך חיבור לשליחות ועם שמחה פנימית מאד גדולה".

רב"ט אברהם פטנה, שנפל בפיגוע בירושלים. 17 בנובמבר 2023. באדיבות המשפחה
רב"ט אברהם פטנה, שנפל בפיגוע בירושלים. 17 בנובמבר 2023/באדיבות המשפחה

פטנה נולד בישראל, בן צבר למשפחה שעלתה מאתיופיה. היום היה צריך לצאת הביתה, אחרי שבועיים בבסיס. אמו איילנש כבר החלה בהכנות לבואו, כשפטנה עוד הספיק לדבר עם אחיותיו הקטנות והבטיח שיבוא, אך במקום זאת באה הבשורה המרה.

"אברהם היה בחור מקסים, ילד חכם שאוהב הכל ואף פעם לא מתלונן", סיפר באבי זגאייה, שיחד עם האם גידל אותו. "הוא אהב את משפחתו, אהב להיות בצבא כי רצה לשמור על ישראל ושקל להתגייס לקבע. הוא היה חזק והוא היה מחזק אותנו. הוא רצה ללמוד מחשבים".

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
אמו של אברהם פטנה שנהרג במחסום המנהרות. 16 בנובמבר 2023. יואב איתיאל
אמו של אברהם פטנה שנהרג במחסום המנהרות. 16 בנובמבר 2023/יואב איתיאל

"רב"ט אברהם פטנה, הקריב את חייו למען בטחון עם ישראל. ה' יקום דמו", ספדה לו השרה לשעבר פנינה תמנו שטה. "אני מתפללת להחלמת החיילים והשוטרים הפצועים האחרים כולם. החוליה של הטרוריסטים מבית חמאס הנאצים שנתפסה הבוקר במנהרות ירושלים תכננה מגה פיגוע. הם תכננו לרצוח אזרחים חפים מפשע ורק אלוקים יודע אם לא יותר מזה. רק בזכות התושיה והגבורה של החיילים והשוטרים שלנו, שמנעו בגופם מהחוליה לעבור את המחסום נמנע אסון גדול".

"הפעילות והתיעוד ממחישים איך ברגע אחד שוטרי משטרת ישראל שעוסקים בימים אלו גם במשימות שוטפות של אכיפת החוק לצד ביטחון שוטף - נכנסים למצב של לחימה, חותרים למגע ופועלים להציל חיים" נמסר מהמשטרה, "כמו ב-7 באוקטובר, כך גם אתמול, פעם נוספת שבאה לידי ביטוי גבורת שוטרי ולוחמי משטרת ישראל שנלחמים בטרור באומץ לב ובנחישות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully