וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: העסקה תאפשר להשיב חטופים בלי לפגוע בשאר מטרות המלחמה

עודכן לאחרונה: 8.7.2024 / 0:42

בעוד שראש ה-CIA צפוי להגיע בימים הקרובים למזרח התיכון ולהיפגש עם ראש ממשלת קטאר, ראש המוסד ברנע וראש המודיעין המצרי, משלחת ישראלית בראשות ראש שב"כ רונן בר, צפויה לצאת מחר לקהיר ולדון בפרטי עסקת חטופים. לשכת רה"מ: "הפעולה של רפיח גרמה לחמאס לרכך את עמדו"

צעדת האימהות בכיכר הבימה בתל אביב, למען החזרת החטופים/אדר איל ואביב אטלאס

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס הערב (ראשון) דיון לקראת יציאתה של משלחת המו"מ לעסקת חטופים, ולקראת הגעתו של ראש ה-CIA, ביל ברנס, לאזור. ברנס צפוי להגיע יום שלישי לקהיר לשיחות בנושא עסקת החטופים. ביום רביעי צפוי ברנס לקיים בדוחא פגישה מרובעת עם ראש ממשלת קטאר, ראש המוסד ברנע וראש המודיעין המצרי. חברי המשלחת ייפגשו עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל ועם בכירים במודיעין המצרי ובצבא מצרים.

רונן בר,ראש השב"כ, דדי ברנע ראש המוסד, 5 במאי 2024. ראובן קסטרו
"חברי המשלחת ייפגשו עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל ועם בכירים במודיעין המצרי". דדי ברנע ורונן בר/ראובן קסטרו

בכיר ישראלי מסר כי המשלחת הישראלית צפויה לצאת מחר לקהיר, כשראש השב"כ רונן בר יעמוד בראשה. שם, הצוות יתחיל במו"מ פרטני על יישום הסכם החטופים, כולל סוגיית שמות האסירים שישוחררו, ההסדרים במעבר רפיח ונושאים נוספים שקשורים ליישום ההסכם. בתוך כך, השיחות צפויות להתמקד בסוגיות ביטחוניות שקשורות לעסקת החטופים כמו סוגיית השליטה במעבר רפיח וציר פילדלפי. במשלחת יהיו גם נציגים של צה"ל והמוסד, ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון דרור שלום, ראש האגף האסטרטגי בצה"ל האלוף אליעזר טולדנו ומתאם הפעולות בשטחים האלוף רסאן עליאן

בלשכת נתניהו טענו כי פעולת צה"ל ברפיח היא זו שהביאה את חמאס להגמיש את עמדתו ולהיכנס למשא ומתן. הודעת לשכת ראש הממשלה בנושא פירטה מהם התנאים שנתניהו מציב לעסקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

בלשכת רה"מ אמרו כי נתניהו עומד על כך שכל עסקה שתתקבל תעמוד בתנאים הבאים:

  • תאפשר לישראל לחזור ולהילחם עד להשגת כל מטרות המלחמה.
  • לא יתאפשרו הברחות נשק לחמאס מגבול עזה למצרים.
  • לא תתאפשר חזרת אלפי מחבלים חמושים לצפון הרצועה.
  • וישראל "תמקסם" את מספר החטופים החיים שיוחזרו משבי החמאס.
בנימין נתניהו, 22 בנובמבר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
הבטיח "למקסם" את מספר החטופים. ראש הממשלה בנימין נתניהו/פלאש 90, חיים גולדברג

מאז סיום עסקת הפעימות באוקטובר ודצמבר, ישראל, ארצות הברית, חמאס והמתווכות קטאר ומצרים נמצאות במגעים לסירוגין עם חמאס בהקשר להעסקה לשחרור חטופים והפסקת אש ברצועת עזה. בסבב המגעים הקודם, נתניהו הציג מתווה לעסקת חטופים בת שלושה שלבים, שזכה לתמיכתה של ארצות הברית, מועצת האו"ם ורבים בקרב הציבור הישראלי. נתניהו גרם לעצירה במגעים, כשהתראיין בתוכנית הפטריוטים של ערוץ 14 וטען כי הוא "מוכן לעסקה חלקית".

כעת עם התחדשות המגעים, רבים מהגורמים בממשלה מביעים התנגדות לעסקת חטופים. שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק אמרה בראיון כי היא, "מקווה מאוד שההצעה שכעת על הפרק, לא תקודם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully