וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מאבק משפחת יודקין: ניתן להוסיף את הצירוף "הי"ד" למצבות חללי צה"ל

עודכן לאחרונה: 2.7.2024 / 21:32

שר הביטחון יואב גלנט אימץ את מסכנות המועצה הציבורית להנצחת החייל, ואפשר למשפחת יודקין ולכל משפחה שכולה שתחפוץ בכך להוסיף את הפיקוד "הי"ד" למצבה הצבאית של יקיריהם. "הביטוי 'השם יקום דמו' אינו ביטוי חריג, אלא משפט מקובל וחלק מהאמונה היהודית", נמסר מהמועצה

הלוויתו של -סעדיה יעקב דרעי/מערכת וואלה

שר הביטחון יואב גלנט, אימץ את ההמלצה שניתנה היום (שלישי) על ידי המועצה הציבורית להנצחת החייל, לפיה משרד הביטחון יאפשר את הוספת הכיתוב "השם יקום דמו" על מצבות של חללים שנפלו בקרב, במקרים בהם המשפחה מבקשת זאת. הדבר יתאפשר גם על מצבתו של סרן ישראל יודקין, שמשפחתו ניהלה מאבק עיקש כדי להוסיף את הכיתוב "הי"ד" למצבה הצבאית שלו.

המועצה הציבורית להנצחת החייל בראשות הפרופ' שלמה מור יוסף, המורכבת מבני המשפחות השכולות והארגונים היציגים- 'יד לבנים' וארגון אלמנות ויתומי צה"ל, התכנסה היום לבקשת שר הביטחון יואב גלנט, לדון בבקשת משפחתו של סרן ישראל יודקין.

המועצה החליטה ברוב קולות כי הביטוי 'השם יקום דמו' הוא איננו ביטוי חריג, אלא משפט מקובל וחלק מהאמונה היהודית. המועצה המליצה להוסיף גם את האפשרות לכתוב 'זכרו לברכה' על גבי מצבות צבאיות. השר גלנט, כאמור, אימץ את המלצות הועדה.

סרן ישראל יודקין, מכפר חב"ד, לוחם בחטיבת כפיר, נפל בקרב בצפון רצועת עזה, בן 22 בנופלו.. דובר צה"ל
סרן ישראל יודקין/דובר צה"ל

סרן יודקין נפל לפני כחודש יחד עם שני לוחמים אחרים כשנפגע מירי צלפים בקרב בצפון רצועת עזה. משפחתו של יודקין ביקשה להוסיף את צירוף האותיות הי"ד (השם יקום דמו) למצבת הקבר שלו. אך באגף ההנצחה לא נענו לבקשתה של המשפחה, והדבר נגרר למסכת בירוקרטית שהוסיפה לצערם. המשפחה אף עלתה לקברו של ישראל לכבוד השלושים וגילתה מצבה ריקה.

21 ח"כים שלחו אז מכתב לשר הביטחון יואב גלנט, ליו"ר ועדת החוץ והביטחון יולי אדלשטיין וליו"ר יד לבנים אלי בן בבקשה להתחשב במשפחה. לפני כמה ימים, שר הביטחון יואב גלנט הנחה את המועצה הציבורית להנצחת החייל לדון בבקשת המשפחה, שהגישה היום את מסכנותיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
צה"ל השמיד מנהרה באורך קילומטר במרכז הרצועה: תיעוד מלחימת אוגדה 99. דובר צה"ל
חיילי צה"ל/דובר צה"ל

ממשפחת יודקין נמסר: "בתחושת הקלה קיבלנו לפני זמן קצר הודעה על החלטת שר הביטחון לאמץ את המלצת המועצה הציבורית להנצחת החייל. בימים האחרונים התייצבו בני משפחת יודקין בבמות שונות, ובהן הכנסת, במטרה לעורר את חברי הכנסת והשרים, גם להשלכות העניין על שילוב האוכלוסיה החרדית בצה"ל. בימים האחרונים התייצבו בני משפחת יודקין בבמות שונות, ובהן הכנסת, במטרה לעורר את חברי הכנסת והשרים, גם להשלכות העניין על שילוב האוכלוסיה החרדית בצה"ל".

ח"כ יוליה מלינובסקי, מיוזמי המכתב בעיניינם של משפחת יודקין, התייחסה ומסרה: "הצלחנו במאבק למען משפחת יודקין ולמען זכרו של ישראל הי"ד. הגיבורים בסיפור הזה הם משפחת יודקין שלא ויתרו לרגע ואני רוצה להודות גם לכל השותפים למאבק הזה, לכל חברי הכנסת והשרים שנרתמו לאירוע בלי הבדלים של קואליציה ואופוזיציה".

"זה התחיל במאבק המוצדק של משפחת יודקין ומהמקרה הפרטי שלהם נוצרה מציאות חדשה שכל משפחה שכולה שתרצה להוסיף את הכיתוב הי"ד או ז"ל על המצבה של בנם, תוכל לקבל זאת. אנחנו חייבים את הציבור החרדי איתנו בצבא ואנחנו מוכרחים לעשות את ההתאמות עבורם גם בחיים וגם לצערנו במוות", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully