וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

21 ח"כים: אגף ההנצחה מסרב להוסיף את הצירוף "הי"ד" למצבה של חלל צה"ל

עודכן לאחרונה: 23.6.2024 / 11:31

משפחתו של סרן ישראל יודקין ביקשה להוסיף את צירוף האותיות "הי"ד" למצבת הקבר שלו, אך באגף ההנצחה לא נענו לבקשתם, והדבר נגרר למסכת בירוקרטית שמוסיפה לצערם. "לא ייתכן שאגף ההנצחה יאיימו על אם שכולה שתישאר לה מצבה ריקה", כתבה ח"כ מלינובסקי

תקיפות צה"ל ברצועת עזה, 23 ביוני 2024/דובר צה"ל

"מערכת הביטחון חייבת להחליף דיסקט!", כך פתחה הבוקר (ראשון) חברת הכנסת יוליה מלינובסקי את הציוץ שלה העוסק בקבורתו של סרן ישראל יודקין. סרן יודקין נפל לפני כחודש יחד עם שני לוחמים אחרים כשנפגע מירי צלפים בקרב בצפון רצועת עזה. משפחתו של יודקין ביקשה להוסיף את צירוף האותיות הי"ד (השם יקום דמו) למצבת הקבר שלו. אך באגף ההנצחה לא נענו לבקשתה של המשפחה, והדבר נגרר למסכת בירוקרטית שמוסיפה לצערם.

"שלחתי הבוקר מכתב לשר הביטחון יואב גלנט, ליו"ר ועדת החוץ והביטחון יולי אדלשטיין, וליו"ר יד לבנים אלי בן בדרישה להתחשב בבקשת משפחת יודקין לצרף את האותיות הי"ד (ה' יקום דמו) ליד השם במצבה של בן המשפחה סרן ישראל יודקין ז"ל שנפל בקרב", כתבה ח"כ מלינובסקי. "לא ייתכן שאנשים מאגף ההנצחה יאיימו על אמא של גיבור שנפל שאם היא לא תחתום על תופס המצבה, תישאר לה מצבה ריקה. איפה אנחנו חיים?".

סרן ישראל יודקין, מכפר חב"ד, לוחם בחטיבת כפיר, נפל בקרב בצפון רצועת עזה, בן 22 בנופלו.. דובר צה"ל
"יש להתגמש עם הנהלים ולאפשר למשפחה השכולה לממש את רצונה". סרן ישראל יודקין/דובר צה"ל

מלינובסקי המשיכה והוסיפה שח"כים רבים מהקואליציה ומהאופוזיציה הצטרפו למאבק להעניק לסרן יודקין קבורה שהולמת את ערכיו ואת אורחות חייו. "נדהמתי מההתגייסות גם מהכנסת וגם מהממשלה ליוזמה עם הצטרפות 19 חברי כנסת ושרים, כמעט מכל סיעות הבית, אופוזיציה וקואליציה לדרישה", כתבה. "המציאות השתנה - ומערכת הביטחון תתגמש עם הנהלים ותאפשר למשפחה השכולה לממש את רצונה, זה הדבר הצודק, זה הדבר המוסרי והיהודי לעשות".

ממשרד הביטחון נמסר: "אגף משפחות, הנצחה ומורשת משתתף בצערה של משפחת יודקין. אנו מאפשרים למשפחה לכתוב את האותיות הי"ד לבקשתם בכיתוב האישי. יחד עם זאת, האגף פועל עפ"י הכללים לכיתוב על מצבה הקבועים בחוק בתי קברות צבאיים. אנו נמצאים בקשר שוטף עם המשפחה ונמשיך ללוותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully