וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של חלל צה"ל ישראל יודקין: "ההתנהלות של משרד הביטחון ביזיונית"

עודכן לאחרונה: 24.6.2024 / 19:47

משפחתו של הסרן מחטיבת כפיר ביקשה להוסיף את האותיות הי"ד למצבה, דבר המשקף את אורח חייהם הדתי - אך סורבו. בראיון ל-103FM, סיפר אחיו דובי על ההתנהלות המחפירה מול משפחתו: "הגענו להר הרצל וגילינו מצבה ריקה, זה משפיל ומזעזע". משרד הביטחון: "פועלים עפ"י הכללים"

הראל סקעת עם בני משפחות שכולות בבת ים/צילום: עיריית בת ים

דובי יודקין, אחיו של חלל צה"ל סרן ישראל יודקין שנפל בקרב בצפון רצועת עזה, שוחח היום (שני) עם אודי סגל וענת דוידוב ב־103fm וסיפר בכאב כי משפחתו ביקשה לכתוב הי"ד ליד שמו של החלל על המצבה - אך נענתה בסירוב על ידי משרד הביטחון.

"אנחנו בנוסח המצבה דרשנו שיהיו כתובות האותיות הי"ד, השם יקום דמו, כפי שידוע אנחנו משפחה חרדית מכפר חב"ד שארבעה אחים משרתים בצבא", סיפר דובי. "משרד הביטחון לא מאשר לנו ולצערנו כל ההתנהלות והתקשורת מולם היא ביזיונית ולא מכבדת בכלל. ביום חמישי הגענו להר הרצל בשלושים וגילינו מצבה ריקה. זה משפיל ומזעזע", התרעם.

הלווית ישראל יודקין ,בבעת העלמין הצבאע בהר הרצל . 23 במאי 2024. איתן אלחדז-ברק/TPS, TPS
"הגענו להר הרצל בשלושים וגילינו מצבה ריקה". הלוויתו של חלל צה"ל ישראל יודקין/TPS, איתן אלחדז-ברק/TPS

"ביום שאחרי הנפילה הגיעו נציגים מצבא הגנה לישראל להורים שלי והתחילו לדבר איתם על סידורי קבורה ולוויה, ההורים שלי אמרו שאנחנו משפחה חרדית ונציגי הצבא אמרו שמה שאתם רוצים תקבלו. אמרו זה לא נוגד קבורה צבאית והלכה יהודית. לאחר שלושה שבועות הגיעו נציגים לבית של ההורים שלי ואמרו שאנחנו משרד הביטחון ולא צה"ל. אנחנו לא יכולים לאפשר לכם את הנוסח של השם יקום דמו", אמר בכעס.

"למחרת אמא שלי קיבלה טלפון עברייני מאיים, בריוני ומשפיל שתחתום על הנוסח שלהם כי אחרת תקבלי מצבה חלקה", זעם. "אותו אדם התקשר עם מספר חסום אין לנו למי לחזור. אף אחד לא בקשר עם המשפחה ממשרד הביטחון. כל הדוברות שלהם שזה קורה או לא קורה התנהלות מבזה ומשפילה. אנחנו כמשפחה מקבלים פניות מעשרות משפחות שמשרד הביטחון מתעמר בהם. זה בניגוד לחוק יש בג"ץ מ-1992. הבג"ץ אומר בפירוש להקשיב למשפחות השכול".

סרן ישראל יודקין, מכפר חב"ד, לוחם בחטיבת כפיר, נפל בקרב בצפון רצועת עזה, בן 22 בנופלו.. דובר צה"ל
"הבג"ץ אומר בפירוש להקשיב למשפחות השכול". חלל צה"ל סרן ישראל יודקין/דובר צה"ל

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "אושר למשפחה להוסיף את הכיתוב על הקבר באזור האישי ולא במקום שהיא מבקשת, ליד שמו של הקצין: "אגף משפחות, הנצחה ומורשת משתתף בצערה של משפחת יודקין. אנו מאפשרים למשפחה לכתוב את האותיות הי"ד לבקשתם בכיתוב האישי. עם זאת, האגף פועל על פי הכללים לכיתוב על מצבה הקבועים בחוק בתי קברות צבאיים. אנו נמצאים בקשר שוטף עם המשפחה ונמשיך ללוותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully