וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט הנחה: מועצה ציבורית תדון בהוספת הכיתוב הי"ד למצבת הקצין שנפל בקרב

עודכן לאחרונה: 26.6.2024 / 22:23

הנחיית שר הביטחון מתבצעת לאחר מחאת משפחתו של סרן ישראל יודקין, שאף איימה בהעברת קבורתו לקבורה אזרחית באם לא תענה. כעת, יעלה העניין לדיון במועצה בעלת הסמכות לייעץ לשר הביטחון בסוגיות הקשורות בהנצחת חללים

שר הביטחון יואב גלנט הנחה לדון בהוספת הכיתוב "הי"ד" (ה' יקום דמו) למצבתו של סרן ישראל יודקין שנפל ברצועת עזה. זאת, לאחר מחאת המשפחה השכולה שדרשה תוספת זו - וכן איימה בהעברת קבורתו לקבורה אזרחית במידה ולא תענה בקשתה. העניין יעלה לדיון במועצה הציבורית להנצחת החייל, הגוף בעל הסמכות הססטוטורית לייעץ לשר הביטחון בסוגיות הקשורות לבתי העלמין צבאיים ובסוגיות הקשורות להנצחת חללי צה"ל.

"ישראל שירת כלוחם בחטיבת כפיר וחרף נפשו בצפון רצועת עזה לשם הגנה על ביטחונה של מדינת ישראל, ואנו חבים לו ולמשפחתו חוב מוסרי גדול", נמסר במענה שניתן בשם שר הביטחון בכנסת. "באשר לסוגיית הכיתוב על גבי מצבה צבאית אציין כי משרד הביטחון נוהג להיעתר לבקשות של המשפחות במקום בו הדבר מתאפשר ובדרך שתמעט את צערן ולא תוסיף עליו".

סרן ישראל יודקין, מכפר חב"ד, לוחם בחטיבת כפיר, נפל בקרב בצפון רצועת עזה, בן 22 בנופלו.. דובר צה"ל
סרן ישראל יודקין, מכפר חב"ד, לוחם בחטיבת כפיר, נפל בקרב בצפון רצועת עזה, בן 22 בנופלו./דובר צה"ל

עוד נמסר במענה שניתן בשם שר הביטחון בכנסת נמסר כי הכיתוב "הי"ד" אושר על ידי נציגי משרד הביטחון כתוספת לכיתוב האישי על גבי הקבר, במטרה לאזן בין עקרונות האחידות והשוויון בבתי קברות צבאיים, ובין הצורך לאפשר ביטוי לכאב אישי מאידך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully