וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיוק כמו ב-7 באוקטובר, גם בשחרור מנהל שיפא כולם נרדמו בשמירה

עודכן לאחרונה: 1.7.2024 / 14:49

צה"ל ושב"כ הפגינו ניתוק מקומם כששחררו את מי שעמד בראש מעוז הרוע והטרור של בית החולים. אבל גם רה"מ והשרים אשמים: אין להם זכות לומר "לא ידענו", אחרי שהתריעו בפניהם על מצוקת הכליאה. בשעה שהצדדים מגלגלים אחריות, הבעיה ממשיכה לסכן את חייהם של המוני ישראלים

ישראל שחררה את מנהל בית החולים שיפא חזרה לעזה: "המצב בכלא טרגי"/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כבר תקופה מאוד ארוכה מלינים גורמים בכירים במערכת הביטחון על מצוקת תאי כליאה של חשודים בפעילות טרור ומחבלים, וכתוצאה מכך יש קושי בלבצע מעצרים נרחבים. חמור מכך, במערכת הביטחון עושים שיקולים מדי לילה את מי לעצור ואת מי לשחרר. בשבוע שעבר הסוגייה הועלתה שוב על ידי השב"כ בפני הקבינט הביטחוני, כך שאף אחד לא יכול להגיד בממשלה לא ידענו ולא שמענו.

הכתובת היתה על הקיר והיא נכתבה בצבעים בוהקים. זה מעבר למדינת חלם. זה מעל לטעות בשיקול הדעת. זה מתחבר בצורה ישירה למה שגילינו ב-7 באוקטובר. על מה חשבו במטה לביטחון לאומי (מל"ל) כשביצעו עבודת מטה וקבעו קריטריונים לשחרור עצורים במקום לקדם מהלך ליצירת מקומות כליאה.

מחמד אבו סלמיה, מנהל בי"ח שיפא. רויטרס
מחמד אבו סלמיה, מנהל בי"ח שיפא/רויטרס
מחבלי חמאס שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר בכלא הישראלי, 14 בפברואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
מחבלי חמאס שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר בכלא הישראלי, 14 בפברואר 2024/פלאש 90, חיים גולדברג

מדובר בתהליך חמור מאוד שמעמיד את אזרחי ישראל בסיכון ולא פחות מכך את מערכת הביטחון בדילמה בלתי נגמרת את מי לעצור ואת מי לשחרר לא בגלל ענייני ראיות אלא (שוב) בגלל מצוקת תאי כליאה. לא הגיוני ובלתי סביר שכולם ידעו ונתנו למערכת הביטחון להתנהל סביב מצוקת מקומות. אני חושב שהדילמה לא מורכבת כשמערכת הביטחון נאלצת לבחור בין שחרור מנהל מוסד רפואי שתחתיו פעלו תשתיות טרור לבין מחבל שניסה לבצע פיגוע או התכוון לבצע פיגוע. התשובה פשוטה.

לגופו של עניין חקירת מנהל בית החולים מוצתה. להבנתי גם אם היה עומד לדין לא היה מקבל עונש חמור כי לא היה מידע קשר אותו ישירות לפעילות טרור. מבין אלו שנכלאו בישראל הוא כלל לא מוגדר מהבכירים ולכן בהערכת המצב הנקודתית הוחלט לשחררו לעזה. מה שנקרא בחירה בין החלופות הרעות.

היכן ניתן למתוח ביקורת על צה"ל, שב"כ ומשרד הביטחון? על העניין התודעתי. בזמן שהחברה הישראלית נאנקת מכאב נפשי ופיזי, ובציבוריות הישראלית משוועים להתפתחויות חיוביות בכל מה שקשור לענייני השו"ן, ראוי היה לנהוג ביתר רגישות ולהבין שמנהל ביה"ח שיפא הוא סוג של סמל שלילי בציבוריות הישראלית.

בנימין נתניהו, איתמר בן גביר. יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
בנימין נתניהו, איתמר בן גביר/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, פלאש 90

אי אפשר במשך שנים ארוכות להסביר כמה רוע טמון בביה"ח שיפאא, כמה טרור צומח שם, איזה פעולות מזוויעות יצאו משם ומה קורה במחלקות ב-7.10 וגם לאחר מכן ופתאום להתפלא מדוע יש ביקורת על ההחלטה לשחררו.

ועדיין את האחריות הייתי מטיל על ראש הממשלה וחברי הממשלה שידעו עלך המצוקה, וגלגלו את האחריות לגופי הביטחון. זה חמור מאוד. לא ערכי וחסר היגיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully