וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לחטופים אין פגרה מההפקרה" - תושבי הדרום ומשפחות שבויים זועמות על הנבחרים שיוצאים לחופש

עודכן לאחרונה: 1.7.2024 / 6:34

בעיצומה של המלחמה בדרום, על סף מלחמה בצפון, הכנסת צפויה לצאת בסוף החודש לשלושה חודשי חופש. בני משפחות חטופים ועקורים זועמים: " זו הזיה, בראש סדר העדיפויות שלהם עומד הכיסא שלהם", אומרת עינב צנגאוקר. "אלה לא נבחרי ציבור אלא חדלי אישים", אומרת מפונה מהדרום

עימות עם משפחות החטופים בכנסת: "יאללה יאללה תגיד לאמא שלך"/ערוץ הכנסת

בסוף החודש אמורה הכנסת לחדול מעבודתה השוטפת בתומו של כנס הקיץ של המושב השני, ולצאת לפגרה של שלושה חודשים. בדומה למהומה שהתחוללה סביבה סיום המושב הראשון של הכנסת בסוף אפריל, והיציאה לפגרת הפסח, גם כעת נשמעים קולות זועמים על התעוזה של חברי הכנסת לצאת לחופש בעיצומה של המלחמה, כאשר השבויים עדיין בעזה, גבול הצפון במתיחות שיא וצה"ל וכוחות הביטחון כורעים תחת העומס בכל החזיתות.

משפחות החטופים צבעו את ידיהם בצהוב וחלק הצמידו אותן לשמשה של יציע האורחים בזמן מליאת הכנסת. Yonatan Sindel, פלאש 90
משפחות החטופים מוחות בכנסת/פלאש 90, Yonatan Sindel

עינב צנגאוקר, אימו של מתן צנגאוקר המוחזק בעזה, אמרה אתמול (ראשון) לוואלה!: "עניין הפגרה זו הזיה בעיניי - שבזמן מלחמה, ובזמן שיש 120 חטופים בשבי, נבחרי הציבור שלנו יוצאים לפגרה". היא רואה את העת הזו כזמן שצריך דווקא להגביר בו את המאבק, ולדבריה, בשל האכזבה העמוקה שלה מ"הממשלה המפקירה הזו", היא מצפה "מכל חברי האופוזיציה להצטרף אלינו בבגין, למאבק הכי חשוב שיש כיום בחברה הישראלית - השבת כל החטופים, מאבק שיוכיח לכל אב ואם בישראל שחיי ילדיהם חשובים".

למודת אכזבות, היא אומרת: "מחברי הקואליציה אין לי שום ציפיות. בראש סדר העדיפויות שלהם עומד הכיסא שלהם בשלטון וכל השחיתויות שמסביב". על החופש שמסתמן בעבודת הנבחרים היא אומרת: "לחטופים אין פגרה מההפקרה שהם נמצאים בה מאז 7 באוקטובר, וגם למאבק שלנו להשבתם הביתה לא תהיה פגרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
המליאה ריקה מחברי כנסת בדיון מליאת החטופים. באדיבות המשפחה
משפחות החטופים בכנסת, מול מליאה ריקה/באדיבות המשפחה

משפחות החטופים אינן היחידות הזועמות על נטישת העמדה מצד חברי הכנסת. מירב כהן, מפונה מקיבוץ עין השלושה שבעוטף עזה, אמרה לוואלה!: "שיתביישו להם שהם יוצאים לפגרה בזמן שהחטופים נמקים במנהרות של מחבלי חמאס".

היא מתייחסת לכאב שלה ושל האלפים שנאלצו לעזוב את בתיהם, ולמאמץ המלחמתי שסופו לא נראה באופק: "עשרות אלפי מפונים, עקורים מהצפון והדרום, הצפון בוער וחיילינו נלחמים בעזה ומסכנים את חייהם, והם בלי בושה יוצאים לפגרה. אלה לא נבחרי ציבור אלא חדלי אישים".

מעיין שניאור, יו"ר ועד מושב נתיב העשרה אמרה: "אף אחד מאיתנו, המנהיגים ביישובים והמנהיגים בכנסת לא יכולים לצאת לפגרה. אני מגוייסת כולי מאז 7 באוקטובר. גם הם צריכים להיות. אנחנו עדיין תקועים, ויש חטופים, חיילים במלחמה ומפונים. זה לא הזמן לפגרות".

יואב קיש, מליאת הכנסת, 12 במרץ 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
מליאת הכנסת/פלאש 90, יונתן זינדל

אתמול העבירה מפלגת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן דרישה כלפי יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, לבטל את פגרת הקיץ המתוכננת. בהודעה נכתב כי "אנו קוראים ליו"ר הכנסת - ח"כ אמיר אוחנה, לבטל את פגרת הקיץ המתוכננת, עוד היום. אין לכם מנדט לצאת לחופשה בזמן שחיילנו מחרפים את נפשם. שלושה חודשי חופשה בתקופה הקשה בתולדות המדינה, זו חרפה וביזוי. התעלו לגודל השעה".

ישראל ביתנו השמיעה קריאה דומה גם בסיבוב הקודם באפריל, כאשר ועדת הכנסת החליטה לאשר את היציאה לפגרת פסח. ההתנהלות סביב הפגרה הקודמת, כזכור, היתה מלווה בשערורייה, כאשר נציגי משפחות החטופים שהשתתפו בדיון הוועדה צעקו יחד עם חלק מחברי הכנסת: "בושה, בושה, בושה", לאחר שאושרה ההצעה ליציאה לפגרה.

במהלך אותו דיון, חן אביגדורי, שבתו ואשתו חזרו משבי חמאס, אמר לחברי הכנסת כי "כל אחד מחברי הכנסת שהרים את ידו - אני הולך לבדוק טוב טוב מה הוא עושה. אמרתם שאתם עובדים בפגרה? תעבדו. אל תצטלמו". ח"כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה סינן לעברו בתגובה: "יאללה יאללה". אביגדורי הגיב בזעם: "יאללה יאללה תגיד לאמא שלך". משתתפת נוספת שנכחה באותו זמן בוועדה צעקה לעברו: "שהבת שלך תהיה חטופה בעזה ותגיד יאללה יאללה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully