וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומאס פרידמן: "צפיתי בעימות ובכיתי, ביידן חברי חייב לפרוש מהמרוץ לנשיאות"

עודכן לאחרונה: 28.6.2024 / 10:17

פרשן הניו יורק טיימס הוותיק ועמיתו של הנשיא המכהן הגיב להופעתו בעימות הנשיאותי: "אני לא יכול לזכור רגע יותר שובר לב בפוליטיקה של הקמפיין לנשיאות ארה"ב". בתוך כך, טען כי על אף שטראמפ הוא "איש זדון וצינור של שקרים" ביידן חייב לשים את המדינה לפני עצמו ולוותר

עימות טראמפ ביידן/27א'

עיתונאי הניו יורק טיימס והדמוקרט תומאס פרידמן התייחס היום (שישי) לעימות הנשיאותי בין ביידן לטראמפ, והביע את צערו על ביצועיו של הנשיא המכהן. תומאס פתח ואמר כי "צפיתי בעימות לבד בחדר מלון בליסבון ובכיתי. אני לא יכול לזכור רגע קורע לב יותר בפוליטיקה של הקמפיין לנשיאות האמריקני בימי חיי - בדיוק בגלל מה שהוא חשף: לג'ו ביידן, איש טוב ונשיא טוב, אין שום עסק להתמודד לבחירה מחדש, ודונלד טראמפ, איש זדון ונשיא קטנוני, לא למד דבר ולא שכח דבר. הוא אותו צינור אש של שקרים שהוא
תמיד היה, אובססיבי לטרוניות שלו - ובשום מקום לא קרוב למה שנדרש להובלת ארה"ב".

בהמשך, טען פרידמן כי על צוותו של ביידן לנהל עימו שיחה על מנת שיבין את גודל השעה. "משפחת ביידן והצוות הפוליטי חייבים להתאסף במהירות ולנהל את השיחות הקשות ביותר עם הנשיא, שיחה של אהבה ובהירות ונחושות. זאת, על מנת לתת לאמריקה את ההזדמנות הגדולה ביותר להרתיע את איום טראמפ בנובמבר. הנשיא צריך להתייצב ולהכריז שהוא לא יתמודד לבחירות".

וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון ותומאס פרידמן. ה30 לינואר 2018. ראובן קסטרו
"לג'ו ביידן, איש טוב ונשיא טוב, אין שום עסק להתמודד לבחירה מחדש". תומאס פרידמן/ראובן קסטרו

בתוך כך, תקף פרידמן את המפלגה הרפובליקנית ומסר כי "אם למנהיגיה היה טיפה של יושרה - הייתה דורשת את אותו הדבר, אבל היא לא תעשה זאת, כי אין להם. זה הופך את הדבר אף ליותר חשוב. הדמוקרטים צריכים לשים את האינטרסים של המדינה בראש סדר העדיפויות, ולהכריז כי יתחיל תהליך ציבורי עבור דמוקרטיים שונים שיתחרו על המועמדות".

בנוסף, התייחס לאפשרות שסגנית הנשיא קמלה האריס תתמודד ואמר כי "אם האריס רוצה להתחרות, היא צריכה. אבל לבוחרים מגיע תהליך פתוח בחיפוש אחר מועמד דמוקרטי לנשיאות שיוכל לאחד לא רק את המפלגה - אלא את המדינה, בכך שיציע משהו שאף אחד מהם על הבמה של אטלנטה לא עשה בבמה באטלנטה: תיאור משכנע של היכן נמצא העולם עכשיו, וחזון משכנע למה שאמריקה יכולה וחייבת לעשות כדי להמשיך להוביל אותו - מוסרית, כלכלית ודיפלומטית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
העימות הנשיאותי הראשון ב-2024 באטלנטה בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ, 28 ביוני 2024. רויטרס
"הדמוקרטים צריכים לשים את האינטרסים של המדינה בראש סדר העדיפויות". העימות הנשיאותי/רויטרס

עוד הוסיף ואמר כי "ג'ו ביידן הצעיר יכול היה להיות המנהיג שארה"ב צריכה, אבל הזמן השיג אותו. וזה היה ברור עד כאב ובלתי נמנע בעימות". הוא התייחס למערכת היחסים החמה ביניהם ומסר כי "ביידן היה חבר שלי מאז שנסענו יחד לאפגניסטן ופקיסטן אחרי ה-11 בספטמבר, כאשר הוא עמד בראש ועדת יחסי החוץ של הסנאט, אז אני אומר את כל האמור לעיל בעצב רב".

"אם הוא לא יכפה על הנשיאות שלו עכשיו, על ידי הכרה שבגלל הגיל הוא לא כשיר לכהונה שנייה, הקדנציה הראשונה והיחידה שלו תיזכר בין הנשיאות היותר טובות בהיסטוריה שלנו. כזו שהצילה אותנו מכהונה שנייה של טראמפ. רק על זה לבדו מגיעה לו את מדליית החירות הנשיאותית, אבל הוא גם חוקק חקיקה חשובה שחשובה להתמודדות עם מהפכות האקלים והטכנולוגיה שעומדות בפנינו".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במהלך העימות הנשיאותי. רויטרס
"אם הוא לא יכפה על הנשיאות שלו עכשיו - הקדנציה שלו תיזכר לבין הטובות ביותר". ביידן/רויטרס

בסיום דבריו סיכם פרידמן ואמר כי "הייתי מוכן לתת לביידן את הספק עד עכשיו, כי במהלך הפעמים שעסקתי איתו אחד על אחד, מצאתי אותו עומד בתפקיד, עכשיו ברור שהוא כבר לא. אם זו ההופעה הכי טובה שיכלו לזמן ממנו, הגיע הזמן שג'ו ישמור על הכבוד המגיע לו ולעזוב את הבמה בתום הקדנציה הזו.מגיע לבוחרים יותר טוב. האמריקנים והעולם צריכים משהו יותר טוב מזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully