וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ תקף את ביידן על המלחמה בעזה: "צריך לתת לישראל לסיים את העבודה"

עודכן לאחרונה: 28.6.2024 / 6:06

טראמפ כינה את ביידן טיפש והנשיא אמר כי קודמו בתפקיד שכב עם כוכבת פורנו בזמן שאשתו היתה בהריון. ביידן אמר כי "חמאס לא יכול להישאר קיים", והוסיף כי "עזרנו מול ההתקפה האיראנית, הצלנו את ישראל". טראמפ נשאל האם יתמוך במדינה פלסטינית והשיב: "אני אצטרך לראות"

דיון נשיאותי ראשון ב-2024 באטלנטה ביידן טראמפ/רויטרס

לאחר המפגש הכאוטי בבחירות 2020, העימות הנשיאותי הראשון בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ הלילה (שישי) החל כשהשניים בחרו לא ללחוץ ידיים בתחילת העימות. הפעם לא היה קהל באולפן של רשת CNN באטלנטה, והמיקרופונים של המועמדים כובו כשהסתיים תורם לדבר, זכר להתפרצויות הבלתי-פוסקות של טראמפ בעימותים הקודמים.

בשאלה ראשונה על כלכלה ויוקר המחיה, ביידן וטראמפ האשימו זה את זה בהרס הכלכלה. טראמפ טען שממשל ביידן "הוא הגרוע בהיסטוריה" ומכנה את הנסיגה מאפגניסטן "היום המביך ביותר של אמריקה". עוד אמר טראמפ כי "בעולם לא מכבדים את אמריקה. אנחנו כמו מדינת עולם שלישי". ביידן הגיב כי "אצל טראמפ היה החוב הלאומי הכי גדול של יותר מכל נשיא אחר בהיסטוריה".

העימות הנשיאותי הראשון ב-2024 באטלנטה בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ, 28 ביוני 2024. רויטרס
שני המועמדים המבוגרים ביותר בהיסטוריה של הבחירות האמריקניות. דונלד טראמפ וג'ו ביידן/רויטרס

המלחמה בין ישראל לחמאס

ביידן החל לדבר ראשון ומסר כי "היחיד שרוצה להמשיך את המלחמה זה חמאס. אנחנו דוחפים חזק לעסקה". לאחר מכן התייחס לאספקת הנשק האמריקנית למלחמה. "עצרתי פצצות של טון לישראל שלא עובדות טוב בעזה וחוץ מזה סיפקתי לישראל כל מה שהיא צריכה", אמר. "עזרנו לישראל מול ההתקפה האיראנית, אף אחד לא נפגע. הצלנו את ישראל."חמאס לא יכול להישאר קיים", המשיך ביידן. "צריך להרוס אותם אבל צריך להיזהר בשימוש בנשק מסוים בקרבת אוכלוסיה אזרחית".

בתחילת דבריו אמר טראמפ אמר שדווקא הצד הישראלי מעוניין בהמשך הלחימה. "ישראל היא זו שרוצה להמשיך את המלחמה", טען. "צריך לתת להם להשלים את העבודה". טראמפ לא השיב לשאלה האם הוא יתמוך במדינה פלסטינית: "אני אצטרך לראות".

ביידן השיב לדבריו וכעס על דברי טראמפ. "לא שמעתי כל כך הרבה דברים טפשיים, טראמפ רוצה לצאת מנאט"ו", אמר. "מה יקרה אם פוטין ימשיך לתקוף את אירופה? אם אתה רוצה שזה יקרה תן לפוטין לכבוש את אוקראינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפנות פרו פלסטיניות באטלנטה בעקבות העימות הנשיאותי הראשון ב-2024 באטלנטה בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ, 28 ביוני 2024. רויטרס
"סיפקתי לישראל כל מה שהיא צריכה". הפגנות פרו פלסטיניות באטלנטה בעקבות העימות/רויטרס

מלחמת רוסיה-אוקראינה

"אם היה לנו נשיא שפוטין מכבד אותו הוא לא היה פולש לאוקראינה", תקף טראמפ. "הוא עודד את פוטין לפלוש. הוא היה נבוך כל כך מאפגניסטן - אף גנרל לא פוטר בגלל זה - פוטין ראה את זה ואמר - אני אפלוש לאוקראינה". אחרי זה הנשיא לשעבר המשיך וקישר את מצב המלחמה בין רוסיה לאוקראינה למלחמה בעזה. "חמאס לא היה פולש לישראל (אם הייתי נשיא) כי איראן היתה פושטת רגל", טען טראמפ. "לא היה להם כסף, כל העולם מתפוצץ בתקופת ביידן".

ביידן השיב כי בכהונת קודמו בתפקיד, חיילים אמריקנים הותקפו. "איראן תקפה חיילים אמריקנים בתקופת טראמפ והוא לא עשה כלום". כשנשאל על פוטין, ענה כי "הוא רוצה את כל אוקראינה. אתה חושב שהוא יפסיק שם? מה יקרה לפולין?".

העימות הנשיאותי הראשון ב-2024 באטלנטה בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ, 28 ביוני 2024. רויטרס
"צריך לתת להם להשלים את העבודה". דונלד טראמפ לפני העימות/רויטרס

הפלות

דונלד טראמפ טען כי "כנשיא לא ינקוט צעדים נגד גלולות היום שאחרי". ביידן הגיב ומסר כי "נשים והרופאים שלהם צריכים לקבל את ההחלטות לגבי הפלות, ולא פוליטיקאים". טראמפ תקף והאשים שביידן תומך בכך שניתן יהיה להרוג עוברים גם בחודש התשיעי.

ביידן הגיב כי "זה לא נכון - אנחנו נגד הפלה בשלב מאוחר בהריון". לאחר מכן הוסיף כי "במשך 51 שנה פסיקת בית המשפט העליון היתה לאפשר הפלות, עד כהונת טראמפ במהלכה בית המשפט הפך את הפסיקה".

העימות הנשיאותי הראשון ב-2024 באטלנטה בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ, 28 ביוני 2024. רויטרס
"מצב הברחת הפנטניל לארה״ב יותר טוב מתקופתו". ג'ו ביידן לפני העימות באטלנטה/רויטרס

הגירה

ג'ו ביידן תקף את דונלד טראמפ על כך שבתקופתו הפרידו ילדי מהגרים בלתי חוקיים מהוריהם. "המצב אצלי יותר טוב מאשר כשטראמפ סיים את כהונתו", אמר ביידן. טראמפ השיב כי הוא "לא מבין על מה הוא מדבר, אני לא חושב שהוא מבין את עצמו". לאחר מכן פירט טראמפ כי "בתקופת ביידן נכנסו לארצות הברית טרוריסטים מכל העולם והבחור הזה (ביידן) השאיר את הגבול פתוח.

ביידן השיב כי "הטרוריסט היחיד שעבר דרך הגבול נכנס בתקופת הנשיאות שלו (של טראמפ) והרג שלושה חיילים. כל מה שהוא אמר זה שקר". טראמפ חזר על טענותיו ואמר כי "בגלל המדיניות המשוגעת והטפשית שלו נכנסו אנשים למדינה שלנו שהורגים את האזרחים שלנו".

"כל מה שטראמפ אומר זה שקר", אמר ביידן. "מצב הברחת הפנטניל לארצות הברית יותר טוב מתקופתו". לאחר מכן הנשיא המכהן המשיך ואמר כי "טראמפ אמר שמי שנהרג במלחמת העולם הראשונה הוא לוזר ופראייר - אתה הלוזר ואתה הפראייר". טראמפ הכחיש את הדברים האלה, וביידן השיב כי "גנרל עם ארבע כוכבים אמר שאתה אמרת את זה".

הפגנות פרו פלסטיניות בעקבות העימות הנשיאותי הראשון ב-2024 באטלנטה בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ, 28 ביוני 2024. רויטרס
"ישראל היא זו שרוצה להמשיך את המלחמה". הפגנות פרו-פלסטיניות מחוץ לעימות בין ביידן לטראמפ באטלנטה/רויטרס

הדמוקרטיה האמריקנית ואירועי ה-6 בינואר

טראמפ מתחמק משאלה על ה-6 בינואר ותוקף את ביידן. כשנשאל שוב הוא אמר: "אמרתי לתומכיי להפגין בצורה לא אלימה ופטריוטית". ביידן לא השתכנע ותקף את הנשיא לשעבר שוב. "טראמפ עודד את ההתקפה על גבעת הקפיטול", טען. "הוא ישב שלוש שעות ולא עשה כלום כדי לעצור את ההתקפה". לאחר מכן המשיך ביידן ואמר כי "טראמפ רוצה לשחרר מהכלא את כל האחראים למתקפה. האדם היחיד על הבמה שהוא עבריין מורשע - הוא זה שאני מסתכל עליו עכשיו"

טראמפ טען כי האנשים שנעצרו בעקבות האירועים לא אשמים. "מה שהם עשו לכמה אנשים חפים מפשע - הם צריכים להתבייש על זה", אמר. "הבן של ביידן הוא עבריין מורשע, גם ביידן יכול להיות עבריין מורשע אחרי שיסיים את תפקידו על כל מה שעשה בתפקידו". אחרי זה טען כי "הוא לא עשה "שום דבר רע, היתה לנו מערכת שהיתה תפורה ומגעילה".

ביידן תקף את טראמפ וטען כי בגד באשתו. "אתה עשית סקס עם כוכבת פורנו כשאשתך היתה בהריון", אמר. טראמפ השיב: "לא עשיתי סקס עם כוכבת פורנו". ביידן אמר לאחר מכן כי "יש לטראמפ עוד הרבה תיקים, נראה מה המושבעים יעשו. הציבור עוד יגלה עליו הרבה דברים".

אזרחים צופים בעימות הנשיאותי הראשון ב-2024 באטלנטה בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ, 28 ביוני 2024. רויטרס
"בעולם לא מכבדים את אמריקה. אנחנו כמו מדינת עולם שלישי". אזרחים אמריקנים צופים בעימות הנשיאותי/רויטרס

כשנשאלו על עמדתם בנושא העלות הגבוהה של החינוך לגיל הרך, תקפו השניים אחד את השני בחריפות - ללא קשר לנושא. טראמפ התחיל את דבריו כשאמר "אם ביידן ייבחר מחדש - המדינה שלנו לא תישאר יותר". ביידן השיב לו כי "אנחנו המדינה הגדולה ביותר בעולם. אין שום דבר מחוץ ליכולתנו. אף אחד לא חושב שאנחנו חלשים". אחרי שאמר זאת, ביקר את טראמפ ואמר כי "היסטוריונים נשיאותיים התכנסו והצביעו שהוא הנשיא הגרוע ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית".

דונלנד טראמפ השיב לדברי ביידן, ואמר כי "יש סקרים - ואני אראה לכם - שאומרים שביידן הוא אחד הגרועים בהיסטוריה ושאני אחד הטובים. אם אזכה בכהונה נוספת אני אהיה הטוב ביותר בהיסטוריה".

כשנשאל על גילו, ענה ביידן כי "במשך שנים אמרו שאני הכי צעיר בפוליטיקה. עכשיו אומרים שאני הכי זקן". טראמפ השיב על השאלה כי הוא עשה "שתי בדיקות קוגנטיביות והיו לי תוצאות מצוינות. אני רוצה לראות שהוא יעשה בדיקה כזו - הוא לא יצליח לענות על חמש שאלות".

העימות הנשיאותי הראשון ב-2024 באטלנטה בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ, 28 ביוני 2024. רויטרס
"טראמפ עודד את ההתקפה על גבעת הקפיטול". ג'ו ביידן במהלך העימות הנשיאותי/רויטרס

בנושא הגינות הבחירות, אמר טראפ כי אם הבחירות יהיו הוגנות וחופשיות הוא אכבד את התוצאות. ביידן השיב לו כי הוא בספק גדול אם טראמפ יקבל את תוצאות הבחירות גם הפעם ."אתה בכיין", אמר ביידן. "כשהפסדת פעם קודמת הלכת לבתי משפט אבל אף בית משפט לא אמר שאתה צודק - אבל אתה המשכת עם השקר של גניבת הבחירות למרות שאין לכך כל הוכחה".

"הלוואי וביידן היה נשיא טוב - כי אז לא הייתי פה", אמר טראמפ. "אני פה רק כי הוא היה נשיא גרוע כל כך ואני אעשה את אמריקה גדולה שוב". לאחר מכן אמר "ביידן ייקח אותנו למלחמת עולם שלישית. אנחנו יותר קרובים למלחמת עולם שלישית מאי פעם. קים ג'ונג או ונשיא סין שי לא מפחדים ממנו".

טראמפ השיב כי "פוטין לא שיחק משחקים איתי, המלחמה באוקראינה לא היתה מתחילה אם אני הייתי נשיא. אוקראינה לא מנצחת את המלחמה".

נוסעים במטוס צופים בעימות הנשיאותי הראשון ב-2024 באטלנטה בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ, 28 ביוני 2024. רויטרס
"ביידן ייקח אותנו למלחמת עולם שלישית". נוסעים במטוס צופים בעימות/רויטרס

העימות הפגיש את שני המועמדים המבוגרים ביותר בהיסטוריה של הבחירות האמריקניות - ביידן בן ה-81 וטראמפ בן ה-78. אף שזהו רגע מפתח במרוץ לבית הלבן, קשה לחזות את השפעתו הממשית על דעת הקהל.

זו הפעם הראשונה שעימות נערך בשלב כה מוקדם של המרוץ, יותר מארבעה חודשים לפני יום הבחירות, ועוד לפני שהמועמדים נבחרו באופן רשמי על ידי מפלגותיהם. רשת ABC אמורה לארח עימות שני בין השניים ב-10 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully