וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חיזבאללה מאחסן כמויות נשק גדולות בנמל התעופה הבינלאומי בביירות

עודכן לאחרונה: 23.6.2024 / 18:37

לפי דיווח בטלגרף, בנמל התעופה על שם רפיק אל-חרירי מאוחסנים בין היתר טילי פאלק, רקטות בורקאן וטילי נ"ט מסוג קורנט, וכן טילים בעלי טווח של מאות קילומטרים. הדיווח מגיע על רקע ההסלמה הגוברת בין ישראל לחיזבאללה והחשש למלחמה כוללת בלבנון

חיזבאללה מרחיב את הירי: אזעקות הופעלו בגליל התחתון; תושבים מדווחים על הדי פיצוצים/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

העיתון הבריטי 'הטלגרף' מדווח היום (ראשון), כי חיזבאללה מאחסן כמויות נשק גדולות בנמל התעופה הבילנאומי בביירות. לפי הדיווח, בנמל התעופה, על שם רפיק אל-חרירי, מאוחסנים בין היתר טילי פאלק, רקטות בורקאן וטילי נ"ט מסוג קורנט, וכן טילים בעלי טווח של מאות קילומטרים. אחד העובדים בנמל התעופה בביירות אמר לעיתון כי "כבר שנים שאני רואה את חיזבאללה פועל בנמל התעופה בביירות, אבל כשהוא עושה זאת בזמן מלחמה, זה הופך אותו למטרה".

הדיווח מצטרף לחשש שעלה מגורמי ביטחון בשבוע שעבר כי חיזבאללה ינסה ליזום מהלך רחב מעבר לדפוסי הפעילות שלו בחודשים האחרונים. קיימת הערכה שנסראללה חושש מאוד ממתקפת פתע ישראלית נגד המערכים האסטרטגיים שלו, ולכן ינסה לתקוף ראשון.

בתוך כך, שר התחבורה הלבנוני אומר שהדיווח "מגוחך" ומאשים את ישראל באלפי הפרות של המרחב האווירי של נמל התעופה. שר העבודות הציבוריות אף הזמין כלי תקשורת ושגרירים זרים לסיור בנמל התעופה.

נמל תעופה ביירות 10.08.1982. ראובן קסטרו, אתר רשמי
נמל תעופה ביירות 10.08.1982/אתר רשמי, ראובן קסטרו
נמל התעופה הבינלאומי רפיק אל חרירי בביירות. ויקיפדיה, אתר רשמי
שדה תעופה או מחסן נשק?. נמל התעופה הבינלאומי רפיק אל חרירי בביירות/אתר רשמי, ויקיפדיה

זו לא הפעם הראשונה שבה מדווח בעיתון הבריטי הטלגרף, על שימוש צבאי של חיזבאללה בנמל התעופה בביירות, אבל עכשיו זה מגיע על רקע ההסלמה הגוברת בין ישראל לחיזבאללה והחשש למלחמה כוללת בלבנון. הלחץ גובר גם מהחזית המדינית, אחרי סאגת מינוי הפרויקטור לצפון. לאחר שמינויו של אבי כהן סקלי, מנכ"ל משרד התפוצות, בוטל יומיים לאחר שפורסם, האלוף במיל' אליעזר צ'ייני מרום, מפקד חיל הים לשעבר, קיבל פניה להתמנות לתפקיד.

עד כה, יותר מ-90 אלף תושבים מאזור בדרום לבנון נמלטו מבתיהם מאז תחילת הקרבות בין ישראל לחיזבאללה ב-8 באוקטובר, ואלו שנותרו שם נערכים להסלמה נוספת עד כדי מלחמה כוללת. בדומה למצב הרוח בקרב תושבי הצפון שנותרו בישובים המופגזים, גם מהצד השני של הגבול הייאוש גובר. בימים הראשונים ללחימה, היא הייתה רועדת מפחד כשישראל הפגיזה באזור, אבל מאז היא כבר התרגלה. "אולי עדיף למות בבית בכבוד", הוסיפה. "גדלנו בהתנגדות. לא נסולק מאדמתנו כמו הפלסטינים".

לוחמי חיזבאללה בהלוויית בכיר הארגון אבו טאלב בפרברי ביירות, לבנון, 12 ביוני 2024. רויטרס
"גדלנו בהתנגדות. לא נסולק מאדמתנו כמו הפלסטינים"/רויטרס

גם הבוקר יום מתוח בצפון. לוחם צה"ל נפצע קשה בנפילת כטב"ם סמוך לקיבוץ איילת השחר שבעמק החולה. זאת, בהמשך למטח שבוצע לאזור בשעות הצהריים. בהמשך לאירוע, הובהל החולים לבית החולים זיו בצפת כשרסיסים בכתפו. מצבו יציב ומשפחתו עודכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully