וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה בישראל: נסראללה חושש ממתקפת מנע - ושוקל ליזום מהלך רחב היקף

עודכן לאחרונה: 21.6.2024 / 21:18

קיימת הערכה שנסראללה חושש מאוד מתקיפה ישראלית נגד המערכים האסטרטגיים שלו. עפ"י דיווחים, תצפיתנים של חיזבאללה לא יכולים להגיע בחופשיות אל הגבול וכוחות מתקשים לנוע מבלי להיחשף. גלנט קיים השבוע הערכת מצב בפיקוד צפון "כדי להיות מוכנים לכל דבר שיכול לבוא"

בווידאו: נאום נסראללה/צילום: רויטרס

גורמי ביטחון אמרו היום (שישי) כי קיים חשש שחיזבאללה ינסה ליזום מהלך רחב מעבר לדפוסי הפעילות בחודשים האחרונים. קיימת הערכה שנסראללה חושש מאוד ממתקפת פתע ישראלית נגד המערכים האסטרטגיים שלו.

המיקוד של צה"ל הוא על דרג הפיקוד הזוטר של חיזבאללה, שספג מכות כואבות מאוד שהובילו לירידה בהיקף התקיפה של העורף הישראלי. למשל, אבו ג'עפר באז: מח"ט חוף בחיזבאללה. מהרגע שחוסל לצד ראש מערך התלול מסלול של החטיבה, נרשמה ירידה בהיקף השיגורים. בצה"ל מעריכים כי בעקבות הלחץ שמפעיל חיזבאללה להוציא יותר שיגורים ותקיפות, יהיה לפיקוד הצפון ולחיל האוויר יותר הזדמנויות תקיפה בדרום לבנון על בסיס טעויות שיבצעו בצד השני של הגבול.

חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה. ShutterStock
מתכנן מהלך רחב היקף? מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה/ShutterStock

כוחות חיזבאללה מתקשים לנוע בחופשית

שר הביטחון יואב גלנט קיים השבוע הערכת מצב בפיקוד צפון, עליה טען כי שמגיעה "כדי להיות מוכנים כנגד כל דבר שיכול לבוא". גלנט קיבל סקירה על ההתפתחויות האחרונות בלחימה מול חיזבאללה, והעניק דגש מיוחד לשיפור ההתמודדות עם איום הכטב"מים ולהמשך סיכול בכירים בארגון הטרור.

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי שנכח גם הוא בהערכת המצב אמר כי "אנחנו זוכרים כל הזמן - המשימה זה להחזיר את התושבים ליישובים, לבתים, גם בביטחון וגם ביציבות למשך זמן ארוך. פיקוד הצפון על כלל הכוחות עושה לילות כימים כדי לעמוד במשימה הזו, לעמוד בה בצורה טובה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שר הביטחון והרמטכ״ל קיימו הערכת מצב מבצעית בפיקוד הצפון עם מפקד הפיקוד ומפקד חיל האוויר. משרד הביטחון
"עושים לילות כימים כדי לעמוד במשימה". שר הביטחון והרמטכ״ל בהערכת מצב מבצעית בפיקוד הצפון/משרד הביטחון

על פי דיווחים, תצפיתנים של חיזבאללה כבר לא יכולים להגיע בחופשיות אל מרחב הגבול ובטח לא בגלוי. על רקע ההתפתחויות בגבול, החל הארגון הלבנוני בלית ברירה להשתמש היקף גדול של כלי טיס בלתי מאוישים לאיסוף ורחפנים. מרבית הרחפנים מופלים על ידי צה"ל אך ההתמודדות עם הכטב"מים הפכה לאתגר גדול עבור צה"ל מאחר והם קטנים באופן יחסי,ויש להם מנגנון הפעלה מכוון מראש.

בגלל השימוש בכטבמ"י האיסוף הקטנים, יש קושי בלאתר אותם בזמן החדירה וכך למעשה החדיר חיזבאללה כטב"ם שהגיע עד למפרץ חיפה והביא להישג תודעתי. בתוך כף, גורם ביטחוני טען כוחות חיזבאללה במרחב קו המגע מתנהלים כמבוקשים, ומתקשים לנוע מבלי להיחשף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully