וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפארסה הקודמת: תפקיד הפרויקטור בצפון הוצע לאלוף במיל' צ'ייני מרום

עודכן לאחרונה: 22.6.2024 / 22:09

מפקד חיל הים לשעבר קיבל פניה להתמנות לתפקיד, כך לפי ראשי רשויות בפורום קו העימות. ההתפתחות מגיעה לאחר שמינויו של אבי כהן סקלי, מנכ"ל משרד התפוצות, שדבר מינויו פורסם על ידי משרד רה"מ, בוטל לאחר יומיים | פרסום ראשון

השריפה בעקבות ירי הנט על מטולה/מערכת וואלה

פרסום הראשון: פרק נוסף בסאגת מינוי הפרויקטור לצפון. האלוף במיל' אליעזר צ'ייני מרום, מפקד חיל הים לשעבר, קיבל פניה להתמנות לתפקיד - כך לפי ראשי רשויות בפורום קו העימות. זאת לאחר שמינויו של אבי כהן סקלי, מנכ"ל משרד התפוצות, שדבר מינויו פורסם על ידי משרד רה"מ, בוטל לאחר יומיים.

בשבוע שעבר, לאחר שכבר שוחח עם ראשי הרשויות כדי להתחיל ולהניע מהלכים ביישום תכנית "צפונה" שאושרה בממשלה לפני כחודש, התבשר כהן סקלי במפתיע שמינויו מבוטל, זאת לאחר התערבותן של ח"כ לשעבר, אוסנת הילה מארק וח"כ קטי שיטרית, שטענו שתמך בעליזה בלוך לראשות עיריית בית שמש בניגוד לדיל עם החרדים בעיר, ולכן אינו נאמן לרה"מ. לפי גורמים המעורים בפרטים, מארק חפצה להתמונות לתפקיד בעצמה.

האלוף (במיל) אליעזר (צ'ייני) מרום  בחנוכת שדה התעופה רמון באילת, 21 בינואר 2019. ראובן קסטרו
האלוף במיל' אליעזר צ'ייני מרום/ראובן קסטרו

ראשי הרשויות בצפון זעמו על הדחתו של כהן סקלי בעילה מופרכת כזו, והוציאו מכתב לרה"מ שבו הבהירו שלא ישתפו פעולה עם מינוי פוליטי זה או אחר, והם דורשים להחזיר את הפרויקטור המודח לתפקידו. במהלך הימים האחרונים עמלו אנשיו של רה"מ למצוא מועמד ראוי שיחליף אותו, בלי לערב את מנכ"ל המשרד, יוסי שלי, שקידם את מינויו של כהן סקלי ועורר את המהומה התקשורתית.

מרום מכיר את הצפון היטב. הוא נולד במושב שדה אליעזר, לאב יהודי יליד גרמניה ואם ממוצא סיני. הוא למד בבית הספר לקציני ים בעכו, התגייס לחיל הים, כיהן כמפקד שייטת ספינות הטילים, פיקד על בסיס חיפה והזירה הצפונית של החיל, ואחרי שמונה לנספח הגנה בשגרירות ישראל בסינגפור, מונה בשנת 2007 למפקד חיל הים.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
יוסי שלי בכנס אלי הורוביץ , 21 במאי 2024. המכון הישראלי לדימוקרטיה, צילום מסך
מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי/צילום מסך, המכון הישראלי לדימוקרטיה

הוא פיקד על החיל ב"עופרת יצוקה", ועל השתלטות על ה"מרמרה", בעקבותיה הוגש נגדו כתב אישום בטורקיה. התביעה נסגרה אחרי כמה שנים, בעקבות הסדר בין המדינות. בשנת 2009 פורסם כי בילה במועדון חשפנות, והתנצל על מעשיו. אחרי שחרורו מצה"ל שימש כיועץ אסטרטגי, עסק בהרצאות וכתיבה בנושא בטחון לאומי ומונה לחבר במועצת רשות שדות התעופה.

בשנת 2018 הוגש נגדו כתב אישום בגין לקיחת שוחד, הלבנת הון ועבירות מס בפרשת הצוללות, ואחרי שלוש שנים של עינוי דין, הוחלט לסגור את התיק מחוסר אשמה. היום מעורב מרום עסקית בכמה חברות, ביניהן חברת "מרום אליעזר תכנון אסטרטגי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully