וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פארסת מינוי הפרויקטור לצפון: ההבטחה של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, וההכחשה של הלשכה

עודכן לאחרונה: 20.6.2024 / 13:12

גורמים בלשכת נתניהו אמרו כי טרם הוחלט על זהות הממונה, חרף הסערה שפרצה סביב האפשרות שמנכ"ל משרד התפוצות אבי כהן סקלי יכהן בתפקיד. שר הנגב והגליל: "היה צריך למנות פרויקטור כבר מזמן". פורום 1701 תקף: "תושבי הצפון סיימו להיות כלי משחק פוליטי"

חיזבאללה מפרסם תיעוד ארוך מכטבם איסוף שלו משמי הצפון/kkt

גורמים בלשכת ראש הממשלה אומרים כי טרם הוחלט סופית מינויו של פרויקטור הצפון, על אף הסערה שפרצה סביב מועמדותו של מנכ"ל משרד התפוצות אבי כהן סקלי לתפקיד. בתחילת השבוע דווח ב-ynet כי נתניהו החליט למנות את כהן סקלי לתפקיד אך בלשכת ראש הממשלה סירבו לאשר את הפרטים ולא יצאה הודעה רשמית על המינוי. גורמים בממשלה אומרים כי כהן סקלי קיבל בתחילת השבוע הודעה על המינוי ממנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי - אך לשכת ראש הממשלה מעולם לא הודיעה באופן רשמי על ההחלטה. בינתיים, עצם הפרסום הוביל ללחצים בקרב ראשי רשויות שמתנגדים למינוי על לשכת ראש הממשלה, ולפי פרסום בכאן 11 ח"כ לשעבר אסנת מארק, המקורבת לנתניהו, פעלה כדי לסכל את מינויו לתפקיד.

הפרסום על העיכוב במינוי של כהן סקלי הוביל ללחצים מתוך הממשלה על נתניהו להשלים את אותו. שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף כתב ב-x: "את הפרויקטור ליישום החלטת הממשלה לעניין הצפון, היה צריך למנות כבר מזמן. אבי כהן סקאלי הוא מקצוען מהזן שאנו זקוקים לו בימים אלו. כל דקת עיכוב במינוי פירושה - אצבע בעיניהם של תושבי הצפון המפונים. אני קורא לראש הממשלה להפסיק עם הריקוד התימני הזה ולקבל את ההחלטה המקצועית הנדרשת". שר העלייה והקליטה, אופיר סופר אמר: "לתושבי הצפון ראוי שיבחר איש מקצוע מהשורה הראשונה ואבי כהן סקלי הוא האיש הנכון לביצוע המשימות והאתגרים הנדרשים. שמחתי על ההודעה על מינויו וברכתי עליה, הבטחתי לו שאעמוד לצידו במשימה החשובה לטיפול המיידי במפונים ובשיקום העתידי. אני מקווה שמינויו יאושר בהקדם".

יער ביריה השרוף, יוני 2024. אלי חפוטה, קק"ל, אתר רשמי
"ההתיישבות בצפון בסכנה". יער ביריה השרוף, בעקבות ירי חיזבאללה/אתר רשמי, אלי חפוטה, קק"ל

גם לובי 170, התארגנות אזרחית שקמה על ידי תושבי גבול הצפון, התרעם מהעיכוב במהלך. "המומים מהחלטת לשכת ראש הממשלה לסכל את מינוי הפרויקטור המקצועי ליישום תכנית שיקום הצפון, אבי כהן סקלי", נמסר. "שמונה חודשים אנו מחכים, ואחרי שרה"מ כבר קיבל החלטה על מינוי דמות מקצועית וראויה, הזדעזענו לשמוע הבוקר כי גורמים בלשכה עצרו את המינוי. נראה ש"שיטת הרמזור" לא פוסחת על הצפון. תם העידן בו תקציבי הצפון שימשו כלי פוליטי לקידום אינטרסים צרים של פעילים פוליטיים. אנו מודיעים כי לא נאפשר זאת. תושבי הצפון סיימו להיות כלי משחק פוליטי בזמן שהצפון נשרף, עסקים קורסים ותלמידים נושרים. ההתיישבות בצפון בסכנה, אין זמן כעת לאינטרסים ומבחני נאמנות פוליטיים. האינטרס היחיד הוא שיקום ופיתוח הצפון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully