וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן: יש להימנע מהסלמה נוספת בגבול הצפון

עודכן לאחרונה: 21.6.2024 / 4:37

שר החוץ האמריקני אמר את הדברים לשר דרמר וליועץ לביטחון לאומי הנגבי במהלך פגישתם בוושינגטון . הוא הוסיף כי יש להגיע לפתרון דיפלומטי. פגישה אסטרטגית של ארה"ב וישראל שהייתה אמורה להתקיים היום בוטלה על ידי האמריקנים לאחר שנתניהו תקף את ממשל ביידן בסרטון

נתניהו תוקף את הממשל האמריקני: אמרתי לבלינקן שעיכוב משלוחי הנשק לישראל בלתי נתפש/לשכת ראש הממשלה

שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן אמר לשר רון דרמר וליועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי במהלך פגישתם בוושינגטון היום (חמישי) כי יש להימנע מהסלמה נוספת בגבול הצפון ולהגיע לפתרון דיפלומטי שיאפשר לאזרחים לבנונים וישראלים לשוב לבתיהם, כך אמר דובר משרד החוץ האמריקני מת'יו מילר.

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בקטאר, 12 ביוני 2024. רויטרס
"יש הגיע לפתרון דיפלומטי שיאפשר לאזרחים לבנונים וישראלים לשוב לבתיהם". שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן/רויטרס

היום גם הייתה אמורה להתקיים פגישה בדרג בכיר בין ארה"ב לישראל בנושא איראן ולבנון, אך זאת בוטלה על ידי ארצות הברית כמה שעות אחרי המתקפה הפומבית של ראש הממשלה בנימין נתניהו על ממשל ביידן, בה טען שארה"ב מעכבת העברת נשק לישראל עבור המלחמה בעזה. שני בכירים אמריקנים מסרו שביטול הפגישה היה במחאה על הביקורת שהשמיע נתניהו.

"החלטה זו מבהירה שיש השלכות לתרגילים שנתניהו עושה", אמר בכיר אמריקני. בכיר ישראלי הוסיף כי "האמריקנים כועסים מאוד, הסרטון הזה של נתניהו גרם נזק גדול". בכיר בבית הלבן אמר בתגובה: "אנחנו עדיין דנים במועד לקיום פגישת קבוצת העבודה האסטרטגית, לאור לוחות הזמנים של הבכירים השונים. הפגישה לא בוטלה והיא תתקיים - אבל לא השבוע".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נתניהו תוקף את הממשל האמריקני: אמרתי לבלינקן שעיכוב משלוחי הנשק לישראל בלתי נתפש 18 ביוני 2024. לשכת ראש הממשלה, אתר רשמי
שני בכירים אמריקנים מסרו שביטול הפגישה היה במחאה על הביקורת שהשמיע נתניהו. נתניהו בסרטון בו הוא תוקף את הממשל האמריקני/אתר רשמי, לשכת ראש הממשלה

עוד היום, דובר הבית הלבן ג'ון קירבי התייחס לסרטון שפרסם נתניהו שלשום, בו האשים את ממשל ביידן בעיכוב משלוחי נשק לישראל. קירבי מסר כי המדינה לא ידעה על הסרטון שעומד להגיע, וכי "הדברים של נתניהו היו לא נכונים".

בתוך כך, אמר כי הממשל הדגיש את תמיהתו מהסרטון של ראש הממשלה, "אכזב אותנו מאוד, ואנו מודאגים לגבי מידת הדיוק של מה שנאמר". כמו כן, הוסיף הדובר: "תשאלו אותו למה הוא אמר את זה, לא יודע מה עבר לו בראש. לא היתה אף מדינה אחרת שעשתה יותר ושתמשיך לעשות כדי להגן על ישראל".

בעקבות הדברים חזר והדגיש נתניהו בחשבון X שלו: "אני מוכן לספוג התקפות אישיות ובלבד שישראל תקבל מארה"ב את התחמושת שהיא זקוקה לה במלחמה על קיומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully